Babynavn

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Bestemte dere, eller mannen navnet? Og hvis dere var enige, hvordan ble dere det? Og hvis mannen valgte hvordan kom dere frem til det? Litt nysgjerrig på hvordan dere har valgt navn.[emoji170][emoji171]
 
Her bestemte vi navn sammen. Vi lagde hver vår liste med navn som vi liker. Så plukket vi ut de navnene som vi hadde lik.. Brukte litt tid etter dette til å finne det riktige navnet for oss.
 
Vi fant flere som vi likte begge to. Sto til slutt med to navn, der jeg ikke var så gira på det ene. Det andre navnet som jeg likte godt vokste på mannen [emoji5]
 
Her var vi enige om at om det ble en gutt skulle han hete Kasper og om det ble jente skulle hun hete Tuva. Så satt vi før jul og så på Lotta i bråkmakergata.. så snudde han seg og ga magen et kyss og sa «du må hete Lotta!» Jeg elsker den typen navn, så jeg var helt med på det. Vi ser nok for oss at det blir ei lita egenrådig og god Lotta, minstemusa med en heiagjeng på 4 i ryggen.
 
Jeg kom med forslaget og samboeren var enig[emoji4] Vi var tidlig ute og hadde valgt både jentenavn og guttenavn før uke 12[emoji4]
 
Vi har begge en del navn som vi har satt opp på ei liste denne gangen, og så snakker vi om det innimellom. Blir nok enige, men har ikke bestemt oss enda :)

Sist kom mannen med forslag, og jeg synes det var så godt forslag at det ble det navnet!
 
Vi skrev liste på begge. På storebror visste vi kjønn å det var et navn som klaffet med en gang. Nå vet vi ikke kjønn å har 2+2 navn å velge mellom, jentenavnet er vi nok ikke helt samstemt om enda. En uke igjen til termin..
 
Vi skrev hver vår liste. Ikke overraskende var det ikke så mange felles navn på listene. Så vi har utsatt det hele - inntil nå når lillegutt faktisk er her, og han må få et navn. Ser ut til at vi nå har klart å bli enige og landet på noe vi begge liker. Det blir en av mine favoritter kombinert med et mellomnavn som mannen min liker godt.
 
Jeg vurderer sterkt å ta navnet jeg har valgt selv om bf hater det, og bare ta det han kommer med etter navnet jeg har valgt. Så kan gutten velge selv senere[emoji85][emoji12]. Er det helt på jordet?
 
Jeg bestemte denne gangen :) mannen gjorde forrige gang... hatt navnet klart i noen år..men forrige gang ble d jente;) nå gutt
 
Jeg kom med et forslag, og mannen syntes det passet bra [emoji106]
Vi har sagt til alle at vi ikke har funnet navn enda - den som spør HVER JÆVLA GANG vi sees, er mamma - superirriterende [emoji35][emoji19] Men har ikke lyst å si hverken navn, eller at vi har funnet det for evigheter siden [emoji12]
 
Vi kom med flere forslag og så endte vi opp med å velge blant de forslagene begge likte.

Denne gangen har vi ikke diskutert det egentlig. Jeg har nesten bestemt meg og bearbeidet jentungen til å synes der samme ...:joyful:
 
Vi har vært heeeeeelt uenige om navn. Vi hadde ett mellomnavn, etter min mamma. En dag var vi på besøk hos ett vennepar, og plutselig sa bare mannen navnet og jeg bare "Faen, kor fint!". Så da ble det sånn [emoji38]
 
Her foreslo mannen et guttenavn sist :) og vi valgte det. Denne gangen hadde begge ønske om samme jentenavn, så det gikk jo veldig lett :)
 
Sist gang var det jeg som valgte navnet, så da ble det mannen sitt førstevalg denne gangen. [emoji4] Det er et navn jeg også liker godt heldigvis. [emoji106]
 
Vi hadde jentenavnet klart før vi viste storebror var gutt. Det er etter min farmor (signy) så da blir det Signe. Min samboer kom med forslaget til storebror og jeg likte det - han heter Alvind:dummy:
 
Vi kom med forslag, hadde en liste og gikk gjennom listen. Til slutt sto vi mellom to jentenavn og tre guttenavn.
Etter OUL da vi fikk vite kjønn fikk mannen velge mellom de navnene vi hadde.
 
Back
Topp