Bakhodet

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Hvordan er formen på hodet til deres små?
Ser at jenta mi begynner å bli antydninger til flat.. Hun har ikke noen favoritt side bortsett fra å ligge rett på rygg..
Prøver alt jeg kan å snu hodet hennes på annenhver side så fort hun sover. Men hun legger det rett tilbake.. Grrr!!! Gjør det sikkert 20 gng pr natt.. Samt på dagen. Har også bygd opp bak i ryggen så hun må ligge på siden men hun klarer alltid å snu seg rett tilbake :( Bruker en sånn liten tynn pute (mest pga gulp) men hjelper den mot flatt bakhode?

Hva gjør dere?
Tips taes mot med stor takk :)

Her er det også blitt flatt :(
Har prøvd å la henne ligge supermykt med hodet, men nei. Kjempeflatt.
Kan det rette seg ut igjen, mon tro?:rolleyes:

Helt motsatt her. Jenta har en favorittside som er ganske flat mens bakhodet stikker ganske mye ut.

Her ligger baby bare på siden med mindre vi triller tur i vogn, så vi jobber med å ha hodet på begge sider så ikke en av sidene blir "flate" på en måte.

Men mener at der skal finnes sånne puter med søkk i midten, sånn at hodet liksom har et hull å ligge i så det ikke blir flatt. Hvis det var logisk forklart...

Her ligger baby bare på siden med mindre vi triller tur i vogn, så vi jobber med å ha hodet på begge sider så ikke en av sidene blir "flate" på en måte.

Men mener at der skal finnes sånne puter med søkk i midten, sånn at hodet liksom har et hull å ligge i så det ikke blir flatt. Hvis det var logisk forklart...

Jeg har kjøpt en sånn pute men virker de?

Min er motsatt. Bakhodet er ganske 'spiss' hun har favoritt side og har blitt litt flat :-/

Her er det også blitt flatt :(
Har prøvd å la henne ligge supermykt med hodet, men nei. Kjempeflatt.
Kan det rette seg ut igjen, mon tro?:rolleyes:

Ja retter seg ut men tar laaaaaaang tid :( husker storebror også ble litt flat bak. Men er helt fint i dag :) (11-år senere) haha

Dette var ikke et problem før i tiden da alle bebiser skulle sove på magen :( da hadde de super søte hoder :) (ja ja krybbedød risk går selvfølgelig opp)
Har så lite lyst på super flatt bakhode, ser så "stygt" ut (no offence) :(

Min første fikk fort flatt bakhode. Jeg kjøpte babypute, hjalp med det samme. Den er jo bare type 5mm tykk, men gjorde underverker.
Lillesøster sover aldri på bakhodet, ligger for det meste med hodet mot venstre, men jeg har blitt flinkere å legge henne fra meg slik at det havner mot høyre.

Min første fikk fort flatt bakhode. Jeg kjøpte babypute, hjalp med det samme. Den er jo bare type 5mm tykk, men gjorde underverker.
Lillesøster sover aldri på bakhodet, ligger for det meste med hodet mot venstre, men jeg har blitt flinkere å legge henne fra meg slik at det havner mot høyre.

Er det de helt vanlige baby putene du mener?

Her sover han bare på sidene og jeg varierer stadigvekk hvem side han sover på :)

Har aldri tenkt på hodeformen faktisk :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har lille favorittside og har fått en skikkelig bulk på ene siden :( veldig vanskelig å få henne til å snu hodet noe annen vei da hun alltid legger seg på bulken sin :p

Jeg bestilte en sånn babydorm pute på nett i natt. Den var visst anbefalt av fysioterapeuter for correct hodeform :) litt dyr men får teste den i natt senga der hun sover lengst. Og ha de vanlige babyputene i vogn etc.

Jeg bestilte en sånn babydorm pute på nett i natt. Den var visst anbefalt av fysioterapeuter for correct hodeform :) litt dyr men får teste den i natt senga der hun sover lengst. Og ha de vanlige babyputene i vogn etc.

Hvor bestilte du den? Sånn kunne jo vært løsningen her og :p

Back
Topp