Bananfluer

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Har så masse av dem for tiden og eg synes de er så ekle! Noen som har en lur triks på å få de vekk? Har prøvd sukker, eddik og salo i lite glass men det har bare tatt 2stk. Prøvde å vifte rundt med stekepannen og spraya hårspray på de men det hadde ingen effekt x)

Heng opp fluepapir :) og støvsug dem opp.

Det pleier å ta litt tid å bli kvitt de, vi hadde flere små glass med eddik og sukker stående rundt omkring, luftet en del, og passet på at absolutt ingen frukt eller matrester var fremme og gå ut med søppel hver eneste dag:)

Skal visst hjelpe med litt vann eddik og salo er ikke sikker på blandingen, men det fungerte som bare den på jobben

Sverger til vann med eddik og zalo i jeg. Bruker å ha flere skåler stående. Kast all frukt og vask godt i fruktskålene.

Hadde samme blanding I sånne bananfluefeller med sånn sticky topp - kjøpt på clas olhson og fungert som bare det her ;)

Får lage litt flere av de der eg da. Tar ut søppel kvar dag, har lokk på kompost bøtten også, fruktskåla er blitt vasket GODT! Ingen gammel frukt eller matrester på kjøkkenet. Men vi har helt seriøst et hav med de små jævlane

Jeg stikker fyrstikker nedi de få blomsterpottene jeg har. Hodet opp. Funker!

Funker det på orkideer også? Har bare 4 blomster og 2 av de er orkidé

Back
Topp