Babyshower

Vennegjengen min hadde arrangert for meg da jeg gikk gravid med førstemann. Da var vi kun jentegjengen. Var i babyshower for en venninne og da var det søsteren som arrangerte og de hadde invitert moren også.

Jeg ville invitert foreldre, søsken, de nærmeste venninnene (gjerne de som skal være faddere også), den kommende pappaen, foreldre og søsken av han også.

Men i de jeg har vært i har det stort sett bare vært venninner av den kommende mammaen, og den kommende pappaen har ikke vært involvert i det hele tatt.

Jeg ville invitert foreldre, søsken, de nærmeste venninnene (gjerne de som skal være faddere også), den kommende pappaen, foreldre og søsken av han også.

Men i de jeg har vært i har det stort sett bare vært venninner av den kommende mammaen, og den kommende pappaen har ikke vært involvert i det hele tatt.
Gubben her påpekte faktisk det her om dagen og lurte på hvorfor "alltid" kun var for vordende mødre.

Jeg lurer også på akkurat det.
Helt enig. Vi var innpå det i vennegjengen her og de som arrangerte mitt babyshower da jeg gikk med eldste synes det ikke passet seg for menn i babyshower fordi deres menn (spesielt hun ene som har veldig sterke meninger) ikke ville trives med bare babysnakk. Men tenker det er da like mye mannen sin baby som den vordende moren.

Helt enig. Vi var innpå det i vennegjengen her og de som arrangerte mitt babyshower da jeg gikk med eldste synes det ikke passet seg for menn i babyshower fordi deres menn (spesielt hun ene som har veldig sterke meninger) ikke ville trives med bare babysnakk. Men tenker det er da like mye mannen sin baby som den vordende moren.

Man trenger jo ikke bare snakke om babyer, tenker jeg da. Og selv om jeg er høygravid nå, vil jeg faktisk ikke snakke om babyer hele tiden. Så nå for tiden snakker jeg bare med de vennene mine som ikke er opptatt av at jeg er gravid, men heller er opptatt av at jeg er meg :P
Jeg tror at min mann ville følt seg ekskludert hvis noen hadde arrangert baby shower for meg uten å invitere han. For ikke å snakke om hva svigermor og søstrene hans ville følt!
Dessuten er det jo ikke de som arrangerer som bestemmer hvem som kommer til å trives i selskapet. De må jo tenke på den de arrangerer for, det er jo de menneskene som skal trives ;)

Litt som med utdrikningslag: Som forlover inviterer man jo vennene til den som skal drikkes ut, ikke vennene til forloveren!

Man trenger jo ikke bare snakke om babyer, tenker jeg da. Og selv om jeg er høygravid nå, vil jeg faktisk ikke snakke om babyer hele tiden. Så nå for tiden snakker jeg bare med de vennene mine som ikke er opptatt av at jeg er gravid, men heller er opptatt av at jeg er meg :P
Jeg tror at min mann ville følt seg ekskludert hvis noen hadde arrangert baby shower for meg uten å invitere han. For ikke å snakke om hva svigermor og søstrene hans ville følt!
Dessuten er det jo ikke de som arrangerer som bestemmer hvem som kommer til å trives i selskapet. De må jo tenke på den de arrangerer for, det er jo de menneskene som skal trives ;)

Litt som med utdrikningslag: Som forlover inviterer man jo vennene til den som skal drikkes ut, ikke vennene til forloveren!
Helt sant. Her hadde nok moren min f.eks satt pris på å komme og har også noen venner utenfor vennegjengen om arrangerte det som hadde satt pris på å bli invitert. Var ikke mye babysnakk vi hadde. De visste det meste som når termin var, kjønn, hvordan formen var osv. Så pratet om alt annet

Med første så hadde 2 venninner invitert meg på spille kveld. Det viste seg å være babyshower med dem sine venninner. Ingen hadde tenkt på de vennen jeg hadde utenom.
Hele greia ble en ego Tripp for hun ene der hun kunne skryte av hvor god venn hun var. 2 år senere, da jeg ventet nr 2, så hadde de venninne sluttet å ta kontakt med meg.
Da bestemte naboen, og en god venninne jeg hadde kjent i 1 1/2 seg for å arrangere en babyshower for meg.
Der var alle mine venninner, svigermor, søstra til mannen, osv. Pappaen var hjemme med eldste.
Det var fantastisk!

Var i en i helga og da var bare mors venninner invitert, jeg synes det er en uting. Det er da like mye fars baby?
Var i en i sommer, da var foreldre og søsken på begge sider invitert, samt de nærmeste vennene til begge.

Kusinen min arrangerte babyshower for meg.
Der var bla samboer, storebror, mamma, tante, venninner, søskenbarn og noen venner av samboer :)

Tidligere når jeg har vært i babyshower har det bare vært jenter. Men det var kjempe kos å ha menn tilstede. Det gjorde lekene veldig morsomme :p

Jeg har fått en babyshower og så har jeg arrangert 2. Den ene ble venninner og lillesøsteren hennes invitert.

Til den andre ble moren, søstre, tanter, kusine, svigermor, svigerinne og venninner invitert. :)

Har både arrangert å fått selv babyshower. Da har det kun vært jenter til stede men har ikke gjort noe at menn hadde kommet men har ikke falt seg naturlig. Da har nære venniner, søsken, mødre og svigermødre deltatt. :)

Back
Topp