Ballong

Er det noen her som har erfaring med å bli igangsatt med ballong? Kom fødselen i gang bare mer ballongen eller måtte dere ha drypp i tillegg eller noe annet? Hilsen ei som håper på å unngå drypp!;)

Ble satt i gang med ballong sist. Det var jo ikke behagelig men han var nok litt uerfaren han legen som forsøkte å legge den inn på meg så når overlegen overtok gikk det bedre:). Ballongen datt ut etter kort tid. Måtte ha drypp også, men fikk epidural etter kort tid så det hjalp veldig:).

Masse lykke til:).

Er det noen her som har erfaring med å bli igangsatt med ballong? Kom fødselen i gang bare mer ballongen eller måtte dere ha drypp i tillegg eller noe annet? Hilsen ei som håper på å unngå drypp!;)
Sniker fra april, men blei satt igang med ballong nå når mitt lille gull kom. Fikk ballong, helt umoden, 8 timer senere etter litt mensenmurringer datt den ut, og jeg hadde da 2-3 cm åpning og 1,5 cm igjen av livmorhalsen. Fikk en cytotec tablett. Morgenen etter tok de vannet og jeg fikk egne, gode rier umiddelbart. Når jeg fikk epidural dabbet de av, men tok seg raskt opp igjen med drypp, som jeg forsåvidt ikke merket noe til annet enn at jeg hadde rier ;) 5,5 timer etter at vannet ble tatt var lillegull ute :) Så jeg har bare positive erfaringer med ballong ;) I tillegg fikk jeg bevege meg, stå og gå selv om jeg hadde drypp. Måtte legge meg ned for å sjekke åpning bare :)

Hvis man blir i gangsatt f.eks med ballong blir man da sendt hjem? Eller må man bli værende på sykehuset?

Hvis man blir i gangsatt f.eks med ballong blir man da sendt hjem? Eller må man bli værende på sykehuset?
Jeg fikk ballong i dag kl 10. Først målt ctg pg blodtrykk av en super søt jordmor student. Deretter kom en lege å satt inn kateter med ballong. Litt ubehagelig som ved en vanlig GU. Men selve innsettingen av slangen og fylle ballongen merket jeg nesten ikke . Tok 1t totalt. Selve innsettingen tok maks 5 min.

er nå hjemme å venter på at murringer skal bli rier.. eller at ballongen detter ut :)

Skal tilbake på sykehuset i morgen ettermiddag for å bytte til hormontabletter dersom det ikke skjer noe av seg selv innen da.

Tydeligvis litt forskjellig praksis. Jeg måtte være på sykehuset etter at de hadde satt inn ballong. Descartes først inn ballong som datt ut etter kort tid. De ville ikke sette meg i gang videre da det var så mange i fødsel så de valgte derfor å vente til dagen etter dersom jeg ikke startet av meg selv. Morgen etter tok de vannet og håpet jeg skulle få egne rier,noe jeg ikke gjorde. Fikk drypp og startet etter kort tid med rier. Jeg var uheldig å endte med hastekeisersnitt, men vet det er mange som blir satt på drypp som føder normalt:).

God morgen:)
Hvordan går det med dere som er (forsøkt) satt i gang?

God morgen:) Nei, det har definitivt vært mer aktivitet i natt enn tidligere for min del. Heftige kynnere pg veldog stram/spent mage. Men korte rier og med ca 45 min-1t intervall. Litt lekkasje og det er jo rart å sove med slange teipet fast til låret..
Og litt guffent det som kommer ut i slangen.. uten å gå i detalj her ;)

Du får ha lykke til med evt hormontabelett, hvis ikke ballongen er alt du trenger for å komme ordentlig i gang;)
Hold oss oppdatert!
Gleder meg til det raser inn med oppdateringer på "mai-barn":smiley-bounce012

Back
Topp