Bade i barnehage

her har de til tider det de kaller sydentur, da setter de på ekstra varme i barnehagen og har basseng med vann som ungene bader i.

vet også at de thar blitt bygd en ny barnehagen ca 1 time fra der vi bor som de har eget vannrom med dusjer og kar og etc som ungene kan boltre seg på, selvfølgelig med voskene til stede

Virker som at det er mer og mer vanlig at de har vannaktiviteter i barnehagen

I Knotten sin barnehage har de vannlek 1 dag i uka hvertfall :) Da får 2 barn være oppi et lite basseng inne på badet (med badebukse på ;P), og leker med vann mens det er voksne der. Uka etter er det 2 nye barn som får.. Så fortsetter det sånn:) Synes det er fint jeg, sålenge de får rette klær på seg igjen;P

De kunne godt informert om det på forhånd,ellers hadde jeg ikke hatt noe imot det så lenge det foregikk på en forsvarlig måte.

Hos oss har det vært en aktivitet fra tid til annen. Tror min eldste kun har badet en gang. Men, noen av de yngste har badet oftere. Synes det er supert at de forandrer aktivitetene og utnytter potensialet i gruppen! Eneste er at jeg er enig i at de kunne kledd på riktig barn riktige klær, men jeg tipper det sitter en student og har lært en viktig lekse for livet[;)]

I den bhg jeg jobber har vi vannleke rom... så vi bader 1 gang i uka med de små, eller det vil se, de får leke med vann, sitte å bade og plaske i en balje :) Joachim sin avd har oxo gjort dette,

Nå har begge mine gått på svømming siden de var babyer da, så jeg er ikke så engstelig for vann sånn sett. Det er ikke farlig om hele unger går under i badekaret. Så jeg hadde syntes det var positivt.

[8D] Lure litt på koffer man ikke ska la ungan få kose sæ i barnehagen me vannlek uten at foreldran e informert? Gu kor kjedelig d hadde blidd vest man ikkje kunne få vært spontan i barnehagen, før at man må tenke på at man ikkje har informert foreldran først. Nei lenge leve spontaniteten, d e sånn den beste leken og kommunikasjon me ongan oppstår[;)]

Hm......... litt vanskelig å svare, for i vår barnehage har de basseng, så der er det vanlig at barna får bade med jevne mellomrom. Når det gjelder det å kle på feil klær og at klær forsvinner for en periode, så er jeg rimelig vant til det, ettersom jeg er utrolig dårlig på å merke ungene sine klær........................

Dersom du føler at dette ble feil for dere, synes jeg du skal ta det opp på foreldresamtalen- er ikke så lett å vite hva som er vanlig og ikke vanlig i de forskjellige barnehagene rundt omkring og det er nok forskjellig overalt, men jeg synes du skal følge magefølelsen din og gjøre det som er riktig for dere! [:)]

ORIGINAL: marianne1986

I barnehagen eg jobbe, så e d veldig vanlig å bade, på min avdeling bade me faktisk kver fredag. Me har et baderom, her e d et ganske stort basseng i fliser, fylle d ikkje heilt opp då, kun litt vann oppi. Og ja alle ungene må ha badetøy på.

De ELSKE å bade [:)] [:)]

Hva i all verden er galt med å la de få bade i barnehagen? Det skjønner ikke jeg! [:)] I barnehagen til Markus har de "spa" en gang i mnd hvor 2-3 av barna får bade i stamp samtidig som de tenner litt lys og har på rolig musikk. Etterpå smører de de inn i krem. Jeg synes det høres kjempebehagelig ut jeg, og en veldig fin avlapping en gang innimellom. De passer jo selvsagt på så ikke barn dukker under og sånn da, det er jo voksne som jobber der! Hvor hønemor skal man bli hvis man ikke stoler på barnehagen i sånne situasjoner? Og om de har på feil klær er jo det noe som kan skje, ihvertfall ikke noe jeg gidder å henge meg opp i så lenge han har det bra i barnehagen ellers[:)] Hvis det gjentar seg er det jo bare å ta det opp, ikke værre enn det[:)]

Synes du skal ta det opp uansett, så får du snakket om det...kanskje badingen ikke føles så "skummel" etter å ha snakket med pedleder?
Vi hadde "syden-uke" i barnehagen før jeg gikk ut i permisjon, da skrudde vi opp varmen på badet og hadde basseng og vannleker, og drakk paraplydrinker(i form av hjemmelaget fruktjuice og smoothie) og barna elsket det! Men foreldrene var informert på forhånd da...men jeg synes at spontanitet er det beste uansett... (For uansett hvor mye en planlegger så er det alltid noen som ikke har fått med seg beskjeden, glemt badeklær, er syk etc etc...)
En annen ting som faktisk er viktig er jo om dattera di f.eks hadde operert inn dren i ørene, og overhode ikke må få vann inn der...

Kanskje fåreslå et skjema der foreldrene skriver under på om slik aktivitet er ok?

Klær blir ombyttet fra tid til annen i en barnehage uansett om de er merket eller ikke... selvfølgelig hjelper merkingen, men feil skjer![;)]

aldri vært borti at bhg bader ungene,hørtes rart ut[>:]

Har vel ikke opplevd bading i barnehage annet enn bassengdager eller sånne små basseng ute på sommeren, MEN om det hadde skjedd så hadde nok jeg syntes det bare var flott[:D][:D][:D][:D]

Ang klærne så hadde jeg nok ikke brydd meg, sånn som skjer.....får da være måte på hvor pirkete man skal være...dem er jo mennesker, ikke maskiner..er vel ikke bare bare å huske på alt....det var jo bare feil klær på feil unge, ingen skade skjedd

MEN SOM JANUARJENTA OVENFOR SIER, Ta det opp, få snakket ut om det, for da får du luftet dine tanker, så får du tilbakemelding på hva som er normalt og ikke i den barnehagen. VIKTIG og ta opp ting som vi foreldre lurer på, noe som er mindre viktig for noen er kansje mere viktig for andre, er jo derfor vi mennesker er såå forskjellige[;)]

Back
Topp