Babynavn :)

Vi har i lang tid før jeg ble gravid vært bestemt på at dersom det blir gutt skal han kalles opp etter en i familien til mannen, og om det blir jente skal hun kalles opp etter min farmor.
Men nå som spira er et faktum er vi begge blitt kjempe usikre og begynt å angre på at familiene våre vet om planen... De kommer sikkert til å bli litt skuffa om vi ombestemmer oss, og da særlig pappa...
Jaja, vi har enda god til til å bestemme oss:)

Jente: Lilly-Marie

Gutt: Kevin

Etter 3år som prøvere har navna vært klare ganske lenge :) jeg har alltid likt Lilly og når vi for noen år siden spurte dattera vår hva hun syntest var fine navn kom hun med Lilly Marie så da festet det seg hos oss begge :)

Må se hvilke kjønn det er først. Må jo ha to navn som passer til hverandre, og til navnet til han vi har fra før

Jeg har etpar jentenavn og ett guttenavn! Synes guttenavn er mye værre å finne altså..

Navn jeg liker men ikke kan bruke (fordi barn i nær omkrets/familie heter det): Lykke, Sara, Sofie, Felix, Josefine, Tarjei.
Det er det kjipe med å være sent ute med barn. Navn blir noen ganger "tatt" først..

Synes jentenavn er mye lettere enn guttenavn! Hadde SÅ mange forslag til jentenavn, og veldig få guttenavn. Og siden det er en liten gutt i magen diskuterer vi navn til vi blir helt grønne om dagen..
Jentenavn vi liker er Eira, Erle, Olivia, Ina, Sofia, Juni og Louise.
Guttenavn samboer liker er Adrian, Elias og Theodor, mens jeg liker best Gustav og Mads og har låst meg helt fast på det. Vanskelig å være åpen for andre forslag! Skjønner forsåvidt at det er jeg som er vanskelig når jeg skriver dette. Haha

Last edited:
Vi var 100% sikkre på at det skulle bli en liten gutt så vi hadde allerede funnet masse fine guttenavn ;) men det ble det ikke så vi er heeeelt blanke på jente navn (:

Helt blankt hva veslegutten skal hete enda. Har ingen navn som peker seg ut enda, håper vi finner noe før han blir alt for gammel :-p

Her ville ikke manne ha Oscar på første, Oscar ble det ;) han kom ikke med navn og jeg nevnte Oscar ca hver dag til han ble 3 dager så fikk jeg viljen min :p så bare putt i Linus i hodet hannes i jevne mellomrom så skal du se du får det som du vil :D

Elsker navnet Oscar, så det er høyt opp på min liste, men det er så mange kompiser av mannen som heter det, så det syns han ble rart (noe jeg kan forstå). Her blir det Ludvig :)

Har faktisk tenkt på litt uvanlige navn om d bi en gutt. Vi begge har navn som begynner på V. Så hvia det bi en gutt så kan han kanskje hete vebjørn eller viljar :) eller er de litt for spesielle ?:)

Hva syns dere om jentenavnet Elida? Samboer har foreslått det, og jeg syns egentlig at det er veldig fint. Men siden jeg heter Ida selv er jeg redd for at det blir litt for likt og at alle kommer til å tulle om dette? :P

Hva syns dere om jentenavnet Elida? Samboer har foreslått det, og jeg syns egentlig at det er veldig fint. Men siden jeg heter Ida selv er jeg redd for at det blir litt for likt og at alle kommer til å tulle om dette? :P
Syns Elida er et nydelig navn! :D tror ikke det skal bli så mye tull med navnene, siden man legger trykket et annet sted i Elida, så det blir eLida, ikke elIda, om du skjønner hva jeg mener :p

Syns Elida er et nydelig navn! :D tror ikke det skal bli så mye tull med navnene, siden man legger trykket et annet sted i Elida, så det blir eLida, ikke elIda, om du skjønner hva jeg mener :p
Skjønner akkurat hva du mener :) Jeg får tygge litt mer på det merker jeg, men syns det er et veldig fint navn!

Back
Topp