Står der noen grunn til at det er bra og badet så mye?
Ifølge forskningsstudien vi er med på så skal barna bades ofte og i mye olje (har fått utdelt ren olje), da det skal Mette huden såpass at det motvirker atopisk eksem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvilken temperatur bruker dere i vannet ? Ser det står alt fra 32 -34 grader til 35-38 grader, prøvde 35 grader sist og innbilte meg at lillegutt likte den temperaturen bedre enn 33 grader...
Deltar inntil videre i preventadall studien her også, men her hater lillegutt badingen. Håper det går seg til for ser at huden blir veldig fin de gangene vi har badet.... Lillegutt er forøvrig snart 3 uker og vi prøver bading annen hver dag... (skal helst bade 5-7 ganger i uken i følge studien).
Ellers har vi ikke begynt med pysj enda;-) Klær byttes ved gulping eller etter behov.
Så gøy at flere er med! Hvordan bader dere babyen? Vår liker seg veldig godt når vi begynte med spedbarnssete i baljen. Har den fra Stokke. Måtte da doble vann og oljemengden til 16 l og 1dl olje, hvis ikke hadde han jo ikke noe vann å bade i han liker best når han er så dekket av vann som mulig, hvis ikke ble det bare skriking
Kanskje vi skal prøve det (å øke vann/olje), har stokke babysete og flexibath... Har brukt spebarnsgrepet og sete under. Blir jo ikke dekket av vann så har bare brukt klut på den delen av kroppen som ikke blir dekket av vann...
Det er samme som oss. Holder også babyen + sete. Anbefaler å øke vann og oljemengden da mini er nå nesten dekket med vann også øser jeg vann over magen hans med den ledige hånda. Det liker han godt. Han er ikke spesielt glad i kluten, så vasker over ansiktet først slik at det ikke blir en negativ opplevelse i badet og bruker en plastkopp til å helle vann over bakhodet
Bader 1 gang i uka med litt olje i vannet.Hvor ofte bader de små å hva bruker dere i vannet?
Skifter de klær hver dag og bruker de pysj om natta?
Lillemann bader 1-2 gr i uka og bruker da en liten dæsj olje. Han skifter klær annenhver dag eller ved behov og vi bruker ikke pysj ennå. Han legger seg med samme klær han bruker på dag.
Så koselig. Hvor gammel er lille? Kunne tenkt meg babysvømming selv.Bader ca 1 gang i uken. Har begynt på babysvømming nå, så da blir det 2. Bruker olje i vannet. Sover med pysj og skifter klær hver dag.
Er det noen som bruker babysjampo? Babyen min har masse hår, og jeg syns det er fett og har rett og slett begynt å lukte. Har kjøpt en sjampo på Rema, men er usikker på om babyer skal ha det? Hun er en mnd nå
Er det noen som bruker babysjampo? Babyen min har masse hår, og jeg syns det er fett og har rett og slett begynt å lukte. Har kjøpt en sjampo på Rema, men er usikker på om babyer skal ha det? Hun er en mnd nå
Da de viste oss bading på sykehuset brukte de en såpe på hodet til lille.. men vi bruker kun den sykt fete oljen i fra preventadallstudien og ikke noe såpe. Har forstått det som at såpe er ikke bra mens olje er topp! Lille her har dog nesten ikke hår. Det bli fett etter badet, mens neste morgen har han de mykeste lokkene igjen har du prøvd med olje bare?
Prøvde med bare olje nå i kveld, får se hvordan det er i morgen
Hvordan er det i dag?
1-2 ganger i uka og litt olje i badevannet. Bytter klær ved behov og bruker pysj om natta.