Badekar

Ja, man vet jo aldri hvordan det blir, så får bare ta det som det kommer :) kanskje du får vannfødsel denne gangen? Tar med en ekstra BH/bikini jeg ;)
Andre gangen var jeg ikke oppi badekaret i det hele tatt.
Har lyst til å prøve meg på badekar den gangen her å, håper på vannfødsel å ;)

Storesøstra mi har født begge sine i vann og syns det var veldig behagelig.

Skulle egentlig føde i badekar men tok sånn tid å ble så lei at jeg ville bare opp til slutt (etter en time)!! Var ikke nå sånn kjempe kjempe, men var sikkert bedre enn å ligge i ei seng/gå rundt.. men tror selve fødselen var bedre slik jeg gjennomførte den på prekestol istendenfor i badekar :-)

Brukte bad som smertelindring hjemme før vi dro. Syns det var godt å sitte der. Når vi først kom på sykehuset var det ikke snakk om noe annet enn å oppi fødesenga, da hadde jeg full åpning alt. Tror kanskje jeg ikke kunne ha født i vann heller, siden fostervannet var misfarget?
Vet ikke hva jeg vil nå, men gjerne som smertelindring. Hadde nok vært naken, var uansett det i fødesenga, sett bort ifra en åpen nattskjorte:p

Men lurer på noe:P når man presser ut ungen er det jo mange som bæsjer, men gjør man ikke det i vann?:P den andre gugga bryr meg liksom ikke. Hehe

Det var sikkert riktig for deg den gangen :) jeg har jo ikke født før, men regner med instinkt er viktig når man skal igjennom dette :p
Kanskje det blir riktig denne gangen?
Ja, var sikkert det. Husker det ikke selv, men sa visst klart NEI:P
Mhm muligens føles det mer naturlig denne gangen:)

Mulig dumt spørsmål: Hvordan får jeg mulighet til badekar? Må det avtales på forhånd? Har de det på vanlige fødeavdelinger? Jeg synes det høres fint ut, og ser for meg at det ville roet meg ned en hel del å få være i badekar fremfor i en seng.

Mulig dumt spørsmål: Hvordan får jeg mulighet til badekar? Må det avtales på forhånd? Har de det på vanlige fødeavdelinger? Jeg synes det høres fint ut, og ser for meg at det ville roet meg ned en hel del å få være i badekar fremfor i en seng.
Jeg leste om det på nettsiden til St. Olavs :) alle gravide i grønn gruppe (dvs ingen spesielle problemer/risikofaktorer) får tilbud om smertelindring og vannfødsel. Men vet ikke om jeg skal si ifra på forhånd? Tror jeg må spørre jordmor :)

Men lurer på noe:P når man presser ut ungen er det jo mange som bæsjer, men gjør man ikke det i vann?:P den andre gugga bryr meg liksom ikke. Hehe
Hehe.. Jo, det er fort gjort at det kommer litt i vannet. Men jeg tenkte ikke mye på det da jeg var opptatt av å føde :p mener de tappet ut litt av vannet for å få bort litt grums underveis..

Er jo veldig mange som skryt veldig over badekar. Er sjølv ei skikkelig Badenymfe, men når jordmora spurde meg om badekar under fødselen, kunne ho likegodt spurd om eg ville ta ein tur på Ulriken ;-p Så kan kanskje vere greit å sjå an kan som kjennes greit under fødselen.

Er jo veldig mange som skryt veldig over badekar. Er sjølv ei skikkelig Badenymfe, men når jordmora spurde meg om badekar under fødselen, kunne ho likegodt spurd om eg ville ta ein tur på Ulriken ;-p Så kan kanskje vere greit å sjå an kan som kjennes greit under fødselen.
Haha, ja må vel bare se hvordan ting utvikler seg ;)

Back
Topp