Jeg så flere som brukte badetruse på babyene ja. Men var vannet så kaldt at han frøs? Her er vannet kroppsvarmt, og temperaturen i selve rommet er varmere. Vi hadde med håndklær inn for å pakke dem inn etter badinga, så de ikke ble kalde på vei til garderoben.
Nei, vannet er 32 grader, varmere enn de fleste offentlige basseng. Men han var jo sulten i tillegg, og ble sliten. Han hadde også skreket en del, så det kan godt hende skjelvinga i underleppa var litt preget av det. Men vi satt på bassengkanten veldig lenge, og etterpå var det litt sånn opp og ned, vanskelig å holde dem jevnt under vann hele tia, ihvertfall i øvingsfasen. Det er ikke så varmt i rommet ellers heller. Så alt tilsammen gjorde nok at det ble nok til slutt.
Og så har han ikke veldig stort overskudd av kroppsfett til å isolere
Hva pakket dere med til de små? Skal snart begynne på babysvømming selv og lurer![]()
Hadde med: Håndkle, badebleie, ren bleie og våtservietter, pysj og utenpådress. Tenkte det var lurt å kle ham ordentlig godt etterpå, jeg synes selv det er kjølig å komme ut etter en tur i bassenget, og han var i tillegg ekstra kald, så jeg var VELDIG glad for den! Og han ble varm og god og sovna og sov hele natta etterpå
Skulle ønske jeg hadde med: plaststellematte (til å legge ham på i dusjen, læreren anbefalte det) og et ekstra håndkle.
Har jo ett håndkle å legge ham på etter badet, men det hadde vært greit med ett å tørke ham med i tillegg, for det første blir fort fuktig når man tar dem opp av bassenget og bærer dem i garderoben, spesielt fordi badebleie eller -truse gjør håndkleet klissvått.
Og så fikk vi altså beskjed om sokker og badetruse.
Bar ham inn i bilsetet, flere av de andre gjorde også det, men er ikke sikker på om jeg skal fortsette med det. For meg er det enklere å bare bære ham. Samtidig kan det være greit å være sikker på å ha et sted å sette ham når han er ferdig kledd, for det er ikke alltid lett å finne en tørr flekk på gulvet.
Lykke til!