Bamser

Vivaliva

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Lurer litt på hva folk erfaringer er med bamser her inne:)

Synes datteren min på 2 allerede har samlet seg et sinnsykt antall bamser. Det er litt det som gjerne gis hvis en liten gave skal gis (og som så klart er veldig hyggelig:)). Men, hun har null interesse for bamser og dukker foreløpig. Når hun får en ny er den gøy et par dager og så det den glemt. Så, jeg synes egentlig de bare tar opp masse plass og det uten å bli brukt til noe. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre av dem etterhvert. Nå høres det kanskje ut som vi drukner i bamser, er ikke SÅ galt da, men kan se for meg at det ikke blir færre av dem.

Hva gjør dere andre? Legger dere unna bamser til interessen evt er der/dukker opp, gir dere dem bort hvis det blir for mange etc. Når ble barna deres interessert i bruke bamser til noe i lek?

Snuppa her har en koseklut som betyr all verden for henne, så ikke en gang der er en bamse inne i varmen.:p

Synes datteren min på 2 allerede har samlet seg et sinnsykt antall bamser. Det er litt det som gjerne gis hvis en liten gave skal gis (og som så klart er veldig hyggelig:)). Men, hun har null interesse for bamser og dukker foreløpig. Når hun får en ny er den gøy et par dager og så det den glemt. Så, jeg synes egentlig de bare tar opp masse plass og det uten å bli brukt til noe. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre av dem etterhvert. Nå høres det kanskje ut som vi drukner i bamser, er ikke SÅ galt da, men kan se for meg at det ikke blir færre av dem.

Hva gjør dere andre? Legger dere unna bamser til interessen evt er der/dukker opp, gir dere dem bort hvis det blir for mange etc. Når ble barna deres interessert i bruke bamser til noe i lek?

Snuppa her har en koseklut som betyr all verden for henne, så ikke en gang der er en bamse inne i varmen.:p
Her har jeg en littt annen erfaring.
Min frøkne elsker bamser. Hu blir 2 i juni.
Hun stjeler mine bamser. Faktisk, de aller fleste bamsene hu liker er stjålet fra meg, eller gitt av meg til hu.
Men jeg elsker bamser selv. Så hu har mange mange mange!!
Men hu sover med en, og viser 2-3 andre kjærlighet på dagtid.
(en av de har jeg stjålet så jeg kan sove med) :P

Her har jeg en littt annen erfaring.
Min frøkne elsker bamser. Hu blir 2 i juni.
Hun stjeler mine bamser. Faktisk, de aller fleste bamsene hu liker er stjålet fra meg, eller gitt av meg til hu.
Men jeg elsker bamser selv. Så hu har mange mange mange!!
Men hu sover med en, og viser 2-3 andre kjærlighet på dagtid.
(en av de har jeg stjålet så jeg kan sove med) :p

Så morsomt å lese at det kan være så stor forskjell!:) Og så koselig:)

Husker faktisk at jeg heller ikke hadde noen interesse i bamser da jeg var liten, så kanskje det bare allerede har ligget litt i kortene:joyful:

Eldste viste null interesse for bamser som baby, han måtte vel bli et par tre år først. Han har den dag i dag sengs full av dem, han er 12

Mellomste var vel noe mer glad i dem som baby, men hun har ikke så mange i bruk lenger, 10 år. (de er ikek i BRUK eldste sine heller da, bortsedtt fra to store som erstatter behovet for hotellpute på dagtid..)

Minstemor på 5, hun elsker bamser, ønsker seg bamser, leker med, sover med, mater og styrer med dem. Det har hun likt siden hun var lita. Det varierer HVILKE som er aktivt i bruk, hun har selv ryddet mange inn i skapet og sa hun skal bytte på hvilke som er fremme så ikke senga blir så full. Jeg tror ikke noen har flyttet INN igjen etter at det ble deres tur å komme ut, men tanken var god...

Men altså, ja, huset har mange bamser, ufornuftig mange bamser.

Begge ungene har enda masse bamser og de er 10 år og 15 år :p De har helt klart sine favoritter fra da de var nyfødte som er sine trofaste følgere da. De må være med på overnatting og helst de fleste turer. Eldste setter de fint i senga da. Mens yngste kaster de fleste på gulvet når hu er hos meg for min uke, men de sitter alle sammen fint og redelig og dekorerer senga hennes når hu kommer tilbake da. Skal kjøpe hyller neste helg til begge ungene så de kan sette de fint i de når de ikke er i senga da :p

Må innrømme jeg selv hadde min bamse som jeg selv fikk når jeg ble født til jeg skulle flytte sammen med eksmannen og vi skulle ha eldste. Da kremerte jeg bamsen min på en plass som betydde mye for meg :p For jeg ville ærlig talt ikke dele bamsen min med unga mine. Ja, jeg er rar. Men den var min, og kun min :p

Ungene sine, de som blir ødelagt og ikke bryr seg noe særlig om, har vi gjerne kastet eller gjerne fikset og gitt til donasjon til barnehjem i Afrika. De som betyr noe for ungene har vi lappa sammen og beholdt her selvsagt.

Så morsomt å lese at det kan være så stor forskjell!:) Og så koselig:)

Husker faktisk at jeg heller ikke hadde noen interesse i bamser da jeg var liten, så kanskje det bare allerede har ligget litt i kortene:joyful:
Hu digger de. Barnevernet hadde en teori (vi hadde en sak med de i høst, som ble henlagt) om at de kanskje luktet av meg, og derfor var de så viktig for frøkna. :)

Jeg husker ikke om jeg vsr interessert i bamser som baby, men jeg har fortsatt et par bamser som jeg elsket som lita. En av dem står på nattbordet mitt og passer på. :happy:

Prøver å kvitte meg med overfloden av bamser. Og beholde de som betyr litt. Mange er blitt ødelagt i vask, da «pelsen» ikke har tålt det. Mange ganger kjipt for det har ofte vært de bamsene vi fint kunne beholdt. Men, det blir en naturlig utplukking iallfall. Vi har nå to skuffer med bamser. Når vi begynner få problemer med å lukke den, så må vi kaste igjen. :hilarious: Men bamser er faktisk en av de tingene jeg synes er veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre noe med. Det er jo koselig. Men det tar så utrolig mye plass

Har gitt bort bamser. Hun på 3 har ca 10 bamser hvorav en hun bruker daglig. De andre står i hylla og samler støv. Nå har en en regel på at en ny bamse inn betyr en annen bamse ut. Da holder det seg på en grei mengde bamser og barn som virkelig trenger en bamse får det. 3 åringen er veldig stolt når hun har med bamser til kirkens bymisjon

Begge ungene har et sterkt forhold til bamser og bruker de til rollelek, kos, klespåkledning, tannpusselskap og turer i dukkevogn.

Bamser de ikke har et forhold til rydder jeg først vekk og gir bort senere. Det er et generelt tips. Aldri kast/gi bort ting direkte, legg det vekk en stund først så ser du om det er et savn.

Vi flyter i bamser :p blir så lei att se de til tider. Men så pakker vi de ned og når barnen vil leke me de så tar vi de opp.

Prøver å kvitte meg med overfloden av bamser. Og beholde de som betyr litt. Mange er blitt ødelagt i vask, da «pelsen» ikke har tålt det. Mange ganger kjipt for det har ofte vært de bamsene vi fint kunne beholdt. Men, det blir en naturlig utplukking iallfall. Vi har nå to skuffer med bamser. Når vi begynner få problemer med å lukke den, så må vi kaste igjen. :hilarious: Men bamser er faktisk en av de tingene jeg synes er veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre noe med. Det er jo koselig. Men det tar så utrolig mye plass

Ikke sant! Jeg synes også bamser er både søte og koselige, men det fyller mye å oppbevare, spesielt når de ikke er i bruk. Andre leker hun ikke er interessert i mere er litt lettere å pakke bort og ta frem igjen eller evt gi videre når interessen er helt borte.

Nå har jeg jo fjernet og tett frem bamsene ganske mange ganger etterhvert, så hvis det var alle andre mulige leker hadde jeg jo egentlig gitt det bort allerede:joyful: pussig som at jeg gjør det annerledes der egentlig.

Mulig jeg bare skal ta fra dem som jeg tenker betyr litt mere, som hun har fått av besteforeldre eller sånt. Bare å komme under tosifret antall kunne være greit:)

Her har jentene hatt en yndlings bamse. 2 åringen elsker bamsen sin og bryr seg ikke så mye om andre bamser, ho leker og vil gjerne ha med løveungebamsen i senga, men kaninen hennes ser ut som ei grå fille snart :o

Kjøper ikke bamser, så lar være at det samler seg opp. Mellomste hadde også en eller han har den, men aldri drassa rundt på den.

2 åringen setter bamsen på stolen for at han skal spise, er med på do, skal sitte i vinduet å se, han nyser og ler. Så hun lever seg veldig inn i den bamse rollen. Vi har tatt vare på de gode bamsene, sånne billig crappy bamser prøver vi å unngå. Støvsamlere også.

Ikke sant! Jeg synes også bamser er både søte og koselige, men det fyller mye å oppbevare, spesielt når de ikke er i bruk. Andre leker hun ikke er interessert i mere er litt lettere å pakke bort og ta frem igjen eller evt gi videre når interessen er helt borte.

Nå har jeg jo fjernet og tett frem bamsene ganske mange ganger etterhvert, så hvis det var alle andre mulige leker hadde jeg jo egentlig gitt det bort allerede:joyful: pussig som at jeg gjør det annerledes der egentlig.

Mulig jeg bare skal ta fra dem som jeg tenker betyr litt mere, som hun har fått av besteforeldre eller sånt. Bare å komme under tosifret antall kunne være greit:)
Hahaha. Sikkert fordi vi har en tanke om at det er veldig koselig med bamser. For jeg ser jo tanken. Men, det er ofte ikke realiteten. :hilarious:

De har masse bamser og leker. Vi bytter på alt. De har ca halvparten på rommet og resten er i kasser. Når de begynner å bli lei lekene sine så bytter vi. Er ikke så lenge siden vi hadde ett sånt bytte.

Her har jentene hatt en yndlings bamse. 2 åringen elsker bamsen sin og bryr seg ikke så mye om andre bamser, ho leker og vil gjerne ha med løveungebamsen i senga, men kaninen hennes ser ut som ei grå fille snart :eek:

Kjøper ikke bamser, så lar være at det samler seg opp. Mellomste hadde også en eller han har den, men aldri drassa rundt på den.

2 åringen setter bamsen på stolen for at han skal spise, er med på do, skal sitte i vinduet å se, han nyser og ler. Så hun lever seg veldig inn i den bamse rollen. Vi har tatt vare på de gode bamsene, sånne billig crappy bamser prøver vi å unngå. Støvsamlere også.

Tror ikke vi har gitt en eneste bamse selv faktisk, men det blir fort noen for hver jul og bursdag og evt familie/vennebesøk, og det er jo så hyggelig, men som du sier... Blir fort støvsamlere.

Min datter på 4 år har en haug av bamser som ikke lekes med. Det eneste som har vært populært er frøken kanin og brillebjlørn. Alt annet kunne vi ha kasta uten at ho hadde merka det tror jeg :hilarious: men har lagt det på loftet. Kanskje lillebror vil leke med dem. Hvis ikke gir vi det bort :)

Mi jente på 2 år elsker bamser. Hele sprinkelsenga er full av bamser :p får liksom ikke nok.
Hun har en bamse som er favoritten. Men ikke krise hvis hun ikke finner den til senge tid. :)

Back
Topp