Badebalje?

her brukte vi bare en vanlig liten balje da snuppa var lita, og når hun ble større kjøpte vi en ganske stor oval balje med propp i på europris.
finnes mye å velge i, med og uten stativ.
men noe som er viktig å tenke på (når det gjelder uten stativ og ungen er så stor at den kan sitte selv), er at baljen er stabil og står støtt.
mamma kjøpte sånn badebalje til barn på name it (eller lignende butikk) og den er slik at man må nesten sitte å holde i den for at den ikke skal tippe over når snuppa bader der. den er smal i bunnnen og veldig ustabil.
Det har jeg faktisk ikke tenkt på, så det var veldig godt at du sa! :)
 
Kan man få tak i stativ til IKEA sin?
Vil bade henne i "høyden" og ikke på gulvet i nyfødt perioden ... Kan ikke ha balja på kommoden siden vi har stelle topp på den.

Eller hvor får man tak i stativ billigst mulig?

Tror jeg har brukt snart tjue tusen på barne utstyr
 
Kan man få tak i stativ til IKEA sin?
Vil bade henne i "høyden" og ikke på gulvet i nyfødt perioden ... Kan ikke ha balja på kommoden siden vi har stelle topp på den.

Eller hvor får man tak i stativ billigst mulig?

Tror jeg har brukt snart tjue tusen på barne utstyr
Ja det har vi minst brukt her og.

10 000kr på vogn
1500 seng
1500 stellebord
2500 bilstol + base
1100 ekstra base
1000 vognpose
1000 kr babycall
700 bæresele
900 babynest
2000 bedsidecrib m madrass
+ triptrap med newborn og barnesete, nytt
+ litt klær
+sengetøy
+ masse smått

++

Ble fort dyrt gitt :eek: :eek:
 
Vi har kjøpt en badebalje med sammenleggbart stativ:) både mannen og jeg har dårlige rygger, så vi fant ut at det var det beste for oss i og med at vi ikke har plass til stellebord på badet! Badebaljen setter vi på toppen av vaskemaskin og tørketrommel, og stativet får vi akkurat plass til å sette mellom veggen og vaskemaskinen:)
Er det ikke upraktisk med baljen oppi høyden når den må tømmes etterpå, hvis ryggen er vond? Vi har alltid badet babyene og barna våre i balje i dusjen. Har en liten kontorstol på badet som kan senkes ned så det er ganske praktisk å bade babyen. Brukt ikea sin balje med en sånn "form" til å legge babyer mellom 0 og 6 mnd i så vi ikke må holde babyen mens den bades men kan bruke begge hendene.
 
Jeg tittet litt på barnas hus i dag, stativ koster 399, og balja koster 799. Og det er kun den balja som passer til det stativet.

Hadde tenkt å ha stativ, eller badebaljen i "høyden". Med førstemann hadde jeg det IKEA stellebordet til 199, badebalja passa perfekt på den. (Ikea sin badebalje). Det var en fin løsning.
Men etter å ha sett prisen og sett på balja så bestemte jeg meg for å ikke velge det. Balje er stor...
Og når barnet blir større (som skrevet her?) må balja ned på gulvet, og den CAM balja er "formet" til så baby kan sitte og ligge, men jo større barnet blir jo oftere bader det, og da med de utformingene så tenker jeg at en vanlig balje er mye bedre.
Blir nok til at vi bruker storebror sin gamle balje, hvordan rengjøre den best mulig?
Også tar vi stellematta på gulvet og tørket barnet der rett og slett.

1200 kr for stativ og balje som ikke brukes så lenge, syns jeg er bortkastet... :-O

Og går ann å ha en liten bøtte (type sandkassebøtte, litermål ol) som man kan ha av litt vann fra balja før man løfter den i dusjen og heller ut resten.
 
Er det ikke upraktisk med baljen oppi høyden når den må tømmes etterpå, hvis ryggen er vond? Vi har alltid badet babyene og barna våre i balje i dusjen. Har en liten kontorstol på badet som kan senkes ned så det er ganske praktisk å bade babyen. Brukt ikea sin balje med en sånn "form" til å legge babyer mellom 0 og 6 mnd i så vi ikke må holde babyen mens den bades men kan bruke begge hendene.
Vi har sånne dusjdører som kan slåes helt inn til veggen, så vi setter bare stativet på flisene i dusjen (men på utsiden av dusjdørene hvis du skjønner) også er det sånn slange til baljen, så den tømmer seg selv ned i sluken i flisene:)
 
Ja det har vi minst brukt her og.

10 000kr på vogn
1500 seng
1500 stellebord
2500 bilstol + base
1100 ekstra base
1000 vognpose
1000 kr babycall
700 bæresele
900 babynest
2000 bedsidecrib m madrass
+ triptrap med newborn og barnesete, nytt
+ litt klær
+sengetøy
+ masse smått

++

Ble fort dyrt gitt :eek: :eek:
Wæææ! Mye penger:-O Her har vi heldigvis fått tak i mye brukt fra familie, så har betalt 2500 tilsammen for bilstol med base, badebalje med stativ, vippestol, babygym, voksipose til bilstol og voksipose til vogn, babycall og endel klær og leker! +at vi låner vugge og lekegrind av svoger og svigerinne! Vogna kjøpte vi ny, så det var det jo nesten 9000 kr, også skal vi kjøpe tripp trapp stol nå:) Også har vi bare stellematte på en kommode!
 
Greit å få barn mye senere en alle andre:) Nå er vi bare 25 og 26 år da, men mannen min er veldig attpåklatt, så de første søskna hans er ferdige med å få barn nå! Greit for oss:)
 
Wæææ! Mye penger:-O Her har vi heldigvis fått tak i mye brukt fra familie, så har betalt 2500 tilsammen for bilstol med base, badebalje med stativ, vippestol, babygym, voksipose til bilstol og voksipose til vogn, babycall og endel klær og leker! +at vi låner vugge og lekegrind av svoger og svigerinne! Vogna kjøpte vi ny, så det var det jo nesten 9000 kr, også skal vi kjøpe tripp trapp stol nå:) Også har vi bare stellematte på en kommode!
Ja det er mye penger. Men vil jo ha flere unger, så da har vi til neste gang:)
 
Jeg tittet litt på barnas hus i dag, stativ koster 399, og balja koster 799. Og det er kun den balja som passer til det stativet.

Hadde tenkt å ha stativ, eller badebaljen i "høyden". Med førstemann hadde jeg det IKEA stellebordet til 199, badebalja passa perfekt på den. (Ikea sin badebalje). Det var en fin løsning.
Men etter å ha sett prisen og sett på balja så bestemte jeg meg for å ikke velge det. Balje er stor...
Og når barnet blir større (som skrevet her?) må balja ned på gulvet, og den CAM balja er "formet" til så baby kan sitte og ligge, men jo større barnet blir jo oftere bader det, og da med de utformingene så tenker jeg at en vanlig balje er mye bedre.
Blir nok til at vi bruker storebror sin gamle balje, hvordan rengjøre den best mulig?
Også tar vi stellematta på gulvet og tørket barnet der rett og slett.

1200 kr for stativ og balje som ikke brukes så lenge, syns jeg er bortkastet... :-O

Og går ann å ha en liten bøtte (type sandkassebøtte, litermål ol) som man kan ha av litt vann fra balja før man løfter den i dusjen og heller ut resten.
Enig med deg der. Men så synes jeg ganske mye på babyshop er veldig overpriset! Man får bare finne noe som passer en selv :) jeg titter masse på nettet iallefall!
 
Back
Topp