Babynest

Jeg har sydd selv. Har fått litt spørsmål om å sy på bestilling nå.. Så driver å vurderer det :p vanskelig å sette en pris på det siden jeg jo ikke er proff, men det er jo tross alt litt arbeid med det :)

Har lyst til å sy selv. Noen tips om hvor man finner en enkel oppskrift på disse? Har lyst til å prøve å sy en miniutgave og som storesøster kan bruke til dukkebabyen sin og
Noen tips til hvor man kan finne fine stoffer? :) noen som har sydd av sengetøy?
Stoff og stil har, ellers så kan du søke på google etter "babynest stoff og stil" og da får du opp en blogg med full beskrivelse og mål på malen. Jeg lagde mal selv.

Stoffer kan man finne på stoff og stil, men har også sett at bl.a. jysk har noen stoffer, og vet at flere syr av sengetøy :-) jeg vil helst kjenne på stoffene først, så synes det er vanskelig å kjøpe på nett!

Må man bruke symaskin?
Må ikke, men mye jobb hvis ikke.. går på en kveld, så går jo an å låne en symaskin hvis man ikke har selv.. bare å klippe og gjøre klart først.. syinga er fort gjort på maskin..

Må ikke, men mye jobb hvis ikke.. går på en kveld, så går jo an å låne en symaskin hvis man ikke har selv.. bare å klippe og gjøre klart først.. syinga er fort gjort på maskin..

Okei:) Hvilke type stoff bruker man?

Okei:) Hvilke type stoff bruker man?
Jeg har brukt bomullstoff, for det er enklest å sy.. men pass på at det er forskjellig type stoff - noen er myke tynne og deilige, mens andre er tykkere og stivere.. derfor jeg ikke liker å handle på nett helt enda.. er ikke så kjent med alle begrepene..

Hvordan er det å vaske disse i etterkant? Må man ha tørketrommel?

Hvordan er det å vaske disse i etterkant? Må man ha tørketrommel?

Svigersøster som laget til meg, laget til seg selv også, og hun hadde vasket det i maskin og ikke hatt den i tørketrommel etterpå.
Hun sa det gikk bare godt.
Jeg var redd det kom til å klumpe seg, men det gjør visst ikke det :-)

Svigersøster som laget til meg, laget til seg selv også, og hun hadde vasket det i maskin og ikke hatt den i tørketrommel etterpå.
Hun sa det gikk bare godt.
Jeg var redd det kom til å klumpe seg, men det gjør visst ikke det :-)
Så bra! Jeg var nemlig litt bekymret for det :)

jeg har sydd, det ble litt lite så er spent på hvor lenge det holder. Men kan jo sy et større senere, gikk fort :)

Har bestilt fra hjertenest, de er så fine syns jeg! Gleder meg til å få det :)

Back
Topp