Bade i barnehage

Martes

Elsker forumet
Da jeg skulle hente Amelia forrige uke hadde hun på seg kun kjolen sin, og en annen baby sin strømpebukse. Dvs body, strømpebukse og bukse var borte. Da jeg lurte på hvorfor de hadde kledd av henne sa hun ene som jobber i barnehagen at hun er blitt badet. Dvs noen av studentene som er utplassert fra høyskolen hadde tatt med henne og 1-2 babyer til og vært i etg over (der har de et stort bad) og badet ungene. Jeg ble litt overrasket, for jeg forventet ikke at barnehagen bader ungene. Amelia elsker å bade, men hjemme tør ikke jeg bade henne alene for hun er ganske vill i badekaret.
Er det vanlig å bade ungene i barnehagen? Grunnen at jeg spør er fordi jeg har aldri hatt barn i barnehage før, og neste uke skal vi på foreldresamtale.
Klærne kom til rette etter en uke, de hadde blitt kledd på feil unge. Synes det er litt sløvt, at de som skal passe på barnet mitt ikke klarer å kle på rett klær på rett barn...

aldri hørt om noen som har blitt bada i barnehagen før [8|] her har dem noen små baljer med vann ute på sommern når det er på det aller varmeste, men dem har på seg badetøy eller undertøy da.

Her bader barna sånn i ny og ne.. Ikke alle på en gang selvfølgelig, men noen av gangen! De har et lite innebasseng (en type plaskebasseng) som barna får leke i..!

Synes det er koselig at de gjør sånt med barna!

nei eg ville IKKE latt noen bade guttene før de e mye eldre!

Aldri hørt om barnehage som bader unger heller! Hadde de blitt veldig skitne eller var d bare på gøy?[8|]

syns d e merkelig gjort eg..[8|]

Vet at Sebastian har badet i barnehagen (altså i basseng, som aktivitet) De har et lite basseng som de setter på badet/stellerommet og alle får bade. Men ja, veldig sløvt med feil klær til feil unger, og rart dere ikke fikk beskjed om bading før etter at de hadde badet? Vi fikk det på timeplanen på forhånd...

I barnehagen eg jobbe, så e d veldig vanlig å bade, på min avdeling bade me faktisk kver fredag. Me har et baderom, her e d et ganske stort basseng i fliser, fylle d ikkje heilt opp då, kun litt vann oppi. Og ja alle ungene må ha badetøy på.

De ELSKE å bade [:)] [:)]

aldri hørt. eller har fått spørsmål om det er ok at barnehagen tar med seg ungene på svømmehallen. men er gla de ikke har. for eldstemann dykker under vann, men han har overhode ikke kontroll på når han bør komme opp for å puste[&:] mens lillemor er livredd alt som heter vann. utenom å drikke da.

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: marianne1986

I barnehagen eg jobbe, så e d veldig vanlig å bade, på min avdeling bade me faktisk kver fredag. Me har et baderom, her e d et ganske stort basseng i fliser, fylle d ikkje heilt opp då, kun litt vann oppi. Og ja alle ungene må ha badetøy på.

De ELSKE å bade [:)] [:)]

Høres utrolig moro ut. Sunniva hadde elsket det[:D]

Ja d e kjempegøy. Min sønn stooortrives i d bassenget [:D] han går i samme barnehage som eg jobbe

ORIGINAL: vidunderet

nei eg ville IKKE latt noen bade guttene før de e mye eldre!

Aldri hørt om barnehage som bader unger heller! Hadde de blitt veldig skitne eller var d bare på gøy?[8|]

syns d e merkelig gjort eg..[8|]

Det var på gøy, ikke pga skitne.

Kanskje studentene hadde et prosjekt i forhold til skolen? Spør ped.leder om mer detaljer!!![;)][;)] Ellers så vet jeg om bhg her i nærheten som har basseng, og en avdeling som har dradd i svømmehallen sammen med en del foreldre![:)][:)] Ksoelig det for de barna som liker det[:)] Men ja klærne burde kommet på rett barn ja[;)]

I lillemor's barnehage,har de vannlekerom [;)]
Men hun begynte der først 11.august i år,så tror ikke hun har fått være med på det enda [:)]

ORIGINAL: Suna

De hadde ikke bare hatt vannlek på badet da..?
Har aldri hørt om noen bhg som har badekar...[:-]
Vi har badebleier liggende på bhg vi, i tilfelle de skal ha vannlek. Artig for de små det[:)]

Dog litt rart med de klærne ja, men med studenter kan det bli litt sånn rot[;)]

Jeg vet ikke om det var badekar, har innbilt meg at det er en balje de har brukt.
Men de burde ha sjekket litt ut på forhånd synes jeg. Amelia kunne hatt ekstrem vannskrekk. Eller det motsatte, vannkalven som hun er, så fort hun har muligheten dukker hun under vann.

ORIGINAL: Martes

Da jeg skulle hente Amelia forrige uke hadde hun på seg kun kjolen sin, og en annen baby sin strømpebukse. Dvs body, strømpebukse og bukse var borte. Da jeg lurte på hvorfor de hadde kledd av henne sa hun ene som jobber i barnehagen at hun er blitt badet. Dvs noen av studentene som er utplassert fra høyskolen hadde tatt med henne og 1-2 babyer til og vært i etg over (der har de et stort bad) og badet ungene. Jeg ble litt overrasket, for jeg forventet ikke at barnehagen bader ungene. Amelia elsker å bade, men hjemme tør ikke jeg bade henne alene for hun er ganske vill i badekaret.
Er det vanlig å bade ungene i barnehagen? Grunnen at jeg spør er fordi jeg har aldri hatt barn i barnehage før, og neste uke skal vi på foreldresamtale.
Klærne kom til rette etter en uke, de hadde blitt kledd på feil unge. Synes det er litt sløvt, at de som skal passe på barnet mitt ikke klarer å kle på rett klær på rett barn...

Det er noe som OFTE kommer til å skje! Har ikke noen verdens ting med sløvhet å gjør, veldig mange foreldre er bl.a dårlige på merking av klær. Barna kler ofte av seg selv og slenger klær her og der, klær havner feil men dukker som regel opp igjen. Spør du barn om det er deres genser svarer de glatt ja selv om det ikke er det [;)] Er der mange barn skal det noe til å huske hva alle barna har på seg til enhver tid [;)]

I bhg til snuppa bades det om sommeren i basseng ute, aldri gjort meg noe. Hun syns det er kjempestas, så lenge de ikke styrer med vann i håret, men da gir hun selv KLART beskjed[:D]

ORIGINAL: Martes

ORIGINAL: Suna

De hadde ikke bare hatt vannlek på badet da..?
Har aldri hørt om noen bhg som har badekar...[:-]
Vi har badebleier liggende på bhg vi, i tilfelle de skal ha vannlek. Artig for de små det[:)]

Dog litt rart med de klærne ja, men med studenter kan det bli litt sånn rot[;)]

Jeg vet ikke om det var badekar, har innbilt meg at det er en balje de har brukt.
Men de burde ha sjekket litt ut på forhånd synes jeg. Amelia kunne hatt ekstrem vannskrekk. Eller det motsatte, vannkalven som hun er, så fort hun har muligheten dukker hun under vann.

De vill nok funnet fort ut av det om hun hadde vannskrekk. Det er jo ikke slik at de dypper de ned i vann med en gang.. de ser nok an barna før de gjør det. Ingen barn blir badet om de viser tegn på at de ikke vil[;)][;)] Og de er nok veeeeldig påpasselig med tanke på barn som dukker under, noe som er veldig vanlig. Ikke sikkert det har vært såå mye vann det er snakk om heller!![:)][:)][:)]

Hvis det er noe du ikke visste om på forhånd, og i tillegg syns er ubehagelig, syns jeg du skal nevne det på foreldresamtalen - uansett! Så får du helt sikkert en god forklaring[:)]

Dersom klærne hennes ikke var merket med navn, syns jeg ikke den biten er noe å bli irritert over..

vi har badekar i vår barnehage, og de har badekar hvor jeg har sønnen min. Vi ansatte i denne kommunen får jevnlig førstehjelpskurs, det regner jeg med alle barnehageansatte får.

-Og barna storkoser seg med vannlek, både i og utenfor badekaret. Jeg har sendt med sønnen en imse vimse badetruse. Og merker såklart alt av klær, slik at de ikke kommer bort..

ORIGINAL: Thunderella

Her bader barna sånn i ny og ne.. Ikke alle på en gang selvfølgelig, men noen av gangen! De har et lite innebasseng (en type plaskebasseng) som barna får leke i..!

Synes det er koselig at de gjør sånt med barna!

synes det hørtes litt kos ut for barna jeg [:)]
i vår barnehage tar de etpar unger med om gangen og går på badeland.

at de tok feile klær på er jo ikke krise.. det er jo bare å si fra så blir det jo ordnet. [8D]

vi har hatt mye vannlek i bhg der jeg jobbet, med bade baljer som barna har sitti oppi, eller ved at de står på gulvet rundt en badebalje.
det står på ukeplanen for bhg, men hender også at det gjøres uten at det er planlagt fordi det ikke har blitt tid tidligere e.l.

men skal barna i svømmehall må foreldrene vel få egen lapp med hjem

Back
Topp