Babyolje tips

Flareon

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Hvilken babyolje sverger du til? Er det et spesielt merke du kjøper alt av? Vil ha en som er fri for alt og er heeelt ufarlig :p

Kjør gjerne på men andre produkter også (krem, såpe osv)

Bruker den de hadde på barselavdelingen, badeolje NAF [emoji4]
Åj ja den har jeg faktisk :p vet du om man kan bruke den sånn konsentrert også? Har bare brukt den som anvist på pakken, 1-2ss i badevann eller hva enn det står :p

Vi bruker den de hadde på sykehuset. TENA skin care oil. Kjøpes på apotek.

Vi brukte Neutral sin da hun var nyfødt. Kjempefornøyd med den.

Vi testet også Burts bees olje og den fikk hun utslett av, det samme med pudder fra samme merke, så det holder vi oss unna i hvert fall.

Superfornøyd med Rema produktene generelt her :)

Vi bruker Ängelmark, både babyolje, dusjsåpe og sjampo (han er nå 2 år men brukte det samme da han var baby). Babyolja bruker vi mest på vaskeklut, særlig i bleieområdet. Da han var mindre også i badevannet. Vi er fornøyd. Ängelmark produktene er allergitestet og uten hormonforstyrrende stoffer. Ingen parfyme heller, i allefall ikke i babyproduktene.

Åj ja den har jeg faktisk :p vet du om man kan bruke den sånn konsentrert også? Har bare brukt den som anvist på pakken, 1-2ss i badevann eller hva enn det står :p

Aner ikke [emoji28][emoji85] har også bare brukt den som anvist, i badevann [emoji4]

Vi brukte Neutral sin olje i badevannet, og Änglamark ellers. Sistnevnte kommer i veldig kjekk pumpeflaske :-)

Vi brukte Neutral sin da hun var nyfødt. Kjempefornøyd med den.

Vi testet også Burts bees olje og den fikk hun utslett av, det samme med pudder fra samme merke, så det holder vi oss unna i hvert fall.
Ja natural er jo fri for alt :) takk for tips :p

Jepp har hørt mye dårlig om burts bees !!:/

Vi bruker Ängelmark, både babyolje, dusjsåpe og sjampo (han er nå 2 år men brukte det samme da han var baby). Babyolja bruker vi mest på vaskeklut, særlig i bleieområdet. Da han var mindre også i badevannet. Vi er fornøyd. Ängelmark produktene er allergitestet og uten hormonforstyrrende stoffer. Ingen parfyme heller, i allefall ikke i babyproduktene.
Ja tenkte å bruke til bleieskift osv, bruker ikke våtservietter, bare tørr engangskluter som jeg har i vann og olje :) selges Ängelmark i Norge også?

Er den en spesiell grunn til at du ikke brukte Ängelmark i vannet? :)
Tja, syntes "konsistensen" på Neutral sin funket bedre i badevann. Vanskelig å forklare [emoji6] Men Änglamark funker fint i badevann den og altså.

Tja, syntes "konsistensen" på Neutral sin funket bedre i badevann. Vanskelig å forklare [emoji6] Men Änglamark funker fint i badevann den og altså.
Aha ja jeg forstår :p man finner liksom sine egne "rutinger" av prøving og testing :p
Viktigste for meg er at den ikke er skadelig på noe vis men ser at markedet har blitt flinke på babyoljer :happy:

Lykkelig som liten sin olje [emoji173]️

Helsesøster her anbefaler rett og slett kaldpresset olivenolje.

Ja tenkte å bruke til bleieskift osv, bruker ikke våtservietter, bare tørr engangskluter som jeg har i vann og olje :) selges Ängelmark i Norge også?

Ängelmark er Coop sin miljøvennlige merke [emoji5] Al såpe etc har svanemerke og er fri for det meste. De har det på de fleste Coop butikker.

Back
Topp