Bankende hjerte no more

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Hei jenter, da blir jeg å forlate dere.
det hele startet med at jeg hadde brun utflod idag, kom ikke i trusa bare på papiret. Siden det var en stund siden sist ul bestilte jeg en idag for å få roet meg ned. Hadde ingen smerter ikke mye utflod.
Ringte jordmor i byen, men hun satt meg opp hos en gynekolog idag kl 13.20. Den gynekologen har jeg dårlig erfaring med så da jeg ringte mannen gråt jeg i telefonen. Så da sa han at jeg kunne bestille hos privat klinikken, de hadde attpåtil time mye tidligere noe som passet meg godt. 

Kl 10.40 hadde jeg time, den ble 30 min forsinket og fikk kjeft av gynekologen da jeg kom inn. Ikke fikk jeg skjermbrett å kle av meg bak, hun var voldsom og klemte HARDT på magen, så var det vaginal undersøkelse med fingrene ( ubehagelig for hun var skikkelig brutal) sa at alt så fint ut, så tok hun frem dildoen ( innvendig ul) og kjørte den oppi der. Hun  rota litt før hun fikk frem noe bilde. Sier bare tørt " her var det stille, hjertet banker ikke. Så da er det best å fjerne det operativt, om vi blir å suge den ut eller skrape den ut vet jeg ikke, men denne blir fjernet." Hun målte utviklingen til å ha stoppet 10+2 . Slurvete måling for 2 gangen hun målte fikk hun et annet resultat, men hun sa at det ikke var noe hjerte der " Det ser du jo selv".

Jeg knakk sammen. " Ta papir og tørk deg nedentil, så kan du bare legge papiret oppå der etterpå ( papiret var blodig, og mannen var med ikke akkurat respektfullt) Så begynte hun å si at man skal vente 1 år ved blæremola så det kan jo være at det er årsaken siden du ikke overholdt det. Jeg svarte at jeg i juli fikk klarsignal fra sykehuset til å bli gravid, og det av flere forskjellige leger. da svarte hun bare " jeg har jobbet med dette i 25 år så jeg tror jeg vet dette bedre enn deg. Men uansett så ringer jeg sykehuset for å få fjernet det, så får du svar frra de snart" Knappe 10 min etter at jeg hadde forlatt kontoret ringer hun. " Du har time 8.40 på sykehuset imorgen for å få fjernet fosteret. Møt opp fastende, så blir dette interessant å se hva som var årsaken for det vet vi jo aldri før de tar prøver av fosteret. Lykke til." ( dette sa hun med en iskald forferdelig stemme. Hun var den mest ufølsomme dritt gynekologen jeg har møtt, viste ingen medfølelse..

Så imorgen skal jeg til undersøkelse på sykehuset , de sjekker alltid en siste gang at fosteret faktisk er dødt, og så blir det utskraping etterpå. Får heldigvis mamma med meg. Mannen var med idag, og han knakk sammen, ikke like ille som meg for jeg klarte ikke stå på beina da jeg fikk beskjeden, men allikevel. Det føles som om barnet mitt har dødd, for vi så det sprell levende i uke 9, og du så det var et menneske. Så det at kvalmen forrsvant i uke 10 var tydligvis pgaa en årsak.

Lykke til skjønne jenter. Om sykehuset finner liv imorgen ( sannsynlighet 1/ 10000000000000) så sier jeg ifra.  Har opplevd både SA og MA, MA er definitivt det verste jjeg har vært borti.

**************************************************'''''''

Ok, da har jeg vært på sykehuset.
De undersøkte meg med innvendig ul i over en halv time for å være 100% sikre på at det ikke var noe liv der..
Det viste seg at fosteret hadde ødemer over hele kroppen,, så det var tydelige misdannelser, mest sannsynlig kromosom feil. Så jeg fikk utskraping idag. Kjempe greie leger og sykepleiere, jeg følte at det veide opp for igår..

Spurte angående blæremolaen og gynekologen sjekket med mange flere gynekologer og det var riktig det de hadde sagt til meg at jeg kunne bli gravid igjen, det var 6 mnd oog ikke 1 år når man hadde fine blodprøver.  Men da forlater jeg dere. Ønsker dere alle masse lykke til, og la meg være den siste til å forsvinne fra mai. Resten av dere skal bære frem disse skjønne ungene
 
Herre min hatt... Så ufattelig trist! Dette skal ingen måtte gå igjennom :( Sender deg en str klem!
 
Takk det trenger jeg.  Har aldri vært såååå langt nede som jeg er nå.
 
jeg får helt frysninger.. Så forferdelig hjerterått av gynekologen :( vil sende deg en stor klem og skal krysse fingrene for det ørlille håpet som er for morgendagen!
 
Fikk tårer i øynene, stakkers deg. dette var jo bare helt forferdelig :'( føler med deg, og håper den dritt kjærringa tar feil!!!! 

Lykke til i morge, og om du forlater oss så håper jeg det ikke er så lenge til du får sjangsen igjen. har også tenkt at hvis jeg noen gang mister så vil det nok føles som at barne mitt har dødd emoticon  masse gode store bamse klemmer fra meg!
 
Jeg har lyst å filleriste den gynekologen!!

Mange gode klemmer sendes din vei, slikt skal ingen måtte gå gjennomemoticon
 
Kjære deg, jeg sitter her med tårer i øyene....
Ikke bare fordi det er tøft å lese dette når du selv har opplevd dette,
(jeg velger jo selv å lese og svare) men måten du ble behandlet på er så grusomt!
Jeg vet alle leger er litt stiv med sånne ting, men måten du ble snakket til var nesten om DU hadde gjort noe feil!
Og ja, en MA er forferdelig, spesielt hvis du har sett et bankende hjerte før.....
Men skal de sjekke fosteret etter utskrapning? Hos meg ville de ikke gjøre det siste gang.....
Jeg vet alt om å ha håp til siste stund før utskrapning, UL der, du vet jo aldri!
Mine tanker er hos deg og jeg sender litt styrke din vei å måte gå gjennom dette igjen.
KLEM
 
Gynekkologen ville sende det de skraper ut til histologi, for å finne ut hva som var årsaken.. Om de gjør det er jo noe annet.. Trodde jeg visste hvade som opplever MA gikk igjeennom siden jeg hadde hatt sa selv tidligere. Men der tok jeg grundig feil....

Jeg ser realitetene i øyene. Og innser att slaget er tapt, men siden hun var så  slurvete må jeg bare ha det 100% bekreftet slik at de ikke tar livet av noe som skulle ha vært. Utskraping er jo ikke akkurat morsomt. 
 
I alle dager!? Jeg fikk tårer i øynene av dette, dette var en utrolig hjertekald måte å behandle en dame som nettopp har fått hjertet sitt knust på.

Noen ganger tror jeg ikke legene forstår hvor viktige og altoppslukende de er, de lille spirene, og hvor brutalt det føles når man får vite dårlige nyheter.

Lykke til i morgen, om det viser seg at det ikke er liv håper jeg du møter større empati og forståelse på sykehuset. Sender mange klemmer din vei.
 
*klem*
 
Stakkar deg, først og fremst pga MA men for en hjerterå lege (hvis hun overhodet har et hjerte?)! 
Jeg håper faktisk at du sender inn klage på henne så flere slipper å oppleve det samme som du, det må jo være helt forferdelig. Tenker at en ting er kanskje hvis slik skjer uten at man har vært på UL og alt fremdeles er uvisst, men når dere allerede har sett et hjerte slå må det være enda værre. Føler virkelig med deg, og ønsker deg lykke til i morgen.
 

For en forferdelig historie! Håper du blir bedre ivaretatt i morgen! Dette skulle dere ikke ha opplevd! Fikk helt tårer i øynene :(

Jeg synes du burde tenke på å sende en klage på gyn., når du kommer til hektene igjen. Sånn skal ingen behandles!!!

 

Det var da virkelig en premieidiot av en gynekolog. Noe av det viktigste er å vise omtanke for pasienten. Da jeg hadde en spontanabort i begynnelsen av andre trimeste for noen år siden så fikk jeg masse omtanke fra alle de sykehusansatte jeg møtte. Det hjalp masse.

Lykke til i morgen!

 
Å herregud, for en oppførsel!!!! Jeg er så lei meg for at du måtte oppleve dette!!! INGEN skal måtte oppleve dette!!! Huff, jeg sender deg masse klemmer og håper du får god støtte imorgen!!!
 
Dette var helt forferdelig og lese, varme tanker og medfølelse sendes fra meg til deg. Jeg synes også du burde sende en klage på den gynekologen, hun virket ikke skikket til å være i det yrket!

Uansett, ta vare på deg selv i den kommende tiden og lykke til i fremtidig svangerskap.
 
Fysj å fy for en behandling! Er det mulig!! Sender deg en stor klem og masse lykke til imorgen..
Vet ikke om det er mulig, men mener du skal sende en klage til helsetilsynet ang. dette hvis de tar imot slike klager..

Håper det går bedre med deg!
 
Helt enig med de andre over her, dette var virkelig ei heks av en gynekolog.. dette må jo føles helt forferdelig, og det gjør jo ikke saken noe bedre at man blir behandla på den måten. Håper hun mister jobben! Tviholder på et lite håp om at de finner hjertelyd i morgen..
 
Kjenner jeg blir bare sittende å måpe. I all verdens land og riker er det mulig å behandle noen så dårlig!? Det er et kjempeømt tema og man skal virkelig vise omsorg ovenfor pasienter, spesielt når det ikke går bra. Hadde jeg hatt gynekologen din her nå så hadde jeg klappa til 'a. (hadde nok ikke det, men hadde hatt temmelig lyst). Er skrekkelig å få en ma levert på den måten. Kjenner jeg blir bra provosert på dine vegne.
Ønsker deg alt godt fremover. Ta godt vare på hverandre! Masse lykke til og et stjernedryss med gode tanker!! *klem*
 
Jeg er helt målløs jeg. Kan ikke fatte og begripe at det skal være så vanskelig å vise medfølelse. Empati er en viktig egenskap jeg føler at noen i helsesektoren mangler altså
Føler så med deg som måtte gjennom dette. Også får du den behandlingen i tillegg. Skulle ikke vært lov.
Sender deg mange mange klemmer. Håper du får mye bedre behandling i morgen.
Ta vare på hverandre nå!
 


blåkanin skrev:
jeg får helt frysninger.. Så forferdelig hjerterått av gynekologen :( vil sende deg en stor klem og skal krysse fingrene for det ørlille håpet som er for morgendagen!


Signerer denne. Håper og krysser alt jeg har her. Sender deg en stor klem*
 
Back
Topp