Baketips og mat til fryser

Men hvordan klarer dere å holde dere unna nå før fødselen? Jeg fyllte opp med ost og skinkehorn. Men alt er borte nå. Har null viljestyrke :(
Sv.dia. hjelper veldig når det gjelder å holde seg unna:p Hadde det ikke vært for det så hadde jeg slitt noe utrolig. Fant en oppskrift på marmor brownies som skal prøves i morgen...unnskyldningen er at det sikkert kommer besøk etter den lille er født:D

Hm...handlet inn x antall pakker mef kjeks jeg til barselbesøket og gleder meg til å spise mye take away den første uka :p Pga svangerskapsdiabetes med strikt kosthold den siste tiden føler jeg at jeg fortjener å skjeie ut litt :D

Har bare laget kjøttsuppe til nå. Her er det mannen som pleier å stå for middagen, så regner med det ordner seg egentlig. Håper å få bakt litt nå de nærmeste ukene. Men har vist alt for mange planer så vi får se hva det blir til.

Hm...handlet inn x antall pakker mef kjeks jeg til barselbesøket og gleder meg til å spise mye take away den første uka :p Pga svangerskapsdiabetes med strikt kosthold den siste tiden føler jeg at jeg fortjener å skjeie ut litt :D
Bakingen er mer av egoistiske grunner for å være helt ærlig:p Har ikke fått spist noe søtt siden 17. mai:(

Sv.dia. hjelper veldig når det gjelder å holde seg unna:p Hadde det ikke vært for det så hadde jeg slitt noe utrolig. Fant en oppskrift på marmor brownies som skal prøves i morgen...unnskyldningen er at det sikkert kommer besøk etter den lille er født:D
Hehe. Ja da forstår jeg hvordan du klarer å holde deg borte :D Marmor brownies høres godt ut. Er det sånne med ostefyll i?

Jeg er skikkelig lat skjønner jeg. Gidder ikke å bake eller lage mat! Regner med at de som kommer på besøk skjønner at jeg har annet å tenke på og at de er høflige nok til å ta med selv. Det pleier i hvert fall jeg å gjøre. I tillegg pleier jeg å lage mat og ta med. Satser på at mine gjester er like hyggelige tilbake! :))

Jeg er skikkelig lat skjønner jeg. Gidder ikke å bake eller lage mat! Regner med at de som kommer på besøk skjønner at jeg har annet å tenke på og at de er høflige nok til å ta med selv. Det pleier i hvert fall jeg å gjøre. I tillegg pleier jeg å lage mat og ta med. Satser på at mine gjester er like hyggelige tilbake! :))
Du er absolutt ikke lat! Jeg har bare en forkjærlighet til baking:) Fikk diagnosen cøliaki i 2003 og har siden den gang måtte bake selv om jeg ville ha noe godt (frem til at butikkene begynte å ta hintet). Heldigvis liker jeg å bake. Nå er det bare enda verre for med sv.dia. har jeg ikke fått kake siden 17. mai... Så, om jeg så får lyst på når lille er født er det bare å gå i frysen:D Du er ikke lat, er bare jeg som er litt halvgal:p

Du er ikke lat.
Men jeg feks lager mat å fryse ned slik at jeg kan vere lat når baby kommer :) da er det bare å tine noe fra frysen når man ikke orker å lage mat :) og da tenker jeg til meg og samboer, ikke til evt besøk :p da satser også jeg på at de har med seg mat ;)

Sist jeg hadde nyfødt baby så tok alle med seg noe på besøk. Ingen spurte om det engang. Tror ikke folk forventer å bli vertet opp i den perioden. Men jeg husker vi primært spiste Fjordland og Grandiosa. Så det er nok neppe dumt å ha noe hjemmelaget mat i fryseren. Det blir nok med tanken her i huset iallefall. Orker ingenting. Så du er ikke alene om å være 'lat' :)

Er kanskje litt bortskjemt med pakistansk svigerfamilie som møter opp med mat på døren i tid og utid :) med nr 1 måtte mannen lage middag hver dag hvis vi ikke hadde mat fra familien hjemme.
Skjønner cøliaki greien, min sønn har egg, melk og hvete allergi, tåler ikke spor av en gang. Har adrenalin sprøyte. Så hvis han skal ha noe må man bake selv :)

Er kanskje litt bortskjemt med pakistansk svigerfamilie som møter opp med mat på døren i tid og utid :) med nr 1 måtte mannen lage middag hver dag hvis vi ikke hadde mat fra familien hjemme.
Skjønner cøliaki greien, min sønn har egg, melk og hvete allergi, tåler ikke spor av en gang. Har adrenalin sprøyte. Så hvis han skal ha noe må man bake selv :)
Huff!! Glad jeg bare har cøliaki:o Håper det er noe han kan vokse av seg?
Heldig med familie som kommer med mat da:p

Måtte bla meg tilbake til denne tråden, og kan stolt meddele at jeg i det siste har fylt opp fryseren med; Kanelboller, grove horn med ost/skinke/smøreost og sennep(uslåelig kombinasjon, prøv!), brownies og i dag ble det skolebrød. Alt hjemmelaget selvfølgelig. Til vanlig synes jeg baking er dødskjedelig, men jeg tror denne redebyggingen har fått det til å klikke litt oppi huet mitt :p

Back
Topp