Babyshopping

Idamor87

Betatt av forumet
Hvordan går det med babyshoppingen hos dere?
Noen som ikke har begynt? Eller er dere ferdig? (Eller, ferdig blir man vel aldri da men...:))

Her startet jeg å handle for et par uker siden.. Jeg har igjen bilsete og vogn.
Seng, vugge og stellebord står klart :)
Ikke kjøpt bleier, såper, oljer, kremer osv enda da, men det begynner å fylle seg opp i kleskommoden nå :)
54 dager til termin :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har det aller meste på plass no :) Mangler kremer og såper og sånt, men der tenkte eg å teste ut dei prøvepakningane frå babybox og apotekpakken først, før eg kjøper noko større.. Litt småplukk gjenstår :) Har arva sjukt masse klede i str 50-56, vaska alt no i helga.. så skjønne dei små plagga er!
 
Har kjøpt og/eller arva det meste, bortsett fra stellebord, stellebalje og dyne til seng. Og litt småting som feks stelleveske. Er første barnebarn på begge sider, så kleskjøpene ligger klar hos besteforeldre :) Ikke kjøpt inn bleier og stelleprodukter, tenker å prøve det som er i gratisboksene først, er så utrolig mye å velge mellom! Kan ingenting, så håper det kommer en instruks eller manual med bebisen - hehe ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjøpte vogn på onsdag, så nå mangler vi bare stelleprodukter, bleier også noen nye myke håndklær! :) TROR jeg. Kommer sikkert på mere underveis! :p
 
Her er alt på plass, bortsett fra type pleieting, altså bleier, salver osv. Mangler bare å vaske klær, samt å få alt på plass :) Kluter mangler også forresten...
 
Etter å ha gått igjennom klærne som er kjøpt trenger vi litt til:p også bleier og termometer, ellers skal jeg kjøpe nytt skap og litt sånt:) men det er ikke mye som mangler nå gitt:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
mangler stellekommode, vognpose og seng av de store tingene:) ellers er det litt småplukk igjen som stelleveske, , flexibath, tisselaken, stativ til himmel over senga osv... dukker alltid opp et eller annet vi "trenger" føler jeg:)
 
Mangler:
- Bleier
- Salver etc
- Stellebord og stellematte
- Håndklær
- Flere dynetrekk og laken
- Madrass til sengen
- Hele barnerommet :p Haha
- Ammepute
- Saueskinn
- Ammebher
- Sykehusbagen
- Litt mer klær til lillegutt
- Badetermometer
- Tisselaken
- Stelleveske
Ja, kommer ikke på no mer i farta....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det meste klart, monterte sprinkelsenga i dag og så er vel lekegrinda neste men det stresser vi ikke med :) Nå har jo vi fortsatt det meste etter storebror på 20 mnd, både klær, utstyr og kremer osv. Men noen ting måtte vi kjøpe dobbelt opp av siden han fortsatt bruker sitt.. Som sprinkelseng, saueskinn, sengekant.. Ellers har vi kjøpt søskenvogn og ny bilstol til lillebror. Kommer i grunnen ikke på noe mer vi mangler enn bleier i den minste str.
 
Her er ikke noenting ordnet..:( Men vi har det meste fra før da.. Skulle gjerne funnet alt frem og vasket det, men ettersom vi har flyttet og pusser opp hele huset har jeg ingen steder å gjøre klart. Håper inderlig vi rekker å bli ferdig til jul..
Gleder meg til å finne frem alt:)
Skal bare kjøpe ny madrass til senga og bleier med tilbehør tror jeg.. Men det får vente til nærmere jul.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mangler som jeg kommer på nå:
Amme bher
Bitte litt mer klær (trenger vel eeeeegentlig ikke)
Termometer
Madrass til vugge
Brystpumpe
Ullamme innlegg
Litt forskjellige kremer og pleie ting

Litt senere må jeg kjøpe
Babygym
Lekematte/lekepledd
Reiseseng



Sendt fra iphone via bv forums app
 
Mangler klesoppbevaring til bebisen og stelleting. Og interiør til rommet og stelleplassen.
 
Her mangler vi seng, kommode, vogn og vippestol. Trenger heldigvis ikke å stresse med vogn da vi har bæresele. Av klær har vi alt fra eldstemann, må kanskje kjøpe litt varmere ytterkle da storebror kom i september.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
her har jeg nå det meste.: seng, vogn,reise seng, bæresele,stellebord, badebalje, bleier i str 3(str 1-2 kjøper jeg etter hvert de brukes ikke så lenge... str 3 var noe vi fikk av sjefen til mannen min så har masse) bittelitt klær. sengetøy og pledd og dun pose til vogn noe kremer å sånt.
venter bare på bilsete jeg skal kjøpe av ei venninde(får det nok om ei uke eller så)

men mangler klær.. skal arve en del men de må sendes fra Lofoten å hit(hadde tenkt å dra å hente de å ta ferie nord, men får ikke lov av legen å fly)
blir nok å kjøpe litt klær også. vinter klær liksom..( de jeg skal arve fra var vår og sommer babyer i år)
regner med en del i gave fra venner og familie også,(fikk nesten for mye klær i gave med ho første:) alle er så snille å gavmilde)
men har lyst å kjøpe litt selv også, er så mye fine ull klær. dessuten er de jo non nødvendie og "kjedlige " plagg som strømpebukser og boddyer som jeg regner med å måtte kjøpe inn..
gulpekluter må jeg nok å kjøpe inn litt fler av og vaskekluter.
ellers er nok det meste klart.
en komode til baby klær hadde vært supert men er ikke et must.
 
For øyblikket mangler jeg alt, men jeg får alt av baby klær så det er i orden;)

Fra mobil enhet
 
Har dere mye ull til babyene deres? Hvor viktig er egentlig ull?

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Back
Topp