Babysvømming

Ninoscka80

Flørter med forumet
Noen som har vært i bassenget med sine små?
Her jeg bor skal det være instruktør kurs i babysvømming, og jeg skal delta med mi lille som deltager.
Jeg er spent, siden hun er så urolig av seg. Håper hun blir å kose seg, og holder ut. Vi skal to dager på rad, ser for meg hun blir kjempesliten. Men liker hun det, så skal det bli en ukentlig ting for oss.
Men, hvordan gjør man det med dusjing før og etterpå? Kan jo ikke legge henne på harde murgulvet heller da. Og å ligge alene hater hun... Så, hva gjør man? Dusjer hjemme?

Man må dusje rett før man går uti der vi går. Mangen har sånn stellematte fra ikea og garderoben har mangen baljer man evnt kan legge de i imens. Eller bare på et håndkle i garderoben mens man løper inn i dusjen alt etter hvordan garderoben er. Har sett noen som har med sånn badestol også:)

Vi var uti vannet 10min første gagen, det var nok for mi snuppe så vi gikk opp og hun sleit med å holde seg våken når jeg kledde på. Hun sovna og sov i 4 timer etterpå :p det kræsja litt med mat og sånn så gjerne derfor hun var litt sutrete også. Gleder oss til nestegang, satser på hun vil være lengre og lengre uti :)

Babysvømming er noe jeg vil delta på med mi også. Må bare finne ut av hvor det evt er i området her jeg bor:)

vi skal også :D men det var både fult nå i januar og han er for liten i forhold til kravene dems til å begyne om det hadde vært plass, så blir å begynne i mars i steden :happy: gleder meg :D

vi skal også :D men det var både fult nå i januar og han er for liten i forhold til kravene dems til å begyne om det hadde vært plass, så blir å begynne i mars i steden :happy: gleder meg :D

Hva er kravene der dere skal begynne?
Her fant jeg ut at kravet vsr fylte 2 mnd og minst 4 kg:)

Var med storesøster, men no har vi flytta og har ikkje tilbudet her. Er veldig lei oss for det. Ser at storesøster hadde stort utbytte av det og alltid har vore ein "fisk i vatnet".

Med dusjing tok vi med bilsete, slik at babyen sat i det etter dusj. Funka veldig godt, og vi slapp å legge ho ned på det skitne golvet og bli kald.

10 minutter? Ja, regner med det er mye for en liten kropp. Men vi skulle visste være der en time. Hm, jaja, regner med vi får gå når vi vil.

Jeg ska gå dit med vogn eller bæresele, så jeg må vel legge henne på håndkle i garderoben. Eller dusje hjemme. Regner med det blir mange folk der, og mi lille gråter fort når hun ligget alene.
Men jeg gleder meg, er kjempespent.

Kravet her er 10 uker og minimum 5 kg. Så får vente noen uker til. Og vil ikke ta ut mini med vått hår I så mange minusgrader som det er nå. Så vi venter nok litt til

Kravene er ikke like rundtforbi, her er kravet til baby at navlen er grodd :p mor må være ferdig med renselse såklart :)

VI var nylig med vår lille på 8 uker. Var uti en halvtime, og han digga det! Vi var heldigvis både mams og paps med, så det gjorde det praktiske litt mer håndterbart. Faren tok lille med i garderoben, og så tok jeg over ved bassenget når jeg hadde skifta og dusja, sånn at jeg kledte på badebuksa på babyen mens papsen var i dusjen og skifta til si badebukse. Når vi var ferdige i bassenget tok jeg lille i dusjen og skylla han, mens papsen gjorde seg ferdig i dusjen. Så gikk jeg ut til bassengområdet igjen og tørka mini og begynte å kle på han. Så tok papsen over når han var ferdig, og så kunne jeg gå i dusjen. Ble litt mye frem og tilbake, og tror vi skal prøve å finne en mer praktisk løsning neste gang. Var utrolig små garderober, så veldig få plasser å legge babyen. Jeg hjalp en annen mamma med å holde hennes baby mens hun skifta, så man kan jo dele litt på det - dersom noen av babyene er med faren sin.

Vær obs om barnet er forkjølet. Vår første var såkalt ørebarn og jeg føler at svømming og dykking gjorde det værre for han. Men er nok individuelt.

Back
Topp