Babyshower?

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Ble spurt om det idag, og var svar skyldig! Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt :P

Skal dere ha babyshower? Planlegge selv, vet at noen planlegger for deg eller håper at noen steller i stand en?

Håper jeg slipper hele greia jeg, er ikke så moderne at jeg trenger det :)

Har ikke tenkt å arrangere babyshower.:)
Jeg er vant med tradisjonen barselbesøk og håper folk kommer innom etter fødsel for å se babyen og kanskje ha med en liten ting til babyen da.:)

Håper jeg slipper hele greia jeg, er ikke så moderne at jeg trenger det :)

Håper litt på det samme selv, men jeg blir litt i stuss over folks forventninger til det.. :P Og forventer de at jeg skal arrangere selv? For meg har det ikke vært tradisjon på det.

Jeg er vant med tradisjonen barselbesøk og håper folk kommer innom etter fødsel for å se babyen og kanskje ha med en liten ting til babyen da.:)

Ja, barselbesøk er det jeg og er vant til :)

Vet ikke hva som blir forventet av meg, men jeg er gammel at jeg slipper å tenke på det håper jeg.
Er mer vant med barselbesøk, og håper at noen vil komme når vi har kommet hjem fra sykehuset, å om de har med seg noe til baby er det veldig koselige:) er vel vant med at det er skikk og bruk å ta med noe når man drar på barselbesøk:)

Håper litt på det samme selv, men jeg blir litt i stuss over folks forventninger til det.. :P Og forventer de at jeg skal arrangere selv? For meg har det ikke vært tradisjon på det.

Er det slik at dere ikke kommer til å få besøk etter at baby er født dersom dere/noen arrangerer babyshower? Jeg har ikke noe valg, her har mine venninner sagt at de kommer til å lage uansett. Men jeg går da ut ifra at de kommer å besøker oss når vi er hjemme fra sykehuset også. Ville vært rart om de ikke gjorde det....

Er det slik at dere ikke kommer til å få besøk etter at baby er født dersom dere/noen arrangerer babyshower? Jeg har ikke noe valg, her har mine venninner sagt at de kommer til å lage uansett. Men jeg går da ut ifra at de kommer å besøker oss når vi er hjemme fra sykehuset også. Ville vært rart om de ikke gjorde det....

Virker litt sånn utifra hva folk skriver her ja...tenkte det samme selv:P

Denne gangen vet jeg ikke om det blir stelt i stand noe, men det gjorde de med guttungen...og det var kjempe kjekt!!! :D Hadde selvsagt barselbesøk etterpå , og ja...av de samme personene;)
Det er jo to helt forskjellige ting liksom:)

Nei de hadde jo kommet etter fødsel også, for å se på den lille :)
Men jeg føler at babyshower er rett og slett en måte til å få folk til å bruke mer penger. Vet ikke om det er vanlig I amerika å gå på barsel besøk. Men her er det jo det og det er jo da man har med gave til den lille.
Så hvis en skal ha begge deler og gaver begge gangene er det et kjøpe press der jeg rett og slett ikke liker.

Men som sagt jeg er 34 år og føler at jeg er for gammel for å ta I bruk den tradisjonen der.

Men jeg føler at babyshower er rett og slett en måte til å få folk til å bruke mer penger. Vet ikke om det er vanlig I amerika å gå på barsel besøk. Men her er det jo det og det er jo da man har med gave til den lille.
Så hvis en skal ha begge deler og gaver begge gangene er det et kjøpe press der jeg rett og slett ikke liker.

Men som sagt jeg er 34 år og føler at jeg er for gammel for å ta I bruk den tradisjonen der.
Skjønner tankegangen din og er ikke uenig... Samtidig så er det jo vennene som ønsker og overraske. Dermed er det jo de selv som legger opp til å kjøpe 2 gaver. Dessuten så vet man jo gjerne det da, og trenger jo ikke kjøpe noe dyrt heller. Hva med å bare ta med noe du har bakt selv til babyshower for eks.

Ei venninne av meg sist bakte nydelige cup cakes til babyshower,men hadde ikke med noe gave. Jeg ble kjempe glad for det og de smakte nydelig:D

Jeg forventer ikke at folk skal ha med gaver på barselbesøk. På babyshower har de vel med, men det er ikke i regi av meg. Og jeg forventer ingenting uansett, det er da opp til hver enkelt om man ønsker å gi gaver. Så lenge de kommer å hilser på babyene er jeg egentlig fornøyd :) men jeg forstår hva du mener med kjøpepress, og at det er en amerikansk tradisjon. Jeg hadde nok ikke arrangert babyshower selv, da hadde jeg som deg, heller ventet til etter at barna er født :)

Jeg forventer ikke at folk skal ha med gaver på barselbesøk. På babyshower har de vel med, men det er ikke i regi av meg. Og jeg forventer ingenting uansett, det er da opp til hver enkelt om man ønsker å gi gaver. Så lenge de kommer å hilser på babyene er jeg egentlig fornøyd :) men jeg forstår hva du mener med kjøpepress, og at det er en amerikansk tradisjon. Jeg hadde nok ikke arrangert babyshower selv, da hadde jeg som deg, heller ventet til etter at barna er født :)

Feil å gi inntrykk av at jeg forventer at folk har med noe på barsel besøk, er vel hva jeg er oppdratt til, at man har med gave til den lille når man kommer på første besøket. Jeg har alltid hatt med noe når jeg har dratt på barsel besøk:)
Er jo hyggelig at folk vil komme, å om de har med noe eller ikke er ikke det viktigste:)

Arrangerer ikke selv og håper ikke at noen andre gjør det heller. Synes helt ærlig det er litt tullete, i allefall når jeg får nummer tre;-). Har vært i andres babyshower og det var kjempekoselig:). Kom selvfølgelig på barselsbesøk etterpå også.

Syntes babyshower er kjempe koselig :-) og jeg håper noen søte venner arrangerer for meg også :-) men helst uten masse leker...

de jeg har vært på tidligere har den "kommende" mamman lest kort og åpnet gaver foran alle og det vil jeg ikke :-P

hvordan kan man vise at man setter pris på gavene uten å måtte pakke opp med et stort publikum? :P

Kan bare signere denne.:) tradisjonen jeg er vant til er barselbesøk. Da har man gjerne litt godt på lager i frys og skap som man kan dra fram. Og i andre tilfeller har gjesten med noe både til kaffen og til babyen.:)
Babyshower er en tradisjon andre steder og det har nok sine årsaker til at de har oppstått der på samme måte som barselbesøk har oppstått her.:)

Håper jeg slipper, men har en følelse av at noen steller i stand. Men jeg kommer ikke til å ordne noe babyshower hvertfall :p

Blir ikke noen babyshower her - ikke tradisjon for det eller stemning ^-^ tar sånt etter fødsel :P

Babyshower er en tradisjon andre steder og det har nok sine årsaker til at de har oppstått der på samme måte som barselbesøk har oppstått her.:)

Babyshower er også i stedet for dåpsfest mange steder. Og at det er babyshower FØR fødsel er litt rart for mange amerikanere. Det tror jeg er oppstått I kombinasjon med avslutningsfesten på jobb.

Vi tuller med å ta det på Halloween, som en skikkelig USA-klisjé mens de store ungene går t/t. Men vi får se, egentlig er vi ikke så gira på noen av delene.

Back
Topp