Babysyk

Vi hadde vært sammen i ca halvannet år/litt mindre og bodd sammen i noen få måneder da vi ikke kunne dy oss mere. Jeg var arbeidssøker og han skulle begynne på skole så det var jo ikke "riktig tid".
Men vi snakket om det og bestemte oss for å prøve.
Blei gravid med engang og den dag i dag har vi ei på 2 år og lillebror på 5 måneder og kunne ikke ønsket det annerledes. :)
Viktigste er nok at du snakker med ham tenker jeg :)

Er veldig mye for og imot i hodet mitt akkurat nå. Skjønner hva alle vil frem til, og det er litt vanskelig å tenke 100% logisk når en er litt hormonell.. heh.. men veldig kjekt å lese andres erfaringer. Må gjerne fortsette å komme med erfaringer, altså. Kjekt å ha noen å skravle med om det, utenom samboeren :-)

Du får snakke med kjæresten :)

Hehe, ja, vi snakker sammen om det altså, men vil høre med andre med erfaringer også :)
Her tok det ca et halvt år fra jeg fortalte at jeg ønsket baby til vi begynte prøving xX

Her tok det ca et halvt år fra jeg fortalte at jeg ønsket baby til vi begynte prøving xX

Var det aktiv prøving? Hvordan er det egentlig det foregår? Altså, jeg vet jo "the basics", men tenker mer sånn om man må drive med masse EL-tester og temperaturmåling?

Var det aktiv prøving? Hvordan er det egentlig det foregår? Altså, jeg vet jo "the basics", men tenker mer sånn om man må drive med masse EL-tester og temperaturmåling?
Tja vi kom vell aldri til prøve delen bare kutte ut prevensjonen så var eg gravid like etterpå. Aldri drevet med noe særlig tester.. Men kjøpte noen billig tester fordi jeg tenkte det var en mulighet at jeg kunne være gravid xD

Tja vi kom vell aldri til prøve delen bare kutte ut prevensjonen så var eg gravid like etterpå. Aldri drevet med noe særlig tester.. Men kjøpte noen billig tester fordi jeg tenkte det var en mulighet at jeg kunne være gravid xD

Var egentlig det jeg håpte skulle skje med oss også, men har ikke skjedd stort her enda. Kjøpte masse billigtester på nett, så jeg har en stund framover hvertfall! ;-D

Var egentlig det jeg håpte skulle skje med oss også, men har ikke skjedd stort her enda. Kjøpte masse billigtester på nett, så jeg har en stund framover hvertfall! ;-D
Det har du da :) tror ikke jeg får brukt så mange av mine :p

Hei alle sammen :) ny her, så håper innlegget er lagt på rett plass.
Jeg er så utrolig babysyk, og det tar over livet mitt. Det begynner bokstavelig talt å gå meg på nervene. Blir nok ingen baby her med det første, men det går så langt at jeg til og med har en drømmebaby som dukker opp i ny og ne. Haha. Jeg sitter også konstant og leser og ser på babyklær. Noen andre som "sliter" med det samme? Hvordan roer dere ned kroppen? Må bare få det ut, føler ikke at jeg kan snakke med noen om dette akkurat nå.
Sånn hadde jeg det i over 6 år, før jeg fant en mann som forstod, og som ville det samme som meg.
Vi flyttet sammen 2 uker etter vi ble sammen, og begynte å prøve å få barn 6 mnd etter det.
7 mnd med prøving (med hjelp av hormoner og diverse) satt spiren, og i dag er vi gift og har en sønn på 15 mnd. ;)

Jeg vet godt hvordan det er å ha den biologiske klokken hylende i øret, og hvor vondt det er å ha "et hull i livet sitt," som min venninne så beskrivende sa.
Jeg synes du skal snakke med partneren din og forklare behovet, hvis dette er noe som er gjennomtenkt, og du faktisk forstår ansvaret ved å få et barn.
(Jeg insinuerer ikke at du IKKE forstår det, men mange tror det er som å få en valp, og at det er bare fryd og gammen, lek og moro.)

Sånn hadde jeg det i over 6 år, før jeg fant en mann som forstod, og som ville det samme som meg.
Vi flyttet sammen 2 uker etter vi ble sammen, og begynte å prøve å få barn 6 mnd etter det.
7 mnd med prøving (med hjelp av hormoner og diverse) satt spiren, og i dag er vi gift og har en sønn på 15 mnd. ;)

Jeg vet godt hvordan det er å ha den biologiske klokken hylende i øret, og hvor vondt det er å ha "et hull i livet sitt," som min venninne så beskrivende sa.
Jeg synes du skal snakke med partneren din og forklare behovet, hvis dette er noe som er gjennomtenkt, og du faktisk forstår ansvaret ved å få et barn.
(Jeg insinuerer ikke at du IKKE forstår det, men mange tror det er som å få en valp, og at det er bare fryd og gammen, lek og moro.)

Tusen takk for at du deler erfaring :-) ja, det var liksom det.. jeg føler meg klar, men jeg er litt klein rundt barn, så håper eventuelt dette bedrer seg:p

Tusen takk for at du deler erfaring :) ja, det var liksom det.. jeg føler meg klar, men jeg er litt klein rundt barn, så håper eventuelt dette bedrer seg:p

Hehe, det endrer seg fort.
Det er noe heeelt annet med egne barn, og du får god tid til å forberede deg, pluss at den babyen som kommer ut, ikke vet hva klein er engang, og synes du er verdens beste. ;)

Så utrolig lei av denne babysyken nå. Babyer alle veier, og drømmer om positive tester nesten hver natt... føles som om noe mangler hele tiden, et slags tomrom og jeg kjenner det så utrolig godt på hele kroppen. Slitsomt rett og slett. Tester litt nå og da, alt negativt så langt. Har utrolig uregelmessig syklus og er ikke sikker på hvor lang den er, så har bare satset på 28. Da skal jeg få mensen om 8 dager eller noe sånt. Kanskje jeg burde vente med å teste. Aner ikke engang om eggløsningen var da appen viste.. off. Godt å ha en plass å slippe det litt ut på, og om noen leser dette vet jeg det er litt klagete, men må bare lufte tankene litt.

Jeg og gubben ble gravide 7 mnd etter at vi ble sammen. Har np vært sammen i 7 pr og gift i 4 år. Har nå prøvd å bli gravide i 1 1/2 år uten noe hell. Og gubben blir sint når jeg sitter å ser på barnevogner og slik :-P

Jeg og gubben ble gravide 7 mnd etter at vi ble sammen. Har np vært sammen i 7 pr og gift i 4 år. Har nå prøvd å bli gravide i 1 1/2 år uten noe hell. Og gubben blir sint når jeg sitter å ser på barnevogner og slik :-P

Er ikke greit når det ikke går... kikker på alt sånt i skjul jeg, heheh !

Kikker på dette i skjul jeg og! Mast om baby når vi har vært under utdannelse og nå er vi begge ferdig og igang med prøvingen, men han syns ikke å følge med på eggløsning og telle er like gøy som meg akkurat, hhe! Vet nøyaktig hvilken babyvogn vi skal ha og alt annet. Hender han deltar litt i drømmingen innimellom sammen med meg for å være snill :p

Hvis du starter med å notere deg når du får mensen og når den er ferdig, gjerne i kalenderen på mobilen din, så får du et godt utgangspunkt i hvor lang syklusen din egentlig er :) Jeg har aldri styra med eggeløsningstester osv, kun fulgt med på egne sykluser og regnet utifra det :) Har også beregnet på eggeløsningskalkulator. Vi har gått all in alle dagene jeg er fruktbar, gjerne litt før og etter også :p Nå er jeg gravid igjen, på første prøveperiode :) Virker som dette er noe dere begge ønsker, da er det vel bare å sette igang? Ønsker deg masse lykke til uansett :D

Hvis du starter med å notere deg når du får mensen og når den er ferdig, gjerne i kalenderen på mobilen din, så får du et godt utgangspunkt i hvor lang syklusen din egentlig er :) Jeg har aldri styra med eggeløsningstester osv, kun fulgt med på egne sykluser og regnet utifra det :) Har også beregnet på eggeløsningskalkulator. Vi har gått all in alle dagene jeg er fruktbar, gjerne litt før og etter også :p Nå er jeg gravid igjen, på første prøveperiode :) Virker som dette er noe dere begge ønsker, da er det vel bare å sette igang? Ønsker deg masse lykke til uansett :D

Jeg har en egen menstrausjonskalenderapp på telefonen, men den skeier ut og stemmer ikke alltid overens -.-' får bare fortsette å prøve :D gratulerer! Og tusen takk for lykkeønskninger! :-)

Jeg har en egen menstrausjonskalenderapp på telefonen, men den skeier ut og stemmer ikke alltid overens -.-' får bare fortsette å prøve :D gratulerer! Og tusen takk for lykkeønskninger! :)
Tusen takk :) Håper det flytter inn en liten mageboer hos deg snart også :)

Back
Topp