Babysvømming

Jeg så flere som brukte badetruse på babyene ja. Men var vannet så kaldt at han frøs? Her er vannet kroppsvarmt, og temperaturen i selve rommet er varmere. Vi hadde med håndklær inn for å pakke dem inn etter badinga, så de ikke ble kalde på vei til garderoben.

Nei, vannet er 32 grader, varmere enn de fleste offentlige basseng. Men han var jo sulten i tillegg, og ble sliten. Han hadde også skreket en del, så det kan godt hende skjelvinga i underleppa var litt preget av det. Men vi satt på bassengkanten veldig lenge, og etterpå var det litt sånn opp og ned, vanskelig å holde dem jevnt under vann hele tia, ihvertfall i øvingsfasen. Det er ikke så varmt i rommet ellers heller. Så alt tilsammen gjorde nok at det ble nok til slutt.

Og så har han ikke veldig stort overskudd av kroppsfett til å isolere

Hva pakket dere med til de små? Skal snart begynne på babysvømming selv og lurer :)

Hadde med: Håndkle, badebleie, ren bleie og våtservietter, pysj og utenpådress. Tenkte det var lurt å kle ham ordentlig godt etterpå, jeg synes selv det er kjølig å komme ut etter en tur i bassenget, og han var i tillegg ekstra kald, så jeg var VELDIG glad for den! Og han ble varm og god og sovna og sov hele natta etterpå :) Er glad vi valgte såpass sen time, så jeg bare kunne amme litt og putte en godt sliten, mett og fornøyd gutt i seng.

Skulle ønske jeg hadde med: plaststellematte (til å legge ham på i dusjen, læreren anbefalte det) og et ekstra håndkle.
Har jo ett håndkle å legge ham på etter badet, men det hadde vært greit med ett å tørke ham med i tillegg, for det første blir fort fuktig når man tar dem opp av bassenget og bærer dem i garderoben, spesielt fordi badebleie eller -truse gjør håndkleet klissvått.

Og så fikk vi altså beskjed om sokker og badetruse.

Bar ham inn i bilsetet, flere av de andre gjorde også det, men er ikke sikker på om jeg skal fortsette med det. For meg er det enklere å bare bære ham. Samtidig kan det være greit å være sikker på å ha et sted å sette ham når han er ferdig kledd, for det er ikke alltid lett å finne en tørr flekk på gulvet.

Lykke til!
 
2. dag på babysvømming i dag :)
Hun er jo et naturtalent! Hehe. Liggende på magen i hendene mine sparket hun fra med armer og ben annenhver gang og fryyydet seg over farten hun fikk (siden jeg rygga av gårde) :)
Men hun hadde ikke sovet på 4,5 timer, så hun ble fort sliten og trøtt. Vi måtte gi oss helt etter 20 min i bassenget.
Hun sovna heldigvis raskt etterpå :)
 
Vi var på babysvømming idag, og for en opplevelse det var :gen014
Gutten vår koset seg max og det var så hyggelig med alle de små søte babyene.

Anbefales på det sterkeste for dere som har mulighet.
 
Huff... vi må slutte på babysvømminga nå :( Eller ta en laaang pause. Vesla her har slått seg vrang de siste 4 gangene.
Midt under svømminga for 4 uker siden, da fikk hun nok og vi ga oss.
Så kom vi tilbake med nytt mot for 3 uker siden, da hylskrek hun kontinuerlig da jeg var på vei ned i vannet med henne. Tenkte hun var litt syk da og sliten, så vi måtte bare gi oss før første sangen...
For 2 uker siden var hun frisk, blid hele dagen, uthvilt, mett, men hun begynte å grine hysterisk da vi kom ut i bassengrommet og virket helt plutselig stuptrøtt. Vi ble ikke med på oppropet en gang.

I dag var den siste sjansen jeg ville gi henne. Alt gikk helt fint til jeg kom ut av dusjen og hun fikk se meg våt... Da var det forferdelige hyl og skrik til jeg bare måtte skifte tilbake og ta henne med ut av garderoben. Helt fin og blid igjen da.

Noe må jo ha skremt henne tidligere, eller så er det helt feil tid på døgnet og hun vet hvor sliten hun blir. Hun har jo kost seg masse der før, men blitt veldig sliten etterpå. :(
 
Huff... vi må slutte på babysvømminga nå :( Eller ta en laaang pause. Vesla her har slått seg vrang de siste 4 gangene.
Midt under svømminga for 4 uker siden, da fikk hun nok og vi ga oss.
Så kom vi tilbake med nytt mot for 3 uker siden, da hylskrek hun kontinuerlig da jeg var på vei ned i vannet med henne. Tenkte hun var litt syk da og sliten, så vi måtte bare gi oss før første sangen...
For 2 uker siden var hun frisk, blid hele dagen, uthvilt, mett, men hun begynte å grine hysterisk da vi kom ut i bassengrommet og virket helt plutselig stuptrøtt. Vi ble ikke med på oppropet en gang.

I dag var den siste sjansen jeg ville gi henne. Alt gikk helt fint til jeg kom ut av dusjen og hun fikk se meg våt... Da var det forferdelige hyl og skrik til jeg bare måtte skifte tilbake og ta henne med ut av garderoben. Helt fin og blid igjen da.

Noe må jo ha skremt henne tidligere, eller så er det helt feil tid på døgnet og hun vet hvor sliten hun blir. Hun har jo kost seg masse der før, men blitt veldig sliten etterpå. :(
Hmm, så rart...må ha vært noe som gjør at dette vil hun absolutt ikke, hun koste seg jo der de første gangene....
Synd da, er jo så herlig m babysvømming, m når hun reagerer sånn er d jo absolutt ikke noe kos lengre da...
 
Hmm, så rart...må ha vært noe som gjør at dette vil hun absolutt ikke, hun koste seg jo der de første gangene....
Synd da, er jo så herlig m babysvømming, m når hun reagerer sånn er d jo absolutt ikke noe kos lengre da...

Ja, hun elsket det! Mulig det var etter dykkingen... det gikk bra de første gangene, så trodde ikke det kunne ha noe med saken å gjøre, men kanskje ble hun reddere enn jeg trodde?
 
Ja, hun elsket det! Mulig det var etter dykkingen... det gikk bra de første gangene, så trodde ikke det kunne ha noe med saken å gjøre, men kanskje ble hun reddere enn jeg trodde?
Har dere dukka under vann allerede? Ja da kan d jo faktisk være d....vi har vært 11 ganger nå å driver fremdeles å øver på å få vann over hode å har så vidt hatt ansiktet under engang...hu som har kurset er veldig på at de skal være skikkelig trygge før de kommer helt under vann...m hører d er forskjellig fra sted til sted...vi er mere på å bli trygge i vann å det å synes at d er gøy...
 
Ja, hun elsket det! Mulig det var etter dykkingen... det gikk bra de første gangene, så trodde ikke det kunne ha noe med saken å gjøre, men kanskje ble hun reddere enn jeg trodde?
Huff da, det var synd. Har dere snakket med instruktøren om det? H*n kan kanskje ha noen tips.
 
Har dere dukka under vann allerede? Ja da kan d jo faktisk være d....vi har vært 11 ganger nå å driver fremdeles å øver på å få vann over hode å har så vidt hatt ansiktet under engang...hu som har kurset er veldig på at de skal være skikkelig trygge før de kommer helt under vann...m hører d er forskjellig fra sted til sted...vi er mere på å bli trygge i vann å det å synes at d er gøy...
Tydelig at det er stor forskjell da ja. Her dykket vi tredje eller fjerde gangen. Han koser seg heldigvis, så det har bare gått fint for oss. Er enig i at det viktigste er at de skal bli trygge i vannet. Babyene er jo så søte når de plasker i vei :)
 
Huff da, det var synd. Har dere snakket med instruktøren om det? H*n kan kanskje ha noen tips.

Instruktøren kom med mange tips, men det forutsatte at hun var i vannet. Så langt kom vi ikke engang de siste gangene :( et tips er evt å dusje med henne oftere, så hun blir tryggere med å få vann over hodet, men jeg vil ikke bade henne for ofte. Tørr nok i huden som det er.

Men jeg prøver nå å vente noen uker og se, kanskje glemmer hun da frykten og kan kose seg igjen :)
 
Back
Topp