Babynavn!

Liker utrolig mange navn! Det må nesten passe til den som dukker opp !
Noen av dem jeg liker er:
:HeartblueSølve, Amund, Arthur, Vinter.
:HeartpinkSonja, Sølvi, Amina, Irma.
 
Liker utrolig mange navn! Det må nesten passe til den som dukker opp !
Noen av dem jeg liker er:
:HeartblueSølve, Amund, Arthur, Vinter.
:HeartpinkSonja, Sølvi, Amina, Irma.
Så fine navn! Jeg er også veldig glad i Sonja og har hadde lyst å oppkalle første datter ette min bestemor som het Sonja. Men samboeren min var ikke helt med på det navnet :laughing002 Og nå har de to jentene våre lange navn, så føler kanskje 3. mann også må ha litt lengde på navnet :hilarious:
 
Så fine navn! Jeg er også veldig glad i Sonja og har hadde lyst å oppkalle første datter ette min bestemor som het Sonja. Men samboeren min var ikke helt med på det navnet :laughing002 Og nå har de to jentene våre lange navn, så føler kanskje 3. mann også må ha litt lengde på navnet :hilarious:
Blir vel gjerne litt lengde på navnet på nestemann også da ja :joyful: Jeg ville veldig gjerne kalle forrige barn Vinter, men bf var ikke heeelt solgt på den :smiley-ashamed004 Synes Sonja er helt nydelig :Heartred
 
Mine favoritter er:

:HeartpinkElla, Alba, Mia, Mina og Elise
:HeartblueElias, Emrik, Eirik, Vetle og Olai
Ella og Mia kunne jeg også gjerne brukt hadde det ikke vært for at vi har «startet trend» med å ha litt lengre navn på barna :laughing002 veldig fine navn!
 
Ja, vi har også to lange navn på førstefødte, så lurer på hvordan vi skal følge opp den trenden :laughing002
 
Vi har også et langt navn på første barnet, og det er gammelt og ikke så mange som heter det. Jeg føler vi må kjøre litt i samme bane på nestemann :hilarious:Vi har heldigvis noen jente navn som passer fint med storesøsken sitt, men guttenavn... der sliter vi fælt altså :hilarious:

Andre navn jeg liker men som vi mest sannsynlig ikke kommer til å bruke er:
Ludwig, Irma, Ulrik, Mia, Lilly, Jakob, Anna, Sophia :Heartred
 
Jeg trenger tips til både guttenavn og jentenavn som uttales fonetisk likt på både norsk og engelsk.
Dvs. at f.eks. George ikke kan brukes, for på engelsk er G-en en «dj»-lyd. Samme med James.
William er et fint navn, men heeelt ulik uttale på engelsk.
 
Jeg trenger tips til både guttenavn og jentenavn som uttales fonetisk likt på både norsk og engelsk.
Dvs. at f.eks. George ikke kan brukes, for på engelsk er G-en en «dj»-lyd. Samme med James.
William er et fint navn, men heeelt ulik uttale på engelsk.
Hmm, det er vanskelig da. Kommer ikke på noen navn som uttales helt identisk, vet ikke om det finnes. Men av jentenavn er Hannah, Anna, Ella, Stella, Elsie, Emma, Elly, Lily, Lucy, Sophia feks ganske like… Kommer ikke på noen guttenavn i farten
 
Jeg trenger tips til både guttenavn og jentenavn som uttales fonetisk likt på både norsk og engelsk.
Dvs. at f.eks. George ikke kan brukes, for på engelsk er G-en en «dj»-lyd. Samme med James.
William er et fint navn, men heeelt ulik uttale på engelsk.
Ellers så hopper man uti det og bruker engelsk uttale :cool: vi har navn fra både engelsk og australsk oldemor som er på lista men det funker bare med engelsk uttale :shy: eller dvs, føles ikke som oppkalling om man uttaler det supernorskt.
 
Ellers så hopper man uti det og bruker engelsk uttale :cool: vi har navn fra både engelsk og australsk oldemor som er på lista men det funker bare med engelsk uttale :shy: eller dvs, føles ikke som oppkalling om man uttaler det supernorskt.
Personlig har jeg ikke sans for navn som skal uttales engelsk, men skrives likt. Vår yngste har bl.a. Grace i navnet sitt, og det har skjedd flere ganger at folk sier «Greis» med skikkelig har skarre-r :hilarious: :inpain:
 
Personlig har jeg ikke sans for navn som skal uttales engelsk, men skrives likt. Vår yngste har bl.a. Grace i navnet sitt, og det har skjedd flere ganger at folk sier «Greis» med skikkelig har skarre-r :hilarious: :inpain:
Haha, ja det er jo ikke helt samme navnet :laughing002Skjønner den! Det blir en risiko. Kan være sånn på andre dialekter også. Jeg hadde en lang tid der jeg hatet hvordan folk fra Østlandet sa navnet mitt :banghead:
 
Ragnhild
Guro
Live
Vårin
Sigrid
Sunniva

Waldemar
Vegard
Fredrik
Arthur
Hugo
Henry
Vebjørn
 
Har ingen favoritter, men er veldig glad i uvanlig navn. Nå liker jeg veldig godt Elvira om det skulle blitt jente.
 
Her har jeg hengt meg opp i "Emil". Det skulle vi egentlig bruke på 2 av ungene, men det ble ikke sånn. Om det er en liten gutt denne gangen, så spørs det om det ikke blir en liten Emil:love7
 
Personlig har jeg ikke sans for navn som skal uttales engelsk, men skrives likt. Vår yngste har bl.a. Grace i navnet sitt, og det har skjedd flere ganger at folk sier «Greis» med skikkelig har skarre-r :hilarious: :inpain:
Kom over noen som uttales ganske likt på engelsk/norsk nå da jeg la til nye navn på favorittlista vår :Heartred

Edmund, Elliott, Emmett, Scott, Gordon

Lily, Daisy, Kitty, Betty, Matilda, Fiona, Sophia, Bonnie

Føles som om korte navn med litt harde konsonanter går inn i den sjangeren.:)
 
Back
Topp