Babyrom

LLR4

Blir kjent med forumet
Når skal dere begynne å innrede babyrommet? Tenker å kjøpe møbler og fylle opp skuffer og skap med babytøy. Når er passe tid for det?

Vi holder på å bygge vinterhage for tiden, så det som skal være barnerom er foreløpig et lite roterom. Men når alle møblene er kommet inn i vinterhagen og rommet er tomt(iløpet av 2 uker) kommer vi nok til å begynne i det småe. Kommer til å kjøpe litt nå og litt senere, slik at vi får fordelt utgiftene :) Jeg kommer til å vente med å fylle opp skuffer og skap med klær til ca. rundt desember/januar(har termin i slutten av februar). Men iløpet av januar så er nok det meste vasket og ligger klart i skuffer og skap :) Gleder meg sånn til å begynne å innrede babyrommet :D

Når storesøster sitt er ferdig :P hehe

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Når storebror sitt nye rom er klart ;)
Skal pusse opp det han har nå til baby :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi flytter i nytt hus 1.desember. Helt nytt hus så vi skal ikke male eller noe. Babyrommet kommer først til å bli innredet som gjesterom med dobeltseng, vi skal ha besøk i julen og til sommeren. Så flytter babyen inn etter det. Kommer til å sette opp sprinkelseng inne hos oss så lenge og ha klærne i klesskapet på gjesterommet/babyrommet. Har en gammel kommode etter oldemor så den blir nok satt inn der. Andre møbler på babyrommet har jeg ikke begynt å tenke på enda. Blir vel den ene lekekassen etter storebror til å ha leker i. Og så har vi et lite bord og 2 stoler - lekekjøkkenet har vi solgt. Og så blir det vel en hylle til bøker og leker. Dette er jo et år fram i tid...

Jeg begynner nå etter OUL. Har allerede kjøpt litt klær og fått litt klær, så jeg vil begynne redebyggingen ganske snart :) kjøper kommode og skap til mini i løpet av september/oktober tenker jeg :)

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Babyen skal sove inne på mitt rom med det første. Men holder på innrede storesøsters rom. Hun flytter inn dit om noen få måneder.

Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Vi leier, så jeg tror ikke jeg vi tenker på å male eller forandre mye. Vi må bare fjerne den sengen og alt rotet som står inne på det soverommet, og skaffe en kommode og oppbevaring for alt babyutstyret. Vet ikke hvor lenge babyen kommer til å sove inne hos oss, men sengen kommer nok til å stå inne hos oss en stund.

jeg regner med å begynne etter oul :) er veldig utolmodig!

Vi begynner nok i november/desember med å rydde og sette inn litt møbler :) Klær og slike ting tenker jeg vi gjør oss ferdige med i januar.. Har bilstol fra før, og vogn kommer nok i hus i november/desember det også.. Får bare sette det inn på rommet ;)

- Flittig bruker av app'en ;)

Vi bygger hus, som antakelig ikke blir ferdig før til sommeren. Vet ikke helt hvordan vi gjør det til vinteren med 2 små i dette bittelille huset vi leier, men finner nok på noe:) babyen trenger jo ikke så veldig stor plass de første månedene.
Gleder meg vilt til å flytte inn i et digert nytt hus med mange store soverom og bad og allting :-D

Rommet står klart :) Men jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal male veggene eller droppe det. Det har en lys beige tapet fra før, så det er ganske kjønnsnøytralt. Jeg hengte opp ny rullegardin i går (må jo sjekke om de ER lystette), og gardinene som jeg hadde til storesøster. De kostet en formue OG jeg sydde de selv, så de skal brukes til alle babyer her i huset, for det var jammen ingen jobb jeg koste meg med ;)

Sprinkelsenga står der allerede, og så er det innebygget skyvedørsgarderobe med mørke brune dører. Ellers er rommet snustomt. Tantejenta vår på 2,5år har pleid å sove der når hun har vært på besøk.

Gubben har fått beskjed om å snu døra, dvs at døra skal gå ut fra rommet og ikke inn. Må vist av med karmene og snu selve ramma, men det må gjøres (ifølge meg) ;) Så det får han bryne seg på når han kommer hjem. :) Og så er det endel skruehull i tapeten som må gjøres noe med, det blir nok min jobb :(

Gleder meg sånn til å begynne å kjøpe ting, blir nok etter OUL 20.sept. :) :) :)

Vi driver og pusser opp alle soverommene i huset. Så barnerommene er snart ferdige. Men siden babyen skal sove på rommet vårt i begynnelsen så stresser vi ikke så mye med å innrede babyrommet helt enda. Men må si jeg gleder meg veldig til å begynne.

Vet ikke. Men må klare å støvsuge før jeg kan begynne å tenke på barnerom. Der hvor rommet til mini skal bli har vi kontor/musikkrom nå

jeg begynner nok ikke på babyrom før jeg har ett sted å bo med bebien.. foreløbig bor jeg i en liten hybel, på ett loft, men min far har lovet meg å finne en rimelig og fin plass der jeg kan bo med bebi :) så håper det kommer noe snart! jeg skal jo ha i slutten av januar, og er greit å få ting i orden før den tid... men skal uansett bo hos mamma både før og etter fødsel, for å få hjelp og trygghet :) så jeg stresser vel egentlig ikke med det :)

Har så lyst til å begynne :-D
Men skal bare flytte kontormøblene til gjesterommet og kjøpe babymøbler. Så det trengs ikke gjøre noe før sist på egentlig :-S tapetserte med koselig tapet med tanke på baby i fjor da vi pusser opp hele huset :-)

I helga ryddet jeg klart 2 kurvskuffer til baby sengesett ol. Men vi har ikke kjøpt inn noe av det heller.
Venter på oul uansett.

Gleder meg, blir koselig å innrede skuffer og skap<3

Back
Topp