Babystump

Bruker tørre engangskluter med vann på, mannen bruker i tillegg litt babyolje på klutene.
Har våtservietter i stelleveska i tilfelle behov.

Før vi begynte med fast føde tok jeg som regel stumpen hennes under springen, men ikke så digg nå som det er mer «menneskebæsj» :p

Vi bruker mye våtservietter.

Når 2-åringen har bæsjebleier så vasker jeg over etterpå med en klut med parfymefri såpe, siden jeg ikke føler våtservietter tar vekk lukten helt.

Minste brukes en del tørre enganskluter med vann om det kun er tiss, våtservietter først også klut med vann ved bæsj :)

Bruker tørre stellekompresser med lunkent vann, olje om det er mye avføring som har "satt seg" litt i huden. Skal vi bort har jeg våte kluter i pose, fint å bare varme hele posen i mikroen for lunk hvis vi er en plass med mikro. Har våtservietter i backup, men det blir hun sår av.

Da mine var små brukte vi våtservietter som vi vasket før bruk med varmt vann[emoji4]

Har du bilde av boksen?
Ikke meg du spør, men vi bruker disse fra IKEA. Perfekt størrelse. [emoji106]
82d86f6db908698c3543a03c06129128.jpg

Bruker vanlige vaskekluter. Hjemme tar jeg bare vann på. På farta har jeg en boks med ferdigbløta kluter iblandet kokkosolje, samt en liten våtpose som jeg putter skitne kluter i. Dersom jeg har vaska ei rumpe legger jeg bare kluten inni bleia, vi bruker tøybleier og skal likevel ha bleia med hjem til vask.

Sparer miljøet å bruke vaskekluter. Tørr ikke tenke på hvor mye engangskluter eller vaskekluter vi ville ha brukt iløpet av de siste to årene. [emoji849]

Back
Topp