Banner dere hjemme?

Det hender jeg banner ja.... Da får jeg en saftig dose kjeft av 5åringen og må legge en mynt på sparegrisen hans :P

Nei,vi banner ikke. Min far er nordlending - på godt og vondt,med et særdeles blomstrende ordforråd... Hvilket gjorde at jeg fikk total avsmak på banneord allerede som liten. Mannen min kommer fra en svært kristen familie hvor ingen bannet. Så her i huset går det i søren, fillern, æsj,huff og RØYSBJØRN! Er det ekstra ille brukes Røysbjørn med grønne tøfler!! (Den var det eldstemann som fant opp i 6 års alderen, bikkja var unghund og gikk aldeles ikke der han skulle når vi gikk tur. Så smeller det fra eldstemann "Du din -din - din - RØYSBJØRN!!" Som kom av en blanding mellom røyskatt og bjørn.. Siden bikkja gikk langt nedi grøftene og i røysa. Vi adopterte uttrykket etterpå. Et uttrykk for frustrasjon og sinne når ting går på tverke.)

Venninnenmin tok en fin en en gang. Hun smalt lilletåa i dørkarmen og brølte ut FOR SVARTE FAAARgeblyanter - hun tenkte kjapt når hun så sin 3 årige sønn stå der ja ;-)

bbibi skrev:
Nei, vi banner ikke hjemme.syns det vitner om dårlig ordforråd.Men jeg liker å kunne understreke alvoret noen ganger.Mitt kraftuttrykk er; mørkegrønne sokker....noen bedre ;-))det gir ingen mening og ingen føler seg fornærmet.

Haha, mamma pleide også å banne en del på den måten da vi var små, og det har søsknene mine adoptert, så sambo syns det er veldig gøy at søsknene mine sier f.eks. "kjøttkaker i brunsaus" eller gjerne andre matrelaterte gloser, når de banner. 

Minst mulig.

prøver å tenke over ord språket, men banner nok hjemme. men emil får selvsagt ikke lov til banne selv!! vil ikke at han skal lære noen stygge ord..

Jepp vi banner hjemme! Er jo fra nord norge da og her er liksom banning en naturlig del av språket føler jeg. Gutten min er bare 16 mnd da og skjønner ikke stort ennå, men jeg vil nok prøve å begrense banningen etterhvert, er ikke morsomt hvis smårollingen springer rundt og roper banne-ord:-)

Har en stygg uvane at jeg banner, prøver å la være. Er på avvenning :) han på 2 1/2 år har begynt å herme så prøver å la være.. men hender jeg glipper hvis jeg blir irritert eller ivrig.. :P

ja for pokker, fesen og fy flatepannekake.

Det gjør jeg.. Er bare sånn jeg er. 
Ungen banner faktisk ikke da.. Han sa satan da han var 1 år, thats it. Han er 5 nå..:P

Har prøvd å skjerpe meg da, men det går faen ikke 

Jeg prøver å ikke gjøre det. Blir ofte faaa...derullan eller noe slikt. Sier også herregud, men prøver å unngå det også, selv om det ikke er så stygt. Syns det er veldig usjarmerende med barn som banner. Eldstemann på 4 år har sagt hælledud noen ganger, men det er lenge siden nå.

Back
Topp