Bading av babyen

Prøve2019

Betatt av forumet
Hei alle sammen! :)
Jeg har et liite problem å håpet dere hadde noen luure tips å dele!
Jeg og BF har nå endelig blitt samboere, å her i leiligheten så er det dysj, når vi har bodd hjemme hos foreldre så har vi badet med han i badekar, eller jeg har badet med han eller så har vi brukt badebalje!
Men vetle gutten er nå 6 mnd, å nå ca 10kg så han er ikke noen liten kar, så, vi har prøvd badebaljen (han er aaalt for stor nå), jeg har dysjet med han (han er for tung å glatt så jeg klarer ikke å holde han), jeg har kjøpt badestol (med godkjenning av helsesøster, men han blir veldig redd å jeg synst jeg ikke får til å vaske han sikkelig), så, er det noen som har noe tips? Jeg kjenner jeg "gruer" meg til å bade han for det er et strev uten like!
 
Vi bruker badestol, har gjort det ganske lenge så han er jo vandt med det, og trives i den. Han er snart for lang til å "ligge" i karet, så det går ikke her heller. Kan han sitte, så er det vel plass til at han sitter i karet eller?
 
Enig med Sola90, kan han ikke sitte i baljen? :) ellers kanskje du kan legge han på en badematte litt utenfor dusjen og bruke dusjhåndtaket for å vaske han mens han ligger ned?
 
Jeg bruker å legge henne oppå en handuk i badekarret / dusjen mens jeg dusjer henne, eller så sitter hun i badestolen i badekarre :)
 
Legg han på en badematte i dusjen :)
Vi har badekar og fyller det med ca fem-ti cm vann og lar baby (5 mnd) ligge på rygg/mage og plaske, uten at vi holder henne. Etter en liten stund tapper jeg ut vannet, såper henne inn og spyler av såpen med dusjen.
Del to blir ganske likt som å vaske/spyle baby på matte i dusjen :)
 
Vasker dere babyen med såpe nå? Her har jeg bare olje i badevannet fortsatt.
 
Vi har nettopp fått badekar etter vi flyttet og det er så deilig. Men på hytta osv der bader han i balje, da "sitter" han med hjelp:) vi har brukt såpe hele veien, pluss olje i badevannet og han har helt perfekt hud:)
 
Vasker dere babyen med såpe nå? Her har jeg bare olje i badevannet fortsatt.

Vi bruker såpe, men kun 1-2 ganger i uka, og såpa skyldes av med dusjen før baby tørkes. Det fungerer fint for oss - vi bruker babysåpe - ingen hudreaksjoner av den :)
 
Vasker dere babyen med såpe nå? Her har jeg bare olje i badevannet fortsatt.

Vasker med såpe, må det for han gulper en del og etter han begynte med fast føde lukter det oppkast av gulpet
 
Back
Topp