Bading

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Hvor ofte bader dere de små?
Hvor ofte bader/dusjer eventuelle søsken og hvor gamle er de?
 
Lillemor er 5 uker nå.. har badet 3 ganger.. :)
Storesøster er 3 år og 4mnd.. Dusjer 2 ganger i uken ca.. kommer helt an på.. Om det har vært mye gris i bhg så blir det oftere. vasker ikke håret hver gang..
For mine barn så vil ikke jeg bade de så ofte grunnet det tørker ut huden deres.. Jeg dusjer selv 3 ganger i uken ca. spørs om jeg har trent eller svettet mye.
Vi vasker oss med klut hver dag..
 
Min er 7 uker. Har bare badet han en gang for "morroskyld" mens resten har vært fordi han har gulpet over hele seg. Får vel et bad eller to i uken. Synes man skal bade de minst mulig.

Hun på 2 år får bade så mye hun vil. Før var det hver dag, men nå er hun ikke så interessert lengre. Blir da 3 ganger i uken kanskje.
 
Badet tre ganger, ifb med bæsjet seg/ gulpet seg ut. De store bader hver kveld og vasker håret en gang i uken (eller noe sjeldnere hvis uken fløy forbi) :p
 
Nå er min litt eldre enn deres (20 uker), men vi har badet fast to ganger i uken. Fikk denne anbefalingen på Barsel for å eventuelt unngå hudproblemer ved hyppig bading.

Vasker nedentil hver kveld og morgen. Sover ikke så tungt gjennom natten, for å unngå en mer urolig baby enn nødvendig så skifter vi ikke bleie med mindre det er nødvendig.
 
Her prøver jeg å bade begge ungene ca to ganger i uken! Vasker håret til storesøster hver gang:)
 
Bader ho en gang i uken, storebror dusjer annenhver dag , han blir 2 år i morra :)
 
her er hun 7 uker og har vel badet ca en gang i uken. synes det holder :)

Hun på 1.5 har atopisk eksem, så hun bader et par dager i uken om hun ikke er ekstrem skitten (noe hun ofte er i perioder). må vaske håret hver gang da hun fint kan finne på å sitte med prim/syltetøy/leverpostei/smøreost i håret :p
 
1-2 ganger i uka, men blitt litt oftere nå da han gulper mye for tiden. Vasker hender, ansikt og nedentil med klut hver dag.
 
Min er 10 dager gammel og ikke badet enda, da navlen ikke har grodd skikkelig. Men pappaen tenkte å ta henne med i dusjen etterpå :) da svømmer hun ikke i sin egen "dritt" og er nok bedre pga navlen. Men med storesøster badet vi vær kveld med litt olje i vannet. En del av legge rutinen og hun stor kosa seg og ble god og trøtt :) så blir nok å gjøre noe sånt med lillesøster når navlen er grodd.
 
Lille er 5 uker nå og bader litt etter behov ( les, sur melkelukt ;) ) men ca to ganger i uken. Storebror ca like ofte
 
Bader hver lørdag begge to. Storesøster på 2 og lillemann på 3 uker;-)
Om de ikke griser seg til da ;-)
 
Mini på 5 uker bader stort sett hver kveld. Eldste på 3 år ca 5 -7 dager i uka :)
 
Vi bader han to eller tre ganger i uken foreløpig. Han liker det veldig godt, så vi vil sikkert bade han mer etterhvert :)
 
Jeg prøver bare mini 2 ganger i uka. Han har så mye hår, så syntes det blir litt fett.... Og jo mer nybada han er, jo mer "står" håret :D :D Det legger seg helt kliss innat hodebunn etter noen dager ;)

Det er ikke enkelt alene, han slår med armene og blir helt hysterisk! Bading er ikke gøy....
 
Jeg prøver bare mini 2 ganger i uka. Han har så mye hår, så syntes det blir litt fett.... Og jo mer nybada han er, jo mer "står" håret :D :D Det legger seg helt kliss innat hodebunn etter noen dager ;)

Det er ikke enkelt alene, han slår med armene og blir helt hysterisk! Bading er ikke gøy....

Kan det være at han synes det er for varmt eller kaldt? Eldstejenta gråt hysterisk da vi bada henne på sykehuset. De hadde en temp på under 37 grader. (35/36) Da vi kom hjem tok vi opp mot 37-38 grader, og hun gråt aldri etter det.

Vi bader lillegutt i tummytub, og det ser ut til at han liker det godt!:)
 
Kan det være at han synes det er for varmt eller kaldt? Eldstejenta gråt hysterisk da vi bada henne på sykehuset. De hadde en temp på under 37 grader. (35/36) Da vi kom hjem tok vi opp mot 37-38 grader, og hun gråt aldri etter det.

Vi bader lillegutt i tummytub, og det ser ut til at han liker det godt!:)
Det kan faktisk hende at vannet har vært litt for kaldt for han. Økte det med 1-2 grader sist og syntes han roet seg mer da.... hvis ikke det bare er av øving gjør mester ;) Han er 3 uker nå, så har jo vært igjennom denne badingen noen ganger

Jeg har en stokke badebalje med newborn seat, han sklir litt, men så et bilde her om dagen av noen som la et lite håndkle på setet så barnet ikke sklir, det skal vi prøve neste gang!! Håper virkelig han begynner bli glad i badingen snart!
 
Ca hver 3. dag siden fødselen. Fungerer fint for oss, så det har vi tenkt til å fortsette med :)
 
Back
Topp