Babyshowergaver

Synes det er merkelig at folk synes ønskeliste er rart, det er jo helt vanlig i bryllupssammenheng, er det ikke?:) det er litt det samme.

Haha må le litt, her har jeg nok ikke vært flink nok til å utrykke meg [emoji23] Mange som misforstod ups[emoji85]

Jeg forventer ikke og krever IKKE babyshower, men jeg har sagt at jeg gjerne vil ha :)
Pluss at sjangsen for at jeg får er 50/50, ettersom jeg har ganske få venner her og familie som bor i andre enden av landet [emoji14]
Dessutten er faktisk babyshower ganske vanlig her så sjangsen for at en vordende mor får det er veldig stor. Og ja, noen vil ikke ha slikt derfor syntes jeg det var like greit av meg å faktisk si at jeg liker Baby Shower og blir ikke sur om jeg får et :) Men som sagt jeg har ikke mange venner her enda bygger enda opp min sosiale krets, de fleste bor i andre enden av landet så jeg tror faktisk det er veldig liten sjangs for at jeg får et. Liker bare å leke med tanken, men jeg vet at å samle mine nærmeste vil bli en kabal uten like så jeg tror ikke det skjer.

Og ønskelisten vil heller ikke være "krav" det er mer til inspirasjon hvis folk vil kjøpe ting som ikke er "forbruksvare"[emoji4] Mine venner og søsken setter pris på slike lister/ønsker da jeg har en stil og smak som de absolutt ikke har. Kan jo si at søstra mi som er "livredd" for å kjøpe meg feil gaver er sånn med alle og at hun da blir ekstra usikker fordi hun alltid har likt motsatt ting av meg [emoji14] Hun er den type person som MÅ vite at folk vil like og bruke ting hun kjøper til dem :)

Om folk ønsker å strikke ting håper jeg gjerne de gjør, jeg kan ikke slik - men til forskjell fra dere så kjenner vennene/familien min meg og vet at jeg vil elske slikt. Har allerede fått farge spørsmål på strikk [emoji4]

Haha må le litt, her har jeg nok ikke vært flink nok til å utrykke meg [emoji23] Mange som misforstod ups[emoji85]

Jeg forventer ikke og krever IKKE babyshower, men jeg har sagt at jeg gjerne vil ha :)
Pluss at sjangsen for at jeg får er 50/50, ettersom jeg har ganske få venner her og familie som bor i andre enden av landet [emoji14]
Dessutten er faktisk babyshower ganske vanlig her så sjangsen for at en vordende mor får det er veldig stor. Og ja, noen vil ikke ha slikt derfor syntes jeg det var like greit av meg å faktisk si at jeg liker Baby Shower og blir ikke sur om jeg får et :) Men som sagt jeg har ikke mange venner her enda bygger enda opp min sosiale krets, de fleste bor i andre enden av landet så jeg tror faktisk det er veldig liten sjangs for at jeg får et. Liker bare å leke med tanken, men jeg vet at å samle mine nærmeste vil bli en kabal uten like så jeg tror ikke det skjer.

Og ønskelisten vil heller ikke være "krav" det er mer til inspirasjon hvis folk vil kjøpe ting som ikke er "forbruksvare"[emoji4] Mine venner og søsken setter pris på slike lister/ønsker da jeg har en stil og smak som de absolutt ikke har. Kan jo si at søstra mi som er "livredd" for å kjøpe meg feil gaver er sånn med alle og at hun da blir ekstra usikker fordi hun alltid har likt motsatt ting av meg [emoji14] Hun er den type person som MÅ vite at folk vil like og bruke ting hun kjøper til dem :)

Om folk ønsker å strikke ting håper jeg gjerne de gjør, jeg kan ikke slik - men til forskjell fra dere så kjenner vennene/familien min meg og vet at jeg vil elske slikt. Har allerede fått farge spørsmål på strikk [emoji4]

Mange som liker å tolke ting i verste mening her inne. ;)
Håper du får babyshower [emoji4]

Mange som liker å tolke ting i verste mening her inne. ;)
Håper du får babyshower [emoji4]
Huff ja [emoji85] noen ble jo litt ufin [emoji85]
Tusen takk, håper jeg også [emoji4] Er jo for det sosiale og sammenkomsten at jeg vil ha det, en morsom dag med venner og nære med god mat og babysnakk.

Men jeg vet også at får jeg ikke babyshower så får jeg uansett de samme opplevelsene bare spredd utover hele svangerskapet. Fint blir det uansett [emoji4] Babyshower eller ikke

Bryllup inviterer man til selv, babyshower steller venner i stand å overrasker deg med
Ok men behovet for å gi gaver til den nye hverdagen til den som feires er jo det samme ved familieforøkelse som ved bryllup:)

Tolket det sånn at hun hadde fått nyss om at familien skulle arrangere babyshower og da vet hun jo om det, og det må jo også være greit:) jeg selv ble veldig tatt på sengen med overraskelse. Var mye sliten som gravid og mannen min tok meg med på ikea som avledning før dette her. Jeg var helt utslitt da vi kom hjem og jeg skulle overraskes:hilarious: skrek høyt og smalt døra igjen på gjestene, hihi:angelic:

Lykke til uansett!:D

Tusen takk, håper jeg også [emoji4] Er jo for det sosiale og sammenkomsten at jeg vil ha det, en morsom dag med venner og nære med god mat og babysnakk.

Men jeg vet også at får jeg ikke babyshower så får jeg uansett de samme opplevelsene bare spredd utover hele svangerskapet. Fint blir det uansett [emoji4] Babyshower eller ikke

Ja, de ble det, men bare ikke ta det til deg. :P

Jeg hadde ikke babyshower, men er ikke vant til det og syns det var helt greit uten. Jeg liker ikke så mye oppmerksomhet :P
Det vil du nok :)

Håper ikke du syntes jeg var ufin, men jeg har i hvertfall et helt annet syn på ting enn deg. Her hadde jeg blitt overlykkelig og takknemmelig uansett om jeg fikk en body som ikke var 100 % i tråd med min stil eller ikke. Jeg syntes det er naturlig å ha ønskeliste til bryllup om man ønsker det, men for meg blir dette litt som å sende rundt ei ønskeliste med ting man vil ha i tilfelle noen arrangerer en suprise bursdag for meg liksom :P Men det er nå min mening =)

Men, du endrer jo litt mening etter hvert her da, eller i hvertfall ordlegger du deg veldig annerledes nå enn i det første innlegget ditt. Hvis det handler om å få samlet folk så er det vel kanskje mye enklere om du gjør de selv, spesielt om du hadde folk litt spredd og ikke så mange nære? Da får du en dato du vil selv og du vet at alle du ønsker kommer. Personlig ville jo jeg da spesifisert at jeg ville samles en siste gang før småbarnslivet begynner og ikke forventet noen gaver, men du er kanskje mer komfortabel med å si hva du vil ha og ikke. Da blir det i hvertfall ikke slik at folk føler de MÅ arrangere for deg som noen kanskje gjør nå?.. :)

Eneste kravet jeg ville ha var at klærene skulle være større enn 56, ellers kommer det meste med byttelapper, så da går det jo fint an å bytte det man ikke helt likte. :)

Tenker også at det ville vært veldig normalt av deg å invitere til babyshower selv i en slik sammenheng, flere som gjør det :) Da kan du sende ut en liten ønskeliste og ha litt kontroll på settingen selv :)

For min del er det bare en bonus om noen i det hele tatt arrangerer og folk møter opp, ikke en selvfølge noe :) Og får jeg gaver er det en enda større pluss :D

Håper ikke du syntes jeg var ufin, men jeg har i hvertfall et helt annet syn på ting enn deg. Her hadde jeg blitt overlykkelig og takknemmelig uansett om jeg fikk en body som ikke var 100 % i tråd med min stil eller ikke. Jeg syntes det er naturlig å ha ønskeliste til bryllup om man ønsker det, men for meg blir dette litt som å sende rundt ei ønskeliste med ting man vil ha i tilfelle noen arrangerer en suprise bursdag for meg liksom :p Men det er nå min mening =)

Men, du endrer jo litt mening etter hvert her da, eller i hvertfall ordlegger du deg veldig annerledes nå enn i det første innlegget ditt. Hvis det handler om å få samlet folk så er det vel kanskje mye enklere om du gjør de selv, spesielt om du hadde folk litt spredd og ikke så mange nære? Da får du en dato du vil selv og du vet at alle du ønsker kommer. Personlig ville jo jeg da spesifisert at jeg ville samles en siste gang før småbarnslivet begynner og ikke forventet noen gaver, men du er kanskje mer komfortabel med å si hva du vil ha og ikke. Da blir det i hvertfall ikke slik at folk føler de MÅ arrangere for deg som noen kanskje gjør nå?.. :)

"Jeg liker slikt og har gitt uttrykk til mine venner og søsken at jeg gjerne ønsker at de arrangerer et Babyshower for meg mot slutten av svangerskapet :D

Men jeg er også veldig sær og har en bestemt, utypisk stil, så jeg har allerede nevnt for mine søsken at de vil få tilsendt en liten "ønskeliste" av hva jeg håper de kjøper til Babyshoweren"

Dette er fra mitt første innlegg. Selv om jeg nok ikke var tydelig nok på det så skrev jeg jo at jeg kun har nevnt for min familie og mine venner at jeg -håper- på Babyshower. Og at ønskelisten er blitt nevnt at er hva jeg -håper- jeg vil få.
Jeg kan jo legge ved screenshot av samtalen jeg har hatt med mine søsken hvor det står at de får tilsendt ønskeliste, men at de ikke trenger følge den, men den vil gjøre det lettere for dem å velge ut om de er usikker? Hvorpå min ene søster synes det var supert fordi jeg har så annerledes stil enn hva de har.

Jeg kommer ikke til å arrangere min egen babyshower til tross for at flere venniner faktisk sa seg enig i siste innlegg her og sa at i min situasjon hadde de nok tatt ansvaret i egne hender og planlagt sin egen ettersom alle "mine" er så spredt over hele landet.

Tenker også at det ville vært veldig normalt av deg å invitere til babyshower selv i en slik sammenheng, flere som gjør det :) Da kan du sende ut en liten ønskeliste og ha litt kontroll på settingen selv :)

For min del er det bare en bonus om noen i det hele tatt arrangerer og folk møter opp, ikke en selvfølge noe :) Og får jeg gaver er det en enda større pluss :D

Måtte snakke med en vennine om denne tråden og hun var enig med deg :p Ettersom mine er spred spurte hun hvorfor ikke jeg bare arrangerte selv? Så for henne virket det logisk med tanke på min situasjon. 2 venner nordpå, 2, venner midt i norge, 3 av dem på østlandet og resten er sørpå.

Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å arrangere babyshower til meg selv :) Jeg er fornøyd om bare folk har lyst å komme på besøk i svangerskapstiden eventuelt etterpå og nå er det flere som har tatt kontakt for å avtale datoer det passer for meg at de kommer <3 Det skulle bare en graviditet til og plutselig vil alle komme nordover :D

Back
Topp