Babynest

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Vet ikke om vi har en tråd på dette :) Men dette er helt nytt for meg.
Prøvde å søke litt på det, men den fins jo så mange forskjellige. Jeg vurderer å kjøpe meg ett, men vil gjerne høre erfaringer og om noen er bedre en andre? Evnt hva jeg skal se etter :)

Jeg har sydd begge mine selv.
Skulle jeg kjøpt synes jeg Kongens sløjd eller Filibba sine er fine.

Jeg sydde selv :) så fikk jeg de fargene jeg ville ha selv :) babynestet brukte jeg såååå mye på forrigemann at det var ingen tvil om at jeg skulle ha det denne gangen også :)
Kommer ikke på noe spesielt som man bør se etter da de fleste er laget med akkurat samme oppskrift :) kan jo kanskje være lurt med bunn som man kan ta ut, men selv bruker jeg bare gulpekluter ol. oppi den :)

Syr også selv :)
Brukte det veldig mye på forjemann så må ha denne gangen og

Jeg har sydd selv denne gangen. Søkte etter mønster på nett som jeg brukte. Overraskende greit å sy.

Har kjøpt mønster og stoff på stoff og stil, klippet ut..... Men kommer ikke igang med å sy! ;)

Sydde selv sammen med svigermor, kommer til å bruke det om igjen til baby :)
Jeg bare vasker det på 40 grader om det blir flekker, men brukte gulpekluter under hodet i tillegg. Men det det ble et par uhell med drittfulle (bokstavelig talt) bleier også sist, så var kjekt å kunne vaske det skikkelig i maskin.
Brukte det masse sist, hadde det med over alt. :)

Jeg bestilte fra Amys babynest. Gleder meg til å få det. Bestilte fra samme dame til en venninnes babyshower. Hun elsker den

Så mange som er flinke å sy selv :gen053 Jeg har vert litt skeptisk mtp på krybbedød :rolleyes: Men virker som det bare er gode erfaringer med det :)

Så mange som er flinke å sy selv :gen053 Jeg har vert litt skeptisk mtp på krybbedød :rolleyes: Men virker som det bare er gode erfaringer med det :)

Tror mange bare har tenkt til å bruke det om dagen når de selv er til stede og våkne og kan følge med, og ikke i senga om natta!

Ut fra det jeg husker fra en annen tråd.

Stemmer det, dere?

Tror mange bare har tenkt til å bruke det om dagen når de selv er til stede og våkne og kan følge med, og ikke i senga om natta!

Ut fra det jeg husker fra en annen tråd.

Stemmer det, dere?

Har snakket med to venninner i dag som begge bruker det om natten også..

Har snakket med to venninner i dag som begge bruker det om natten også..
Jeg også brukte den hver eneste natt sist gang, regner med at jeg kommer til å gjøre det nå også :) de sier jo at ALT er med å øker sjansen på krybbedød, men å sove uten babynest eller sengekant kan de jo få armer/ben ut gjennom sprinklene, og brekke de/dra de ut av ledd. Så føler jo at noe beskyttelse vil man jo ha, og babynestet er jo sååå praktisk!
Jeg tenker at hvis man tar alle andre forhåndsregler i forhold til krybbedød, så er det nok ikke så farlig ( feks ikke la babyen sove på magen, og ikke røyke hvis man sover med/ved babyen).

Jeg tenker å bruke det på dagtid i utgangspunktet. Om natten regner jeg at babyen ligger på meg...

Jeg også brukte den hver eneste natt sist gang, regner med at jeg kommer til å gjøre det nå også :) de sier jo at ALT er med å øker sjansen på krybbedød, men å sove uten babynest eller sengekant kan de jo få armer/ben ut gjennom sprinklene, og brekke de/dra de ut av ledd. Så føler jo at noe beskyttelse vil man jo ha, og babynestet er jo sååå praktisk!
Jeg tenker at hvis man tar alle andre forhåndsregler i forhold til krybbedød, så er det nok ikke så farlig ( feks ikke la babyen sove på magen, og ikke røyke hvis man sover med/ved babyen).

Babyene er ikke sterke nok til å skade seg selv, så gjør ikke noe å ikke ha sengekant/rede etc. :)

Jeg brukte kun om dagen, utenom et par uker i overgangen mellom krybbe og sprinkelseng (7-8mndr), da var det litt skummelt med å mye luft rundt seg så da lå han oppi redet liksom (med åpen "bunn").

Jeg holder på å snakke med ei som skal lage, fikk vite at jeg får den om ca 2 uker nå. Noralilleulv på fb, hun har kjempe mange flotte nest så gleder meg til å få det i hus.

Back
Topp