Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper jeg slipper hele greia jeg, er ikke så moderne at jeg trenger det![]()
Har ikke tenkt å arrangere babyshower.
Jeg er vant med tradisjonen barselbesøk og håper folk kommer innom etter fødsel for å se babyen og kanskje ha med en liten ting til babyen da.![]()
Har ikke tenkt å arrangere babyshower.
Jeg er vant med tradisjonen barselbesøk og håper folk kommer innom etter fødsel for å se babyen og kanskje ha med en liten ting til babyen da.![]()
Håper litt på det samme selv, men jeg blir litt i stuss over folks forventninger til det..Og forventer de at jeg skal arrangere selv? For meg har det ikke vært tradisjon på det.
Er det slik at dere ikke kommer til å få besøk etter at baby er født dersom dere/noen arrangerer babyshower? Jeg har ikke noe valg, her har mine venninner sagt at de kommer til å lage uansett. Men jeg går da ut ifra at de kommer å besøker oss når vi er hjemme fra sykehuset også. Ville vært rart om de ikke gjorde det....
Er det slik at dere ikke kommer til å få besøk etter at baby er født dersom dere/noen arrangerer babyshower? Jeg har ikke noe valg, her har mine venninner sagt at de kommer til å lage uansett. Men jeg går da ut ifra at de kommer å besøker oss når vi er hjemme fra sykehuset også. Ville vært rart om de ikke gjorde det....
Skjønner tankegangen din og er ikke uenig... Samtidig så er det jo vennene som ønsker og overraske. Dermed er det jo de selv som legger opp til å kjøpe 2 gaver. Dessuten så vet man jo gjerne det da, og trenger jo ikke kjøpe noe dyrt heller. Hva med å bare ta med noe du har bakt selv til babyshower for eks.Nei de hadde jo kommet etter fødsel også, for å se på den lille
Men jeg føler at babyshower er rett og slett en måte til å få folk til å bruke mer penger. Vet ikke om det er vanlig I amerika å gå på barsel besøk. Men her er det jo det og det er jo da man har med gave til den lille.
Så hvis en skal ha begge deler og gaver begge gangene er det et kjøpe press der jeg rett og slett ikke liker.
Men som sagt jeg er 34 år og føler at jeg er for gammel for å ta I bruk den tradisjonen der.
Jeg forventer ikke at folk skal ha med gaver på barselbesøk. På babyshower har de vel med, men det er ikke i regi av meg. Og jeg forventer ingenting uansett, det er da opp til hver enkelt om man ønsker å gi gaver. Så lenge de kommer å hilser på babyene er jeg egentlig fornøydNei de hadde jo kommet etter fødsel også, for å se på den lille
Men jeg føler at babyshower er rett og slett en måte til å få folk til å bruke mer penger. Vet ikke om det er vanlig I amerika å gå på barsel besøk. Men her er det jo det og det er jo da man har med gave til den lille.
Så hvis en skal ha begge deler og gaver begge gangene er det et kjøpe press der jeg rett og slett ikke liker.
Men som sagt jeg er 34 år og føler at jeg er for gammel for å ta I bruk den tradisjonen der.
Jeg forventer ikke at folk skal ha med gaver på barselbesøk. På babyshower har de vel med, men det er ikke i regi av meg. Og jeg forventer ingenting uansett, det er da opp til hver enkelt om man ønsker å gi gaver. Så lenge de kommer å hilser på babyene er jeg egentlig fornøydmen jeg forstår hva du mener med kjøpepress, og at det er en amerikansk tradisjon. Jeg hadde nok ikke arrangert babyshower selv, da hadde jeg som deg, heller ventet til etter at barna er født
![]()
Kan bare signere denne.Nei de hadde jo kommet etter fødsel også, for å se på den lille
Håper jeg slipper hele greia jeg, er ikke så moderne at jeg trenger det![]()
Babyshower er en tradisjon andre steder og det har nok sine årsaker til at de har oppstått der på samme måte som barselbesøk har oppstått her.![]()