Babyseng

Bazinga92

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Når det kommer til senger. Hvilke senger har dere med barn fra før brukt?
Jeg har sett litt på next to me sengene. Da jeg ser for meg at jeg helst vil ha en seng som står inntil min i starten.. Er det noen spesielle merker som er å anbefale?
 
Vi har troll bedside crib etter storebror! Brukte denne til han var ca 6 mnd:happy: superfornøyd, og kommer til å bruke den til Aprilspiren også❤️
 
Når det kommer til senger. Hvilke senger har dere med barn fra før brukt?
Jeg har sett litt på next to me sengene. Da jeg ser for meg at jeg helst vil ha en seng som står inntil min i starten.. Er det noen spesielle merker som er å anbefale?
Jeg har ikke hatt en slik seng. Med begge mine jenter har jeg hatt vanlig sprinkelseng med nedfellbar kant inntil min seng men samsovet til de var rundt 3/4 mnd
 
Vi har troll bedside crib fra forrige, så godt som ubrukt. Samsov til ca 1 år ❤️ men blir å ha bedsiden på siden av senga nå også, en god trygghet så barnet ikke faller ut! Ønsker meg større dobbeltseng med plass til alle fire! For ja, vi samsove mye enda med 2 åringen.
 
Fint å høre andres erfaringer! Selv om det er fryktelig tidlig enda, så liker jeg å planlegge litt så tidlig som mulig.. :happy:
 
Vi hadde sprinkelseng på rommet vårt. Sånn enkel sak fra Ikea.
Samsov i perioder.

Denne gangen vil jeg ha en cicco Next 2 me eller lignende, og samsove mer i fra begynnelsen
 
Hadde en slik bedside crib fra Troll sist. Den ble lite brukt. Endte opp med spinkelseng på eget rom ganske fort.
Men ingen barn er like og vi har flyttet i nytt og større hus siden sist. Vurderer derfor å bare gå for spinkelseng på vårt rom fra første stund denne gangen. Må kjenne litt mer på det etterhvert som der nærmer seg :happy:
 
Jeg er heldig og har fått lånt bedside crib til noen av mine tidligere barn. Har vært veldig fornøyd med den og har fått lånt den nå også. Hos meg har ungene fått eget rom tidlig, så da blir det vanlig sprinkelseng etterpå.
Har ikke samsovet med mine før, vet ikke hvordan det blir nå..
 
Vi har kun hatt vanlig sprinkelseng som står på rommet vårt.
Jeg får ikke sove med noen andre enn mannen i sengen, så har aldri samsovet med noen av mine 3.

Søvn er ekstremt viktig for meg, så alle mine 3 har sovet i egen seng fra starten og de har lært å sovne selv ganske tidlig.

Kommer til å gjøre det samme nå - løfter barnet opp fra sengen og over i vår for nattamming og legger det tilbake etterpå.
 
Jeg er heldig og har fått lånt bedside crib til noen av mine tidligere barn. Har vært veldig fornøyd med den og har fått lånt den nå også. Hos meg har ungene fått eget rom tidlig, så da blir det vanlig sprinkelseng etterpå.
Har ikke samsovet med mine før, vet ikke hvordan det blir nå..
Hvor tidlig har ungene fått eget rom? Her deler foreløpig nr 1 og nr 2.
 
Jeg tenker ikke samsove med barnet. Det er derfor jeg tenker at en bedside crib er det beste for oss. Jeg vil jo ha den nær meg, spesielt med tanke på amming.
Ser for meg at den skal sove på vårt rom en god stund før den får eget rom.. Da rommene ikke er i samme etasje..
 
Har en enkel sprinkelseng vi fikk av noen som skulle flytte. De hadde brukt den til barnebarn. Og de rakk ikke legge den ut til salg, så alternativet var å kaste den. Så den har vi nå brukt til 4 barn.
 
Vi hadde Stokke sleepi mini til første. Er en nydelig seng, og han sover i den enda med extension set. Men jeg syns det var litt tungvint å reise meg opp fra sengen for å plukke ham opp ifm amming. Skal dog sies at vi gikk raskt over til samsoving da :) denne gangen skal vi kjøpe chicco next2me magic, syns den virker genial :)
 
Vi skal samsove, og kommer antagelig ikke til å kjøpe noen ekstra seng. Jeg synes det er morsomt at jeg kan si akkurat det samme som mrsmamma - søvn er ekstremt viktig for meg, derfor samsover jeg. Jeg hadde fått ufattelig lite søvn om jeg skulle løftet ungen opp og ned i senga annenhver time gjennom natta. Jeg hadde neppe sovnet igjen mellom ammingene.

Jeg tenker ikke samsove med barnet. Det er derfor jeg tenker at en bedside crib er det beste for oss.
Bedside crib er samsoving. Med bedside crib lager du jo bare en forlengelse av din egen seng, i praksis sover dere sammen.
 
  • Liker
Reactions: MM.
Hvor tidlig har ungene fått eget rom? Her deler foreløpig nr 1 og nr 2.

Hos meg har de fått ca 3 mnd gamle (hun første var litt eldre)
Har hatt unger som har sovet rundt tidlig, med rom like ved så har gått fint for oss ;)
 
Skal ha ei sprinkelseng som skal stå ved siden av vår seng i teorien. Lurer på om det kan bli trangt. Skal ordne der inne og tape opp hvordan det blir. Tenker at dersom mannen min også tenker det blir trangt, så går han nok med på å investere i ei sånn bedside crib.
Har ellers ei hengevugge som dagsoving skal foregå i når vi ikke triller.
 
Jeg har virkelig ikke lyst til å samsove, jeg vil aller helst at baby skal sove i egen seng så tidlig som mulig. Liker ikke tanken på å ha sengen full av barn, jeg vil at sengen skal tilhøre meg og mannen. Sist gang hadde jeg en lav vugge ved siden av min side av sengen, sånn at babyen lå lett tilgjengelig for å løfte opp og ned ved amming, men allikevel hadde høydeforskjell og «sin egen seng» på en måte. Mitt problem var at jeg ikke klarte å være konsekvent. Mange ganger var jeg så trøtt at jeg bare sovnet midt under amming, med baby i vår seng. Og noen ganger orket jeg ikke å løfte ham ned når han hadde sovnet, i fare for å vekke ham. Heldigvis hjalp mannen til noen ganger når jeg var for trøtt, og plasserte baby tilbake i egen seng.
Sønnen min ville nok gjerne ha sovet i vår seng mye av tiden, men vi var konsekvente og han har ligget på eget rom i egen seng siden han var 6 mnd. En stund hadde vi en ekstraseng inne hos ham der en av oss kunne legge seg med ham når han var helt umulig å få til å sovne igjen om natten. Men siden han fylte ett år har vi klart å unngå det også. Nå sover han natten igjennom i egen seng og er aldri inne i vår. Det har vært hard jobbing og mange netter med mye gåing, men det er virkelig verdt det for oss. Noen synes sikkert samsoving er både koselig og greit mtp søvn. For meg/oss føles det helt feil, og jeg kommer til å gjøre det jeg kan for ikke å ende opp med å samsove denne gangen heller
 
Vi skal samsove, og kommer antagelig ikke til å kjøpe noen ekstra seng. Jeg synes det er morsomt at jeg kan si akkurat det samme som mrsmamma - søvn er ekstremt viktig for meg, derfor samsover jeg. Jeg hadde fått ufattelig lite søvn om jeg skulle løftet ungen opp og ned i senga annenhver time gjennom natta. Jeg hadde neppe sovnet igjen mellom ammingene.


Bedside crib er samsoving. Med bedside crib lager du jo bare en forlengelse av din egen seng, i praksis sover dere sammen.


Det skjønner jeg, og er derfor jeg vil ha det. Men er ikke komfortabel med å ha en liten baby i sengen sammen med oss, er jo livredd for å skade den.
 
Back
Topp