Babyshowergaver

PinUp-Mama

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg liker slikt og har gitt uttrykk til mine venner og søsken at jeg gjerne ønsker at de arrangerer et Babyshower for meg mot slutten av svangerskapet :D

Men jeg er også veldig sær og har en bestemt, utypisk stil, så jeg har allerede nevnt for mine søsken at de vil få tilsendt en liten "ønskeliste" av hva jeg håper de kjøper til Babyshoweren. Dette er alt ifra leker til bestemte antrekk/stiler på klær jeg selv kommer til å kjøpe til ungen min :)

- Er det bare jeg som er sær på det og "ikke stoler" på mine venner, eller er det flere som har gjort/kommer til å gjøre det samme?

Jeg mener, selv om babyen vokser fort så vil man jo likevel at ungen skal ha fine ting? :p Mine søsken vet at jeg er sær så de ble bare glad når jeg sa jeg skulle sende dem ønskeliste, hun ene er jo livredd for å kjøpe ting jeg ikke vil like(selv om jeg selv føler jeg er kjempe enkel å kjøpe gaver til) så hun hadde uansett spurt meg om godkjennelse på ting :p

- Evt. hva vil dere ønske dere til Babyshoweren?
- Hva håper dere at dere får?
- Har dere konkrete ting på listen deres?

Er greit med øyedråper, nesededråper, nesesuger, stikkpiller, gulpekluter

Jeg koste meg med babyshower :) Hadde ingen ønskeliste selv, men synes det må være lov å komme med. Hadde ønskeliste til bryllupet og ingen ble snurt over det. Hvis noen synes ønskeliste er rart eller har lyst til å gi noe annet så får de jo bare gjøre det. Jeg synes det er hyggelig å gi noe jeg vet mottakeren ønsker seg og synes ønskelister er til god hjelp.

Her er litt av det jeg fikk:
- Søte bodyer i størrelse 50/56
- Kluter (kan aldri få for mange av de ;))
- Kremer, te og badesalt til meg
- Treningsmatte til meg og babyen

Tenker at ønskeliste er greit. Så lenge man ikke går for det dyreste som finnes.

Har hatt de som hadde ønskeliste. Og alt var grisedyre ting... Og ærlig talt har ikke alle råd gitt.

Selv var ikke dette kjent når jeg var gravid. Så fikk ikke slikt. Men jeg hadde nok ikke med nr 1 laga liste. Nr 2 gjerne. For da har man gjerne en del fra før :) Tenker jeg.

Men liste i seg selv? Fantastisk. Vet jeg hvertfall at det jeg kjøper blir brukt og ønska :)

Ble overrasket med babyshower og hadde ikke ønskeliste. Fikk litt leker, bamser, babyolje, gulpekluter og mye klær. De fleste kjøpte klær i litt større størrelser (62-68), så det kom godt med :) Hadde nok ønsket meg det samme om jeg skulle kommet med ønsker

For meg bør sånne ting være en overraskelse, og jeg synes det er litt frekt å sende ut liste, for da forventer du at de skal synes du fortjener at de steller i stand og kjøper gaver...
Hva er problemet om du får et par sokker eller en krem du ikke liker? ;)

Jeg regner med at vennene dine kjenner deg godt og da må det være greit med en ønskeliste:) hvor konkret du kan være får du tenke på. Jeg ville ikke gjort det selv men jeg er nok ikke den typen og dessuten ikke særlig kresen:)
Kanskje det er enklere om en av søstrene dine sender ut ønskeliste på dine vegne?:)

Det å få gaver er ofte en god anledning til å oppdage ting man ellers ikke ville tenkt på å kjøpe:)

Så får man bytte eller gi bort det som man ikke har lyst til å bruke:)

Ble overrasket med babyshower med første, og det var veldig koselig:) fikk masse finklær spesielt, og i litt større str. En balje full av babymat, skjeer, tutekopper osv. Alt var midt i blinken og jeg ble oppriktig glad:) skulle jeg ha ny baby og shower nå, hadde jeg konkret ønsket meg lillebapysjer, hust&claire bodyer og gode myke bukser:p og noen nye leker.

Må da være lov å komme med babyshower, tenker jeg :) Ønskeliste er helt supert dersom en er litt kresen ;) Kommer jo helt an på hvordan man legger det frem.

Jeg hadde ønsket klær og dill til ungen og meg selv. Er ikke så nøye på det. :)

Jeg satte aller mest pris på hvor mye tid og energi de hadde brukt på å lage en fin babyshower til meg. Overraskelsesfest. For meg var gavene bare kos, men ikke noe jeg ville krevd, for de la jo mye i det alt [emoji173]️.

Jeg hadde ikke noen ønskeliste, viste ikke at jeg fikk en shower.
Flere av de som var i min har flere barn, så fikk ting de hadde erfart var greit.
Fikk masse småting som kremer, kluter, hjemmestrikka tepper (så fine!), biteleken, leker, ammeinnlegg i ull, bleier og litt klær.

Tenker det er greit med ei ønskeliste, men at det kan være fint med ett punkt ala "din favoritt greier som nybakt mamma".
Jeg vil feks mye heller gi ett slikt teppe som jeg har hatt mye nytte av, heller enn noe jeg synes er flåsete ;)

Jeg liker slikt og har gitt uttrykk til mine venner og søsken at jeg gjerne ønsker at de arrangerer et Babyshower for meg mot slutten av svangerskapet :D

Men jeg er også veldig sær og har en bestemt, utypisk stil, så jeg har allerede nevnt for mine søsken at de vil få tilsendt en liten "ønskeliste" av hva jeg håper de kjøper til Babyshoweren. Dette er alt ifra leker til bestemte antrekk/stiler på klær jeg selv kommer til å kjøpe til ungen min :)

- Er det bare jeg som er sær på det og "ikke stoler" på mine venner, eller er det flere som har gjort/kommer til å gjøre det samme?

Jeg mener, selv om babyen vokser fort så vil man jo likevel at ungen skal ha fine ting? :p Mine søsken vet at jeg er sær så de ble bare glad når jeg sa jeg skulle sende dem ønskeliste, hun ene er jo livredd for å kjøpe ting jeg ikke vil like(selv om jeg selv føler jeg er kjempe enkel å kjøpe gaver til) så hun hadde uansett spurt meg om godkjennelse på ting :p

Det første jeg tenker er: slipp det.
Litt av greia er jo at du som vordrende mor skal gå ålure på om du får babyshower eller ikke, og når du får en er det jo en gave dine venner og familie gir til deg- på sin måte! Det virker litt (ikke bli sint nå) usympatisk og urettferdig å skulle diktere sin egen «overraskelse»?
Dette er deres måte å vise hvor glade de er i deg og deres sjanse til å vise hvor godt de kjenner deg.

Alle kvinnene i din og hans familie skal etter tradisjonen delta så mest sannsynlig vil alle dine ønsker og krav ivaretas.

Du vil nok få alt du trenger til den lille. Jeg(vi) fikk vogn av alle foreldrene våre. En stor bleiekake, masse klær(med byttelapper- og ja... jeg byttet mye av det), utstyr, leker osv.

Og sist men ikke minst: GRATULERER [emoji92][emoji92][emoji92]

Jeg lagde ønskeliste som ble sendt ut via mannen [emoji4] Ikke noe galt med det [emoji6] Ønsket meg endel fra Sebra blant annet [emoji4]

Jeg kommer ikke til å ytre ønske om babyshower (for jeg har i grunn ikke et ønske om det heller), og i alle fall ikke sende ut ønskeliste. Om venninnene mine allikevel vil overraske meg så setter jeg pris på det, og ut fra hva de har gitt andre i deres babyshower så stoler jeg på at de plukker ut fine ting. Syns det er litt merkelig å skulle ta kontrollen over noe som er ment som en hyggelig overraskelse som venner/familier setter i gang. En ting om de spør om det er noe en liker/trenger/ønsker seg - men jeg syns det blir så rart å skulle være i forkant der med både ønskeliste og et press om at det skal arrangeres et. Men ser vel annerledes på det siden det ikke er noe jeg går og håper på og ønsker meg.

Og jeg syns det hadde vært litt trist om venninnene mine hadde hatt en ønskeliste til sine shower på veldig spesifikke ting, for jeg liker å strikke eller hekle gaver til sånt, og med en ønskeliste så hadde jeg følt meg pressa til å ta noe derfra. Vel, hadde sikkert vært like greit da om de hadde vært så sære på det og dermed ikke satt pris på andre ting enn fra lista, for det er da litt jobb å strikke/hekle ting. Greit å spare seg den jobben da, om de uansett ikke ville likt det eller satt pris på det.

Jeg ble overrasket med babyshower i går og gavene var det som betø minst. Det eneste jeg håpa at jeg fikk om jeg først skulle få shower var gode kaker [emoji39] og en fin dag sammen med familie og venninner :)

Hadde absolutt ingen liste av noe slag, vi har skaffa oss alt vi trenger selv, så det vi fikk var bare bonus. Dessuten kjenner de meg godt og veit hva jeg liker og hva jeg har kjøpt fra før. Om jeg hadde ønska meg noe jeg ikke fikk så hadde jeg gått å kjøpt det selv i etterkant :)

Tror jeg hadde blitt veldig lei meg om ei venninne sa til meg at hun var livredd for å kjøpe gave i tilfelle jeg ikke likte den =/

Altså hvis du skal bestemme hva du vil ha kan du jo like gjerne bare kjøpe det selv. Da er liksom poenget med gaver borte, føler ønskeliste blir å tigge etter at vennene skal sponse med babyting.

Og babyshower pleier vel heller ikke den gravide ha noe med å gjøre.

Jeg har en konkret liste av ting jeg trenger og hvilken farger det skal gå i og hva mitt teama er(jeg har laget babyshower til alle mine venninner etter hvordan de vil ha det.)
Syntes det er praktisk med liste så slipper jeg å få ting jeg allerede har eller at det ikke blir brukt.
Jeg har også liste med folk jeg ønsker tilstede(kun trygge mennesker) siden jeg sliter litt med angst etter jeg ble gravid. Syntes ikke dette er frekt når de allerede skal arrangere babyshower som jeg visste(selv om jeg ikke ønsket deg) så da måtte jeg få lov å si mitt) vi alle er forskjellige. Og lister burde være greit. Jeg forventet ikke bbs, men fikk vite at det kom siden min nærmeste venninne visste at jeg ikke ønsket eller greier flere folk samtidig nå, så da må jeg ta vare på meg selv og sette mine grenser.

Syntes ikke det er frekt med lister, men frekt om ikke dine venner spør om du kan komme med liste. Dette et jo noe som skal være for deg, og ikke for de. Jeg har laget fem shower før. Og registrerte gaver er vanlig i andre land, så hvorfor ikke liste her. Men frekt blir om man ber om det dyreste av det dyreste. Det kan være en liste over «billige» og «dyre» ting som de kan velge fra som du trenger.

Kjenner jeg er veldig takknemmelig for at ikke du er venninna mi, for dette syntes jeg var ekstremt utakknemmelige synspunkt og tanker. Ble faktisk litt overrasket over at de som svarer i tråden er såpass enige, trodde du kom til å få mye mer pes. For meg ble dette i hvertfall ganske drøyt, syntes det er rimelig frekt og forvente babyshower. Etter min mening er det en frivillig ting venner og familie kan arrangere dersom de ønsker..

Når du sier noen nesten er redd for å kjøpe gave til deg så tenker jeg jo at de rundt deg vet at du kun blir glad for "de rette" tingene og ikke setter pris på det de gir deg med mindre det er helt riktig. Jeg har fått flere klær av svigermor som ikke egentlig er helt min stil, og som jeg aldri hadde valgt selv. Men jeg setter likevel utrolig stor pris på at hun ønsker å gi oss gaver og er veldig takknemmelig selv om det er noe annet enn hva jeg hadde valgt selv.

Er virkelig ikke meningen å høres ut som ei frekk kjerring her men du etterspør jo meninger herog dette var min, så det regner jeg med du tåler å høre :)

Jeg vil ikke ha babyshower, og hadde blitt oppriktig lei meg om jeg fikk det.

Men i forhold til gaver tenker jeg at det bare er å sende ut ønskeliste. Folk velger selv om de vil følge den eller ikke [emoji6]
Vi har ønsket ting i barselgave, så det blir jo samme opplegg som babyshowergaver tenker jeg. Jeg gir aldri barselgaver til de jeg er i babyshower hos, så samme for meg om de får gaven før eller etter ungen er født [emoji4]

Back
Topp