Bakovervendt sete. Hvilken elbil?

Tesla 3 er helt udugelig med barnestoler i hvert fall, den eneste der som hadde funka med små barn er modell X, men den er veldig dyr. Skoda Enyaqen er den elbilen på markedet som har best plass både til barnesete og i bagasjerom for øyeblikket i den prisklassen du ser i. Samboer er over gjennomsnittet gira på elbiler og jeg får ufrivillig med meg litt av hvert av alle de youtube videoene og testene han ser på :hilarious: Ellers er Kiaen noe billigere og har også relativt god plass.
Jeg må si meg uenig med deg:rolleyes: Jeg har montert Max-way plus i midten på vår model 3 i dag og både mannen og jeg har fortsatt danseplass foran. Så det funket finfint :D På ene siden har vi 8-åring i beltestol, og på andre siden 12-åring uten sete.

Min bror har model S, og har tre barn, to av de sitter i sete. Der hadde det nok gått tre seter i bredden om han hadde hatt behov. :)

Vi har ikke behov fir å ha med vogn osv lenger, men er godt å ha mulighet til å få med seg litt i baggasjen om man skal på ferie eller noe. Så ønsker ikke mindre plass enn det er baki leafen.
Ikke lett det her altså :hilarious:
Altså, uten å ha sjekket vil jeg tro at id4 har en del større bagasjerom enn en leaf altså :) det er ganske stort, bare litt skrånet i taket som er kronglete med vogn bla :) lykke til med valget da!

Jeg må si meg uenig med deg:rolleyes: Jeg har montert Max-way plus i midten på vår model 3 i dag og både mannen og jeg har fortsatt danseplass foran. Så det funket finfint :D På ene siden har vi 8-åring i beltestol, og på andre siden 12-åring uten sete.

Min bror har model S, og har tre barn, to av de sitter i sete. Der hadde det nok gått tre seter i bredden om han hadde hatt behov. :)
Vi klarer ikke få inn datteren vår uten å nesten dunke henne i taket hver gang hun skal oppi stolen, den er alt for lav! I tillegg er åpningen til bagasjerommet ganske upraktisk for en barnevogn. Så det står ikke på beinplassen der. Det er uansett smak og behag, jeg syntes ikke tesla 3 er en bra familiebil :)

Vi klarer ikke få inn datteren vår uten å nesten dunke henne i taket hver gang hun skal oppi stolen, den er alt for lav! I tillegg er åpningen til bagasjerommet ganske upraktisk for en barnevogn. Så det står ikke på beinplassen der. Det er uansett smak og behag, jeg syntes ikke tesla 3 er en bra familiebil :)
Ja, den er lav, det er helt sant :) men sånn sett veldig ok å ha setet i midten for da kan jeg sette meg inn i setet når jeg plasserer han i stolen :angelic: Ellers er vi superfornøyd med både plass generelt og bagasjerom, men har unger som er veldig spredt i alder da.

Altså, uten å ha sjekket vil jeg tro at id4 har en del større bagasjerom enn en leaf altså :) det er ganske stort, bare litt skrånet i taket som er kronglete med vogn bla :) lykke til med valget da!
Id4 har større bagasjerom enn leaf, ja. Leafen sitt bagasjerom har en ganske høy «kant» også (man må liksom legge ting «ned» i bagadjerommet), det har ikke id4.

Ja, den er lav, det er helt sant :) men sånn sett veldig ok å ha setet i midten for da kan jeg sette meg inn i setet når jeg plasserer han i stolen :angelic: Ellers er vi superfornøyd med både plass generelt og bagasjerom, men har unger som er veldig spredt i alder da.
Det er en veldig kjekk bil ellers :) Men det er jo litt med det hva man prioriterer, jeg liker det at man kan skyve ting flatt inn fra bagasjerommet og at det ikke har en stor kant, også liker jeg en litt høyere bil for å enklere plassere inn små barn :D Derfor jeg likte enyaqen for den kan man gå inni bak og stå der mens man fester kidden, uten at det ser ut som en minivan :hilarious: Den bilen er veldig stor da, så om man liker mindre biler er det kanskje ikke helt riktig. Liker også at den har innebygget solskjerming i bakrutene :D Vi kunne fint hatt en tesla om vi hadde litt større barn :) Xen har vi egentlig hatt veldig lyst på selv om den ser skikkelig fæl ut, men den er så dyr!

Det er en veldig kjekk bil ellers :) Men det er jo litt med det hva man prioriterer, jeg liker det at man kan skyve ting flatt inn fra bagasjerommet og at det ikke har en stor kant, også liker jeg en litt høyere bil for å enklere plassere inn små barn :D Derfor jeg likte enyaqen for den kan man gå inni bak og stå der mens man fester kidden, uten at det ser ut som en minivan :hilarious: Den bilen er veldig stor da, så om man liker mindre biler er det kanskje ikke helt riktig. Liker også at den har innebygget solskjerming i bakrutene :D Vi kunne fint hatt en tesla om vi hadde litt større barn :) Xen har vi egentlig hatt veldig lyst på selv om den ser skikkelig fæl ut, men den er så dyr!
Jeg syns model x er den fineste, ikke så "spinkel" som de andre :p

Jeg syns model x er den fineste, ikke så "spinkel" som de andre :p
Der ser du, det er så utrolig smak og behag :hilarious: Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hvordan en bil ser ut, det viktigste er at den er god og kjøre og den passer til behovene våre :p

Der ser du, det er så utrolig smak og behag :hilarious: Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hvordan en bil ser ut, det viktigste er at den er god og kjøre og den passer til behovene våre :p
En bil er for meg kun et fremkomstmiddel :p syns model x er fin, men tanken på å bruke såå mye penger på en bil..? Neeei:p

Id4 har større bagasjerom enn leaf, ja. Leafen sitt bagasjerom har en ganske høy «kant» også (man må liksom legge ting «ned» i bagadjerommet), det har ikke id4.

Syns det er ganske digg med den høye kanten og at ting havner ned. Vi slipper å ta ut hattehylla når vi har vogna bak, i motsetning til feks Golfen vi hadde som ikke hadde dypt bagasjerom. Mer oversiktlig i bakruta når bagasjen går ned.

Vi har nye Leaf med Klippan Century og Cybex Sirona. God benplass til både meg på 170 og mannen på 180, begge kan kjøre uten at det blir trangt. Kunne absolutt ha tenkt oss en større el-bil, men er ikke villig til å bruke mange hundre tusen på bil.

Syns det er ganske digg med den høye kanten og at ting havner ned. Vi slipper å ta ut hattehylla når vi har vogna bak, i motsetning til feks Golfen vi hadde som ikke hadde dypt bagasjerom. Mer oversiktlig i bakruta når bagasjen går ned.
Vi er ikke så glade i den kanten, liker å kunne løfte ting rett inn i bagasjerommet og ikke ned i det. Men vi er godt fornøyd med leafen som bil. God plass til mannen, meg og lille i Cybex Cloud, god plass i barnevogna, god kjørekomfort, ok rekkevidde osv. :)

Jeg spurte sambo som har fått ganske mye peiling på elbiler og hans anbefaling var å gå for Kia eniro hvis budsjettet deres var på 3-400k, han sa at der fikk du mer for pengene. Kia kommer med en ny modell nå snart, men den er visstnok bare plast. Venter dere litt så kommer eniroen med en oppgradert modell som har fiksa litt små kinks. Dere må jo selvfølgelig like bilen også, så det beste er å prøvekjøre litt forskjellige biler og teste med barnesetet i :)

Vi er ikke så glade i den kanten, liker å kunne løfte ting rett inn i bagasjerommet og ikke ned i det. Men vi er godt fornøyd med leafen som bil. God plass til mannen, meg og lille i Cybex Cloud, god plass i barnevogna, god kjørekomfort, ok rekkevidde osv. :)

Ja, det er jo smak og behag med det bagasjerommet. Jeg får helt fnatt av all bagasjen som havner opp i bakruta og hattehylle på avveie.

Leafen er generelt en god bil ja :)

De fleste begynner å bli større nå. Så en utstilling og der var leaf ganske stor. Men jeg hadde valgt Audi sin og derfor blir det ikke El bil på oss, den er vanvittig dyr men billigere enn tesla.

Det kommer jo heldigvis større biler nå, så da er det håp for mange... Behovene er forskjellige. Vi har bare ei bakovervendt og hun snus nok snart, skolejente over ferien. Men tre unger og ønske om et stort bagasjerom da vi har et gigantisk telt og romfrekke tilbehør som dobbelt 10 cm tykt liggeunderlag og stoler og bord og en stor kjøleboks mm

Vi har en s max med takboks som er stappfull pr nå. Så kravet til bagasjeplass i ny bil er vår største utfordring. For andre er det plassen til beina eller barnevogna. Det er en grunn til at det finnes forskjellige biler

Men én bør nok prøve og teste for å finne den rette for seg.

Vil gjerne følge meg her. Ønsker oss elbil og venter barn senere i år. Har 1 stort barn fra før.

Back
Topp