Bading

Iceangel91

Glad i forumet
Hvor ofte bader dere babyene deres ? :P kvier meg hver gang pga han er livredd .... Eneste så roer han litt er om jeg legger en vaskeklut over brystet hans , slik at han ikke blir så naken ....

Jeg har ikke bada han ennå, han mister hud over hele kroppen og den løse huden blir så ekkel når den blir våt.... så venter til han er ferdig med å miste huden...

Har bada to ganger..en gang på sykehuset og en gang hjemme :)
Tenkte å bade han idag igjen, virka som han likte det godt her :)

Spurte både på sykehuset og helsestasjonen som sa en gang i uka. Kommer til å følge det. Har bada han en gang, og det likte han ikke. Håper han liker det bedre neste gang ;)

Har bada han en gang her også ... Panikk og grining hele tiden :/ så kvier meg veldig til neste gang :P tror jeg får holde meg til 1 gang i uken jeg også :P

Vi bader henne hver kveld vi. De sa på sykehuset at det var greit. Men bare i 2-4 min hver gang, hun blir helt rolig av det og nå har det blitt en del av leggerutinen. Bader sånn 2215 ca, så på med pysj, amming og så roer hun seg selv og sovner i sengen sin.

Spurte både på sykehuset og helsestasjonen som sa en gang i uka. Kommer til å følge det. Har bada han en gang, og det likte han ikke. Håper han liker det bedre neste gang ;)

Her er det samme med frøkna på 8,5 år, hun bader fortsatt bare 1 gang i uka med mindre hun må spyles ekstra... men så har hun slitt med eksem så er fortsatt forsiktig med henne :) lillebror blir og å bade 1 gang i uka :)

Vi bader henne 2-3 gangeri uken :) også litt etter hvor mye hun gulper :P

Hun elsker å bade så tror vi kanskje skal begynne med annenhverdag etter hvert.

Her er det samme med frøkna på 8,5 år, hun bader fortsatt bare 1 gang i uka med mindre hun må spyles ekstra... men så har hun slitt med eksem så er fortsatt forsiktig med henne :) lillebror blir og å bade 1 gang i uka :)
Foreldrene mine gjorde det samme med meg. Hadde og har ennå tørr/sart hud, så er forsiktig selv om jeg elsker å dusje:P kommer nok til å gjøre det samme selv ;)

Vi bader han ca annenhver dag :) Han elsker å bade!
Når han er misfornøyd og ingenting hjelper så bruker vi å bade han og da blir han helt rolig og fornøyd igjen :)

Har badet lillemann et par ganger allerede, han er 15 dager gammel. Han liker det veldig, blir skikkelig rolig :-) Bader han når det trengs :-)

Riktig som mange sier at de ikke trenger å bade mer enn en gang i uken, men gjør ikke noe om du/dere har lyst;) uansett greit å skylle nedentil under springen når babyen har hatt avføring :) for så å lufttørke.

Tips for dere som har babyer som ikke liker å bade; bad de rett etter amming (slik at de er litt bedugget og rolig), ta rumpen først nedi, hold de litt der for så å legge ned ryggen, ikke ta vann på hodet om de ikke liker å bade, ha en klut på brystet slik at babyen holder varmen. Ikke for kaldt vann og selvfølgelig ikke for varmt ;-) ha håndklær klar til etterpå og tull de inn fort. Bad litt og litt om gangen slik at de blir vant til det og smil og kos mye underveis :)

Hvor ofte bader dere babyene deres ? :P kvier meg hver gang pga han er livredd .... Eneste så roer han litt er om jeg legger en vaskeklut over brystet hans , slik at han ikke blir så naken ....
Lillegutten vår har også vært livredd når vi har forsøkt å bade han. Løsningen ble å holde han under rompa og armene og la bena komme litt nedi vannet og så vri opp kluten over mage og ben, og vaske forsiktig. Best å være to. Da tror jeg han føler seg tryggere. Lillegutt må og være mett og i relativt godt humør.

Bader 1-2 ganger i uka. Blir evt litt spyling under vasken hvis det er mye bæsj.

På sykehuset med første mann, lærte vi å holde armen under nakken og hånden rundt motsatte overarm, og å ha en klut over brystkassen (som hele tiden holdes varm)- da roer de seg. Lille her nyter å bli badet :)

Med smukk og en klut over kroppen koser mi seg i badet :) bader ved behov, ca to ganger i uka :-)

Vi og bader lillegutt annenhver dag, og han elsker det :) Også får han litt babymassasje etterpå. Han blir kjemperolig av det, så vi prøver å få til badinga før mate- og legge- tid på kvelden.

Ca 1 gang i uken :) men en liten dæsj olje i vannet.

Sniker fra august jeg:p

Eldstemann her ble badet 2-3 ganger i uka, alt etter behov. Han hadde (og har ennå) atopisk eksem så brukte ikke olje til han pga st det gjør eksemen værre. Noen uker ble det bade to badinger mens andre 3 om han hadde gulp mye, bæsja over hele seg etc.

Nr2 bada vi annenhver dag ca. Av og til ble det flere dager på rad. hun hadde kolikk så jeg brukte å bade henne for så å massere henne med babyolje etter badet. Det gjorde henne litt roligere, samtidig som man fikk kvelden til å "gå" når hun skreik. I tillegg så gulpa hun mye og hadde behov for å bade iallefall annenhver dag :p

Babyen i magen kommer jeg nok til å badet etter behov, om ikke hun også får kolikk.. Det kommer jo litt an på. :)

Back
Topp