Bading

Ca hver tredje dag her. Alt etter hvor mye gulp og slikt det har vært. Tulla liker å bade, så blir vel sikkert oftere etterhvert. Hadde det ikke vært for at hun blir suuupervåken og spreller mye etter bading, skulle vi gjort det til en kveldsting. Men blir på dagen det :p

Fikk beskjed om å bade kun 1 gang i uka...Lillemor er 3 uker, og vi prøvde å bade henne i badebøtta, det likte hun ikke noe særlig, ikke når de badet henne på sykehuset heller :/ så har vi prøvd å dusje ( at vi dusjet sammen, holdt henne) 2 ganger, og det eeeeelsket hun :D

Riktig som mange sier at de ikke trenger å bade mer enn en gang i uken, men gjør ikke noe om du/dere har lyst;) uansett greit å skylle nedentil under springen når babyen har hatt avføring :) for så å lufttørke.

Tips for dere som har babyer som ikke liker å bade; bad de rett etter amming (slik at de er litt bedugget og rolig), ta rumpen først nedi, hold de litt der for så å legge ned ryggen, ikke ta vann på hodet om de ikke liker å bade, ha en klut på brystet slik at babyen holder varmen. Ikke for kaldt vann og selvfølgelig ikke for varmt ;-) ha håndklær klar til etterpå og tull de inn fort. Bad litt og litt om gangen slik at de blir vant til det og smil og kos mye underveis :)
Takk for tips, det fungerte :) Han pleier ikke like å bade, men i dag ble det faktisk en koselig stund. Sikkert fordi han var mett og god!

Bades en gang i uken, og håper hun vil like det mer snart for blir mye skrik stakkars...

Første ukene var det 1-2 ggr i uka, men nå har han blitt skikkelig Michelinmann baby, i tillegg gulper han endel så jeg bader han 3-4 ggr i uka nå. Han liker å bade :) men ikke lenge, er gjort på 3-4 minutt :p

Jeg har ikke bada han ennå, han mister hud over hele kroppen og den løse huden blir så ekkel når den blir våt.... så venter til han er ferdig med å miste huden...[/QUOTvist han er tørr i huden,så bør du bade han og ha bare olje i vannet

Det er bare fra han ble født, huden under er ikke tørr, så vi venter bare på at det skal falle av :) ellers takk for tips :)

Nå liker plutselig ikke lille frøkna her å bade. Vi har tidligere badet henne i balje og i vaske, hun har elsket det.

Vi er veldig nøye med å måle tempen på vannet også, men nå så hater hun det :(
Noen som har noen gode råd? Vil jo gjerne få badet henne :)

Altså gjør det noe om de bader hver dag, med olje i vannet? Han gulper så mye så fristende å gjøre det så han ikke skal lukte så spy :P samtidig elsker han å bade og storgliser og ler hver gang, så det blir en fin kosestund! Vurderer å gjøre det til en fast kveldsrutine :)

Bades en til to ganger i uken her også. Noe som vi varierer med er å dusje og bade. Virker som om snuppa liker best å dusje :-) Det vi gjør da er å ta henne med i dusjen når f.eks jeg skal dusje, da ligger hun på rygg på armen min - samme grep som når man bader de bare inntil kroppen. Legger en klut over bryst og mage, og passer på så ikke dusjstrålen treffer henne direkte men går via meg først slik at vannet bare sildrer over henne. :-) Bruker å stå slik og svinge meg litt fra side til side for at hun skal få vann over hele seg mens jeg vasker henne samt at det kanskje føles tryggere da det rører seg slik som når jeg går rundt med henne på armen også. Pappan tar henne, tørker, steller og kler på henne mens jeg dusjer ferdig. Du burde prøve :-D

Altså gjør det noe om de bader hver dag, med olje i vannet? Han gulper så mye så fristende å gjøre det så han ikke skal lukte så spy :P samtidig elsker han å bade og storgliser og ler hver gang, så det blir en fin kosestund! Vurderer å gjøre det til en fast kveldsrutine :)

Gjør ingenting :-) storebror på 2år bada jeg hver kveld. Og han bader annenhver kvel nå,det gjør også lillemor :-) sålenge de ikke blir plaget med tørr hud går det fint.

Back
Topp