Babynavn!

Her utsetter vi litt navnediskusjonen til etter vi vet kjønn. Kutter ned valgene med 50% men jeg har lister på både gutter og jenter klar. Gjorde sånn med forrige også da vi var heldig klar på hvilket jentenavn det skulle bli men ikke ante på guttenavn :laughing002

Er det mange som allerede nå har bestemt et jente- og et guttevalg?
 
Her utsetter vi litt navnediskusjonen til etter vi vet kjønn. Kutter ned valgene med 50% men jeg har lister på både gutter og jenter klar. Gjorde sånn med forrige også da vi var heldig klar på hvilket jentenavn det skulle bli men ikke ante på guttenavn :laughing002

Er det mange som allerede nå har bestemt et jente- og et guttevalg?
Vi har fire jentenavn vi liker godt som det står mellom. Guttenavn er sykt vanskelig. Vi har ett vi begge liker. Men vi vil helst ha noen alternativer. Blir det gutt er det fare for at den blir hetende gutt* etterfulgt av mitt navn en goood stund etter fødsel :hilarious:
 
Vi har fire jentenavn vi liker godt som det står mellom. Guttenavn er sykt vanskelig. Vi har ett vi begge liker. Men vi vil helst ha noen alternativer. Blir det gutt er det fare for at den blir hetende gutt* etterfulgt av mitt navn en goood stund etter fødsel :hilarious:
Ja, sånn er det her også! Mange jentenavn på blokka men gutter er vanskelig!!! :laughing002 Vår første het offisielt pike* ganske lenge siden vi ikke klarte å bestemme oss for mellomnavn/etternavn :laughing002
 
:Heartblue Blir det gutt nå skal han hete Jørgen

:Heartpink Jente står vi imellom Vilde og Hedda, men føler Hedda har blitt så populært, så lurer på at jeg holder en knapp på Vilde.

Vi har en Ulrik fra før, så det blir enten
:Heartblue Ulrik og Jørgen
:Heartpink Ulrik og Vilde
 
:Heartblue Blir det gutt nå skal han hete Jørgen

:Heartpink Jente står vi imellom Vilde og Hedda, men føler Hedda har blitt så populært, så lurer på at jeg holder en knapp på Vilde.

Vi har en Ulrik fra før, så det blir enten
:Heartblue Ulrik og Jørgen
:Heartpink Ulrik og Vilde
Å det var fine navn og passet også veldig godt med første :Heartred
 
  • Omsorg
Reactions: c94
Synes også det er såå mange fine jentenavn @Ines, enig i at det er verre med guttenavn :laughing002
 
Her blir det en heftig forhandling når det kommer til navn :p Ettersom det er vår første skal også etternavn bestemmes, og vi har begge etternavn vi er glad i og stolt av. Sååå mulig vi lander på at en bestemmer fornavnet og en etternavnet, og den andres etternavn får bli mellomnavn.

Noen som har hatt lignende diskusjoner?
 
Mange fine navn her, vi har ikke helt kommet så langt enda! Men jeg liker Alma, Sonja, Leah, Ingeborg og Esther. Guttenavn er vanskeligere, men liker Thorvald og Jens. Må tenke litt mer om det blir gutt
 
Her blir det en heftig forhandling når det kommer til navn :p Ettersom det er vår første skal også etternavn bestemmes, og vi har begge etternavn vi er glad i og stolt av. Sååå mulig vi lander på at en bestemmer fornavnet og en etternavnet, og den andres etternavn får bli mellomnavn.

Noen som har hatt lignende diskusjoner?
Vi hadde mange diskusjoner om etternavn. Barna har mitt som etternavn og samboer sitt som mellomnavn. Fornavn har vi klart å bli enige om.
 
Her blir det en heftig forhandling når det kommer til navn :p Ettersom det er vår første skal også etternavn bestemmes, og vi har begge etternavn vi er glad i og stolt av. Sååå mulig vi lander på at en bestemmer fornavnet og en etternavnet, og den andres etternavn får bli mellomnavn.

Noen som har hatt lignende diskusjoner?
Ja, eller mitt navn ble med som mellomnavn uansett, men brukte lang tid på å velge hvilket av mannen sine to navn som skulle bli med :laughing002
 
Jeg har jentenavn klart, mens guttelista fremdeles består av noen alternativer. Jeg vet nok hva navnet blir ganske kort etter at jeg vet hvilket kjønn det er.
 
Sliter veldig med guttenavn! Syns ingen er fine. Har en Aleksander fra før Men det er det eneste guttenavnet jeg likte og
Syns det er mange fine jentenavn, som:
Mila, Evelyn, Ea, Tomine, Leonora.. Pluss mange fler, vanskelig velge Men tenker ikke så mye på det enda før vi vet kjønn
 
Kjetil er ikke aktuelt for oss, for en nær på oss heter det, men hva synes dere andre om det navnet? Jeg søkte det opp på ssb.no og fikk sjokk over hvor få som får dette navnet i dag.

Hva syns du om det? Og hvorfor vil du evt. ikke bruke navnet? (Her går det ikke an å fornærme meg i hvert fall)
 
Kjetil er ikke aktuelt for oss, for en nær på oss heter det, men hva synes dere andre om det navnet? Jeg søkte det opp på ssb.no og fikk sjokk over hvor få som får dette navnet i dag.

Hva syns du om det? Og hvorfor vil du evt. ikke bruke navnet? (Her går det ikke an å fornærme meg i hvert fall)
Jeg tenker mest på Kj lyden, men jeg syns også det høres så "vanlig"/tradisjonelt ut.
 
Her blir det en heftig forhandling når det kommer til navn :p Ettersom det er vår første skal også etternavn bestemmes, og vi har begge etternavn vi er glad i og stolt av. Sååå mulig vi lander på at en bestemmer fornavnet og en etternavnet, og den andres etternavn får bli mellomnavn.

Noen som har hatt lignende diskusjoner?
Vi måtte også diskutere litt før vi ble enige om hvilket etternavn barnet skulle ha. Vi ble raskt enige om at vi ville bruke begge, det ene som mellomnavn. Vi sjekket hvilket som var mest sjeldent og mitt etternavn er veldig sjeldent, imens forlovedens navn er mer vanlig.
 
Kjetil er ikke aktuelt for oss, for en nær på oss heter det, men hva synes dere andre om det navnet? Jeg søkte det opp på ssb.no og fikk sjokk over hvor få som får dette navnet i dag.

Hva syns du om det? Og hvorfor vil du evt. ikke bruke navnet? (Her går det ikke an å fornærme meg i hvert fall)
Her er det heller ikke aktuelt pga at en nær venn heter det, men tror ellers det faller litt inn i kategorien "født på 70-tallet" :laughing002 litt sånne navn som ikke har blitt gamle nok til å bli fine igjen, liksom. Og så har jeg tidligere kjent en del med det navnet som var litt slitsomme, men det er veldig subjektivt :laughing002
 
Kjetil er ikke aktuelt for oss, for en nær på oss heter det, men hva synes dere andre om det navnet? Jeg søkte det opp på ssb.no og fikk sjokk over hvor få som får dette navnet i dag.

Hva syns du om det? Og hvorfor vil du evt. ikke bruke navnet? (Her går det ikke an å fornærme meg i hvert fall)
Jeg liker det, men kjenner en som heter det, så det blir litt merkelig å skulle bruke navnet da ;)
 
Back
Topp