Bading

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor ofte bader deres babyer?

Helt ærlig så glemmer jeg det ofte. :p Kan gå tre uker minst imellom. Men min har atopisk eksem som har blusset opp nå da kulden kom, så jeg er litt forsiktig med det.
 
Litt opp og ned her, merker jeg kan glemme det litt selv innimellom :p men er alt fra et par ganger i uka til at det går 2 uker. Men vasker hun nedentil i vasken hver dag da:)
 
Ca. en gang i uka. Av og til sjeldnere, av og til oftere :)
 
Ca en gang i uka, men kan gå litt fort i svingene slik at det blir lenger imellom her også ;)
 
Ca kvar 3 dag, men kan fort gå lenger mellom... Eller kortare om han skal prøve seg på å ete sjøl (=griseri) :p
 
En fast dag i uken, og noen ganger en ekstra gang eller to.
Så 1-3 ganger i uken. :)
 
En fast dag i uken, og noen ganger en ekstra gang eller to.
Så 1-3 ganger i uken. :)
Ganske lurt å ha en fast dag. Må signere de andre i at det hender jeg glemmer litt. Men helt ærlig så glemmer jeg meg nesten selv og! :p Før dusja jeg hver kveld, nå må jeg nesten tenke litt etter, haha XD
 
1 til 3 ganger i uken. Var mye flinkere med storesøster men nå har de begynt å bade ilag så da er det lettere. Veldig lett og glemme av :)
 
Ganske lurt å ha en fast dag. Må signere de andre i at det hender jeg glemmer litt. Men helt ærlig så glemmer jeg meg nesten selv og! :p Før dusja jeg hver kveld, nå må jeg nesten tenke litt etter, haha XD

Haha, samme her. :p Ble litt oppgitt over meg selv da jeg gikk nesten over en uke uten å dusje!
 
Uff. Må vel innrømme det fort kan gå 2-3 uker mellom her og :-/ frem til nå nyligt har han HATET å bade og da frister det jo ikke akkurat å ta det mange ganger i uken. Men har bedret seg litt i det siste. Men tenker jo at når dei enda er så små, og vi suller for det meste hjemme, så er det ikke så krise. Men etterhvert når dei blir enda mer aktive og barnehagetiden og slikt starter så blir det viktigere i mine øyner
 
Ca en gang i uka. Vi har vært på babysvømming fast, så da har det blitt dusj da + kanskje et bad hjemme, nå må vi passe på at det blir minst et bad i uka hjemme.
 
Uff. Må vel innrømme det fort kan gå 2-3 uker mellom her og :-/ frem til nå nyligt har han HATET å bade og da frister det jo ikke akkurat å ta det mange ganger i uken. Men har bedret seg litt i det siste. Men tenker jo at når dei enda er så små, og vi suller for det meste hjemme, så er det ikke så krise. Men etterhvert når dei blir enda mer aktive og barnehagetiden og slikt starter så blir det viktigere i mine øyner
Haha, her er det stikk motsatt. Hun er så glad i å bade st hun blir illsint av å bli tatt opp og hyler og vræler gjennom hele påkledningen. Så jeg vegrer meg litt pga det :p Hun er så glad i vann at ser hun ei vaskebøtte fyker hun avgårde og begynner å sprute og plaske fortere enn lynet ;)
 
Godt å høre at det ikke bare er vi som bader så ofte. Har hatt inntrykket av ar alle bader minst 2-3 ganger i uka. Tror det er bra for immunforsvaret å ikke bade alt for ofte. Førstemann hadde eksem og ble derfor ikke badet så mye, men er heller så og si aldri syk!
 
Her bader hun 1-2 ganger i uka. Vasker henne i vasken nedentil og på hendene flere ganger daglig. Kommer jo an på hvor mange bæsjebleier d blir i løpet av en dag(hun bæsjer mye) Hun elsker å bade sammen med storesøster i badekaret.
 
Back
Topp