Bacheloroppgave sykepleie!

Sykepleie til barn og dems pårørende i den nyoppdaga fasen av akutt leukemi.
Husker ikke helt problemstillingen, men var i forhold til kommunikasjon og deres oppfattelse av sykehuset og oppholdet.

ORIGINAL: vand

Jeg skrev om hvordan vi i hjemmesykepleien kan hjelpe pasienten med langtkommen ALS å bevare livskvaliteten samt ønsket om å leve videre!!! Kjempespennende!! [:D] 

Åj, spennende. Den kunne jeg tenkt meg å lese [:)]

ORIGINAL: fruit

Jeg skrev om hvordan vi i hjemmesykepleien kan hjelpe pasienten med langtkommen ALS å bevare livskvaliteten samt ønsket om å leve videre!!! Kjempespennende!! [:D] 

Har du vært borti ALS før da?? Det var virkelig spennende!!! [:D][:D][:D][:D][:D]

Har du vært borti ALS før da?? Det var virkelig spennende!!! [:D][:D][:D][:D][:D]

Jepp.. Utrolig fasinerende. Og en utrolig trist og tung diagnose å få... [>:] Så kan tenke meg det var spennende å skrive om ja [:)]

Jeg skrev om barn og astma. Om hvordan sykepleiere kan hjelpe barna ifht undervisning og veiledning [:)] Kjempefint tema, fant mye stoff om det, og hadde intervju med naaf og to intervjuer med to forskjellige sykehus om hvordan de gjør det der. Og slik blir det drøfting av [:D]

Jepp.. Utrolig fasinerende. Og en utrolig trist og tung diagnose å få... [>:] Så kan tenke meg det var spennende å skrive om ja [:)]

Den pasienten som var min "Inpirasjon" til å skrive hadde, som alle andre med ALS, vært gjennom massevis av undersøkelser... Etter å ha vært i både MR og CT-caput for å lete etter svulster, sa legen dette: Beklager, men vi fant ingen svulster. Det betyr at du har ALS.

Det sier sitt om sykdommen når legen BEKLAGER at det ikke var kreft!!!

Hvis du ønsker å lese litt mer om sykdommer, så send gjerne pm, har liste på litt av hvert liggende tror jeg! [;)]

pm sendt [;)]

ORIGINAL: Silje_85

Jeg skrev om forebygging av stress hos premature barn. Et kjempespennende tema som anbefales :)

[:)]

ORIGINAL: Kiddo

Jeg skrev om barn og astma. Om hvordan sykepleiere kan hjelpe barna ifht undervisning og veiledning [:)] Kjempefint tema, fant mye stoff om det, og hadde intervju med naaf og to intervjuer med to forskjellige sykehus om hvordan de gjør det der. Og slik blir det drøfting av [:D]

Det hørtes veldig interressant ut[:)]

Husker ikke helt problemstillingen, men var i forhold til kommunikasjon og deres oppfattelse av sykehuset og oppholdet.

Noe i denne retningen kunne jeg tenkt meg!!!!

ORIGINAL: kittyb

Jeg skrev om hvordan bahandlingen for brystkreft påvirker kroppsoppfattelsen og tiltak for å opprettholde et positivt syn på egen kropp.

Også veldig interessant!![:)]

ORIGINAL: Tuttelure

Noe i denne retningen kunne jeg tenkt meg!!!!

Kjekt å skrive om.. - og jeg tror jeg har blitt bedre til å møte barn på sykehus generelt etter denne oppgaven.. [:)]

Jeg skrev om spedbarnsdød, og vinklet det opp mot foreldre som jeg intervjuet! Fikk bra respons på oppgaven! Hadde med myyye publisert forskning da...

Back
Topp