Bading med de små

KathMor

Forumet er livet
Når vil dere si at det ikke lengre passer seg å bade / dusje sammen med de små?

vet ikke egentlig, jenta mi er 19 mnd, vi bada sammen senest i dag, må nok se det litt ann, merker det vel når det ikke passer seg lengre...

vet ikke med andre.
men for meg syns jeg ikke det passer i det hele tatt.
(jeg føler meg ikke vel med å være naken med barna)

men jeg ser ikke det som noe problem med at andre gjør det.

Tenkte bare på det nå nettopp, både jeg og J dusjer/bader sammen med Emma og hun er 17 mnd nå snart... Går nok fint ei stund til, og som du sier.. man merker kanskje når det er på tide å droppe det [:)]

ORIGINAL: Kidada

Hmm...

Ikke tenkt så langt.. Når jeg føler det ubehagelig eller han ikke selv vil?[8|]

Robin bader ofte med meg, eller dusjer sammen med T.A.

Sist prøvde han dog å rive av meg brystvorta mens jeg var opptatt med å leke med en båt, og det var IKKE godt..

*flirer* Tror på deg at det var en smule ubehagelig [8D]

Jeg dusjer ikke lenger sammen med mitt barn,det fordi han vet hva pupper er,og glaner sånn på kroppen min....syns det er helt greit at han vet hva alt er osv,men jeg føler meg bare ikke komfortabel naken rundt han lenger...
Lærer han ikke at det er fy fy osv da,vi har et sunt forhold til kroppen vår.
Han er btw 3 år om noen mnd

Vanskelig i grunn.. hender meg og snuppa dusjer sammen enda, og hun er snart 8..

men er hu på badeland med sambo går hun alene i damegarderoben..

Jeg dusjer ikke med min sønn, synes det blir for rart.. så nysgjerrig som han er![8D]

jeg syns det er greit, jeg dusjer og jenta mi bader i balja si.
Siden jeg er alene, har jeg ikke noe valg heller, med tanke på at jeg ikke kan spørre noen om å se etter henne så jeg kan få dusja.

Noen ganger tar jeg dusjinga på kvelden, men liker best å dusje på morgenen for da våkner jeg bedre.

Snuppa og jeg bada sammen i stad, hun ble tre i desember[:)]
Synes det er helt greit, og en fin "aktivitet" som vi kan gjøre sammen[:)]

Følte meg riktignok litt utilpass forrige gang vi stod nakne på badet sammen og hun erklærte at jeg hadde "så høye pupper"...[8|][:D][:D][:D]

jeg dusjer ikke med småen, fordi det er ikke plass til andre enn meg i dusjen [:D][:D][:D][:D][:D][:D] gleder meg til å føde! [8D]

men jeg syns det er koselig jeg.
så lenge de syns det er kos også, så ser jeg ingen problem i det. merker vel fort om ungen føler seg utilpass eller bare glaner no jævlig. ingenting galt med å være naken foran ungen sin, de er jo det hele tiden [:D]

ORIGINAL: EdonaLarsen

jeg dusjer ikke med småen, fordi det er ikke plass til andre enn meg i dusjen [:D][:D][:D][:D][:D][:D] gleder meg til å føde! [8D]

så lenge de syns det er kos også, så ser jeg ingen problem i det. merker vel fort om ungen føler seg utilpass eller bare glaner no jævlig. ingenting galt med å være naken foran ungen sin, de er jo det hele tiden [:D]

nettopp, de må jo få vite at det er helt normalt med nakenhet.

Hvor lenge mener du man kan være det da? hehe..

Vi står ikke i dusjen sammen, for det er det ikke plass til. Men vi kan være alle tre på badet samtidig, når noen skal dusje (eller hele familien skal dusje før vi feks skal i selskap el.l.)

Snuppa er 5 år.

Hun ser oss nakne, og så lenge hun ikke blir sjenert/brydd, så ser jeg ikke noe rart i det.
Regner med at hun kommer til å si ifra sjøl når hun ikke vil dusje mens pappaen er på badet også.

jeg og snuppa dusjer nesten altid sammen.
sparer litt tid på mårran:)
hun er 2 år.
men pappan hennes gjør det helst ikke lengre hehe
hun er litt nysjerrig kan man si[8D]

ORIGINAL: Heijdii

Hvor lenge mener du man kan være det da? hehe..

hmm, selv så hadde jeg vært det helt til han blir gammel nok til å skjønne ting. helt individuelt når det skjer hos barn :P  jeg vet ikke helt når det kan være, for jeg har ingen erfaring der :P

Jeg dusjet med datteren min senest igår, og hun er 4 år[:D][:D]

jeg har tissa mens lille har vært i balja si. han bare smiler og leker videre [:)] kan ikke si det samme om noen år, men nyter det så lenge jeg kan [:D] jeg må tisse hele tiden [:D]

Men nysjerrig er jo helt normalt at små barn er!  Og det må de jo få lov til å være.

Da mener jeg sånn som å stirre/titte/flire..   

Jenta mi er fasinert av puppene mine og ville klappe på dem innimellom. Og har fått lov til det. Men hun har aldri fått lov til å ta på tissen til pappaen sin. Selv om hun har vært nysjerrig på den og. Men når hun hadde de stirre-periodene sine, så bare overså vi det, og fortsatte å dusje.

Jøss.

Vi i bader enda sammen med hun på 5 1/2 vi, hun synes det er morsomt at vi gidder å bade og leke sammen med henne. (Hun synes forøvrig jeg er rar som barberer meg. Når hun blir stor skal hun nemlig ha like mye hår under armene som pappa) Naken går vi også, på do også. Litt mer grenser nå enn før da, siden vi også har en gutt på 13.
Han begynte å vise blyghet rundt 9-10 årsalderen, så etter det har vi låst badedøren ved bading osv når han er hjemme.

Back
Topp