Babysvømming

Chubchubs

Flørter med forumet
I går var jeg og snuppa på vår første time (halvtime) på svømmekurs for nybegynnere! I alt blir det 12 kurs hver tirsdag fremover, her i Oslo :)

Det var gøy! Regna nesten med snuppa ville gråte fra vi skifta i garderoben og til vi var helt ferdige, men neida!

Hun hadde selvsagt sovnet rett før vi kom fram, og ville ikke våkne først. Så jeg fikk dusja meg ordentlig mens hun sov i garderoben. Da jeg skifta på henne våkna hun, og så mange andre babyer! Det holdt humøret oppe til vi var i bassenget.

I bassenget var alt spennende. Vann, vektløshet, mamma, sang, andre babyer... men så ble hun, som de andre babyene, sliten og trøtt på slutten.
Mye gråt i garderoben etter bading, men da var det bare å dusje, tørke, få på pysj og bysses i søvn. Da sov hun til vi kom hjem, så fikk hun et kveldsmåltid og sov til kl 12 :)

Oppsummert så var det et supert kurs, så både mor og barn var utslitt etterpå og sov godt :)
 
Så fint at dere hadde en fin opplevelse! :)

Vurderte å slenge meg med på kurs men det koster nesten 3000,- for 8 ganger og hallen er 1 time unna. Føler det blir mye kjas for 20 minutters opplegg. Skulle ønske det var et slikt tilbud litt nærmere :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så herlig!! Hvor i Oslo går dere? Vi må få meldt oss på vi også:)
Gleder meg!!
 
Vi går på Haukåsen skole :) på "barn i vann". Bare søk på det navnet på nettet :) de har ulike kurs der, høstkurset har nå begynt, men de tar nok inn til vinterkurset snart :)
Det jeg er på er et 15 ukers nybegynnerkurs (jeg skrev 12 uker i stad, men det er 15), en halvtime hver gang for de små, til 2250,-
 
Så gøy! Vi starter i slutten av august. Hva hadde hun på seg? Badebleie? Hadde dere med bilstol inn sånn at hun kunne sitte i den i garderoben?
 
Så fint at dere hadde en fin opplevelse! :)

Vurderte å slenge meg med på kurs men det koster nesten 3000,- for 8 ganger og hallen er 1 time unna. Føler det blir mye kjas for 20 minutters opplegg. Skulle ønske det var et slikt tilbud litt nærmere :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Bor ikke du sånn i nærheten av lillehammer? (El huske j helt feil nå?beklager da iallefall)
 
Så herlig!! Hvor i Oslo går dere? Vi må få meldt oss på vi også:)
Gleder meg!!

Jeg vet at det er veldig fullt i Oslo på babysvømming, så anbefaler dere å melde dere på så snart som mulig for å få plass :)
 
Så gøy! Vi starter i slutten av august. Hva hadde hun på seg? Badebleie? Hadde dere med bilstol inn sånn at hun kunne sitte i den i garderoben?

Hun hadde på badebleie og sokker. De bør vennes til å ha sokker på i vann, for når de kan krabbe så skal de ha på sklisikre sokker.

Siden jeg kom med kollektivt, så hadde vi vogn med. Hekta bagen av vogna og tok den med inn i garderoben. Var veldig greit da hun sov når vi kom og når vi dro. Men hadde jeg hatt bil, hadde jeg hatt med bilstolen inn.
 
Bra det var vellykket:D

Vi har vært og badet to ganger, da storkoste han seg. Og så begynner vi på babysvømming i slutten av måneden. Gleder oss;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Aha...da et j med..:) for både jorekstad og skogli har babysvømming for rundt 2000 for 10 ganger, da er man i vannet 30 min....m om d er en time å kjøre så skjønne j d bli litt kjett...
Huff ja, prisen er ingenting imot for all kjøringen :( Skulle så gjerne men jeg synes det blir litt for mye styr med 2 timer i bil i tillegg.
 
Vi starter hos Badenymfeme på Bøler i dag kl 1900, er kjempespent, spesielt på det med garderoben. Men har kjøpt meg badesjal som ekstra sikkerhet (er kjempedårlig i ryggen)
 
Håper det gikk fint og at derr koste dere :)
Vel... det gikk fint, og aller tåler vel litt babygråt. Desverre var vi optimistiske mht tiden igjen, og det var litt dumt, for foreldrene måtte ta pølsa i handa i bilen, mens Viktor stakkar ikke fikk mat før vi dro, så han var nok litt sulten under hele seansen. Han har ikke særlig sans for dusjen heller, så han var liksom i max dårlig humør idet vi kom i bassenget. MEn han liker jo å være i vannet, så det første kvarteret kosa vi oss. Men vi måtte kaste inn håndkleet (bokstavelig talt) litt før slutt, da han også begynte å fryse i tillegg til å være sulten.

Gleder oss til neste gang. Da skal han være god og mett og velutstyrt.
Må huske
-ullbody og sokker til å bade i
- oppblåsbar stellematte
- å kjøpe badetrusen som læreren anbefalte
 
Vel... det gikk fint, og aller tåler vel litt babygråt. Desverre var vi optimistiske mht tiden igjen, og det var litt dumt, for foreldrene måtte ta pølsa i handa i bilen, mens Viktor stakkar ikke fikk mat før vi dro, så han var nok litt sulten under hele seansen. Han har ikke særlig sans for dusjen heller, så han var liksom i max dårlig humør idet vi kom i bassenget. MEn han liker jo å være i vannet, så det første kvarteret kosa vi oss. Men vi måtte kaste inn håndkleet (bokstavelig talt) litt før slutt, da han også begynte å fryse i tillegg til å være sulten.

Gleder oss til neste gang. Da skal han være god og mett og velutstyrt.
Må huske
-ullbody og sokker til å bade i
- oppblåsbar stellematte
- å kjøpe badetrusen som læreren anbefalte

Man lærer seg noen nye erfaringer for hver gang :) min og må få spist og sovet godt før badinga, men så og si alle erfarte at babyene bare ikke ville sove før badinga den dagen! Sånn om de visst vi skulle ut på noe og, bare var spente ;)

Jeg så flere som brukte badetruse på babyene ja. Men var vannet så kaldt at han frøs? Her er vannet kroppsvarmt, og temperaturen i selve rommet er varmere. Vi hadde med håndklær inn for å pakke dem inn etter badinga, så de ikke ble kalde på vei til garderoben.
 
Hva pakket dere med til de små? Skal snart begynne på babysvømming selv og lurer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva pakket dere med til de små? Skal snart begynne på babysvømming selv og lurer :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg pakket med badebleier, sokker (lange), 3 håndklær.
Og til etterpå: bleieskift med tørrservietter, sinksalve, smokk, kam, pysj, tørre sokker og pledd. Hun skulle legges for natta etter svømminga :)

Ellers til meg selv; mild såpe, sjampo, mild fuktighetskrem, håndkle og børste.
Fikk knapt mulighet til å tørke meg etterpå, så ble ikke mye stell av meg selv :p hehe

Lykke til på babysvømming :)
 
Jeg pakket med badebleier, sokker (lange), 3 håndklær.
Og til etterpå: bleieskift med tørrservietter, sinksalve, smokk, kam, pysj, tørre sokker og pledd. Hun skulle legges for natta etter svømminga :)

Ellers til meg selv; mild såpe, sjampo, mild fuktighetskrem, håndkle og børste.
Fikk knapt mulighet til å tørke meg etterpå, så ble ikke mye stell av meg selv :p hehe

Lykke til på babysvømming :)
Hvor lange sokker? Og hvorfor 3 håndkle? Et til meg, et til hun og det tredje, er det et ekstra til henne?
Takk :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde sokker som gikk opp til kneet, da holdt de seg bedre på :) de holder seg uansett godt på i vannet da :)
3 håndkler til babyen hadde jeg rett og slett så hun hadde noe å ligge på. Et for å ligge på, et for å varme henne før og etter bading, og et for å tørke etter dusjing, som ikke alt var vått. Er nok ikke nødvendig med 3 håndklær til babyen altså ;) bare jeg som synes det var praktisk :p
 
Back
Topp