Babyseng

Når det kommer til senger. Hvilke senger har dere med barn fra før brukt?
Jeg har sett litt på next to me sengene. Da jeg ser for meg at jeg helst vil ha en seng som står inntil min i starten.. Er det noen spesielle merker som er å anbefale?
For meg ble grindsenga vi hadde kjøpt bare nok en plass å oppbevare rot... Sto inntil vår seng, men mini hadde veldig nærhetsbehov (les om det fjerde trimester!), og det endte fort med at vi samsov. Det er selvsagt viktig med trygg samsoving, her er safe seven for safe co sleeping noe man bør ta utgangspunkt i. Det reddet søvnen her i hus med amming om natten og, jeg trengte jo ikke våkne en gang
 
Vi har troll bedside crib fra forrige, så godt som ubrukt. Samsov til ca 1 år ❤️ men blir å ha bedsiden på siden av senga nå også, en god trygghet så barnet ikke faller ut! Ønsker meg større dobbeltseng med plass til alle fire! For ja, vi samsove mye enda med 2 åringen.
Tips: en ekstra 90/120 seng ved siden av deres seng. Hos oss er den helt inntil, i spenn og samme høyde, topp med vår 2åring :)
 
Hos meg har de fått ca 3 mnd gamle (hun første var litt eldre)
Har hatt unger som har sovet rundt tidlig, med rom like ved så har gått fint for oss ;)
Høres helt fantastisk ut. Yngstejenta her sov ikke rundt før hun var 1 år og 10 mnd og hadde operert ut mandlene. Jeg har ungene hos oss i ca 1 år kanskje litt mindre.
 
Høres helt fantastisk ut. Yngstejenta her sov ikke rundt før hun var 1 år og 10 mnd og hadde operert ut mandlene. Jeg har ungene hos oss i ca 1 år kanskje litt mindre.

Jeg har endt med flaske også, kan nok ha spilt inn på at de sov rundt tidlig. Men er jo ingen garanti for at neste gjør det.
Merket dere selv at hun slet med mandlene? Sikkert ikke lett når hun var så liten :(
 
Tips: en ekstra 90/120 seng ved siden av deres seng. Hos oss er den helt inntil, i spenn og samme høyde, topp med vår 2åring :)

Ja, det er drømmen. problemet er at på soverommet er det akkurat plass til en 180 seng :) så jeg holder på å modne mannen på å bytte om litt på rommene våre!
 
Har en helt enkel sprinkelseng fra Ikea, som vi har brukt til de to første, og som vi kommer til å bruke til denne babyen også :)
 
Vi har kun hatt vanlig sprinkelseng som står på rommet vårt.
Jeg får ikke sove med noen andre enn mannen i sengen, så har aldri samsovet med noen av mine 3.

Søvn er ekstremt viktig for meg, så alle mine 3 har sovet i egen seng fra starten og de har lært å sovne selv ganske tidlig.

Kommer til å gjøre det samme nå - løfter barnet opp fra sengen og over i vår for nattamming og legger det tilbake etterpå.
Samme her også
 
Poden sov i 8mnd i egen seng på vårt rom. Blir nok noe slik nå også. Han sov i bagen til vogna de første nettene før han ble overført til grunden.

Jeg får ikke sove med barn i sengen. Jeg er rett og slett super redd for å ligge de i hjel. Så nærmeste samsoving må være en sånn man hekter på voksen sengen.

Også har jeg sett "skrekk" eksempler av hva samsoving kan føre til. Det er helt sikkert en kombinasjon av å være konsekvent osv. Men de jeg kjenner som har barn i sengen får dem nesten ikke over i egen seng før de er 3-4år... Og enda være, ungene klarer ikke sovne uten mamma og puppen i sengen.. Så med tanke på noe egentid så gjør jeg som sist. Det fungerte veldig bra for oss.
 
Vi samsov heller ikke sist. Hadde ikea sprinkel seng ved siden av vår seng. La babyen tilbake i sin egen seng etter amming om natten. Får litt spader på tanken på samsoving. For det første et sengen min å mannen sin å for det andre er jeg redd for å klemme babyen i hjel om natten, da jeg ikke ligger i samme stilling helle natten. Snur å vender på meg hele tiden så fri bar prinsippe funker ikke her lille gutt har sove på eget rom fra 6mnd. Funker fjell. Sovner med engang å sover natten gjennom. Alle får masse søvn å er fornøyde blir nok d samme neste gang også
 
Vi har en seng fra ikea som kan taes av ene veggen på, så brukte den som bed side crib :) brukte da senga lenge ;)
 
Vi har bare vanlig sprinkelseng fra Ikea. Hadde den inntil min seng i starten, skrudde bare av ene siden så ble det akkurat som en bedsidecrib :)
 
Jeg har endt med flaske også, kan nok ha spilt inn på at de sov rundt tidlig. Men er jo ingen garanti for at neste gjør det.
Merket dere selv at hun slet med mandlene? Sikkert ikke lett når hun var så liten :(
Hun fikk sin første halsbetennelse 2 uker gammel smittet av storesøster som da var 2. Etter det var det ofte halsvondt, mye snorking og hun satt ikke godt i bilstolen sin pga hodet tippet lett frem noe som førte til trangt luftrør. I påska i fjor fant jeg henne nesten blå i vogna og hun var veldig urolig og hadde over 41 i feber, da hadde hun akutt halsbetennelse med hovne mandler. Etter det ble hun innlagt på sykehuset og så gikk det veldig fort. Hun var på noen kontroller for di opererte ikke hvis hun var syk og d var hun ofte. Etter at mandlene ble tatt sov hun igjennom natta og den fæle snorkinga er vekk. I tillegg går Bilturene som en lek.
 
Vi samsov heller ikke sist. Hadde ikea sprinkel seng ved siden av vår seng. La babyen tilbake i sin egen seng etter amming om natten. Får litt spader på tanken på samsoving. For det første et sengen min å mannen sin å for det andre er jeg redd for å klemme babyen i hjel om natten, da jeg ikke ligger i samme stilling helle natten. Snur å vender på meg hele tiden så fri bar prinsippe funker ikke her lille gutt har sove på eget rom fra 6mnd. Funker fjell. Sovner med engang å sover natten gjennom. Alle får masse søvn å er fornøyde blir nok d samme neste gang også
Tenkte å gjøre det samme her :) Tenker at folk får gjøre som de vil, men jeg drømmer absolutt ikke om senga full av barn:p Er fullt klar over at søvn blir en mangelvare i løpet av april neste år, så da vil jeg kunne sove uforstyrret når jeg kan. Så får vi bare se hvordan det går når den tid kommer.
 
Tenkte å gjøre det samme her :) Tenker at folk får gjøre som de vil, men jeg drømmer absolutt ikke om senga full av barn:p Er fullt klar over at søvn blir en mangelvare i løpet av april neste år, så da vil jeg kunne sove uforstyrret når jeg kan. Så får vi bare se hvordan det går når den tid kommer.
Hehe har ikke noe stor drøm om senga full av barn her heller nei. Hehe. Gikk veldig bra til oss altså. Lillen har sovet godt i egen seng fra fødsel. Ved siden av oss vel og merke da fram til 6mnd alder. Trur alle oss sover nok bedre da
 
Jeg laga babynest som hun sov i som nyfødt. Hun lå i vår seng med egen dyne og inntil veggen med meg ved siden av. Etterhvert fikk hun egen seng og rom.
 
Vi har en sånn troll bedside crib, men fant ut etter at vi kjøpte den at den ikke funka sammen med senga vår. Så da endte det opp med at han sov i den med begge sidene skrudd opp. Kommer til å gjøre det med neste også, er ikke plass til vanlig sprinkelseng på rommet vårt. Samsoving er ikke aktuelt, det er madrassen min for myk til.

Han som skal bli storebror har sovet på eget rom siden han var 6 mnd, var litt tungt en stund med nattammingen, men gikk igrunnen veldig greit. Heldigvis gjorde amminga at jeg sovna fort igjen! Men det er jo så mye som avgjør sånne ting, man vet jo aldri om man får en baby som fort kommer inn i å sove mye på natta. Tenker noe av det viktigste er å være forberedt på at en kanskje må gjøre ting annerledes enn en hadde tenkt.
 
Back
Topp