Babynavn :)

Aurora og Laura ble diskutert, mannen foreslo Hope men jeg syns det blir for amerikansk. Guttenavn har vi ikke snakket om enda da vi er sikker på at nestemann blir jente så vi får nesten vente til UL med å fortsette diskusjonen :)

Vi har så og si bestemt oss, men valgt å holde det hemmelig til vi vet hva det blir :)

Vi har ikke begynt diskusjonen en gang.. og den kommer til å være laaaang! (hvis vi noen gang blir enige...:p)
Syns det er mange fine jentenavn, men jeg sliter med guttenavn..

Jeg har noen navnefavoritter hos begge kjønn :)
Gutt : Alexander, Dennis, Samuel, Ian, Aaron og Kevin
Jente : Ariel, Elisabeth, Melanie, Amelia og Alexis

Gjenstår bare og se om noen av de blir godkjent av sambo! :p Vet at Ariel er godkjent, men tror det er det eneste sålangt

Vi har et guttenavn klart. Ønsker å bruke Oscar etter morfar. Synes det er så fint :) Jentenavn er vi ikke enige om, men jeg har fått veldig sansen for Amelia i det siste. Samboer er ikke like begeistret for det (enda..) :P

Vi har navnene så og si klare, så må bare vente og se hva som passer når barnet blir født... Jente: Gurli Kristin og Osmine. Gutt: Lodin, Harald og Adrian.

Så fine navn❤ jeg har en gutt som heter Erik og en jente som heter Mie☺ veldig fine navn altså;)

Da høres det ut som vi har samme smak når det gjelder navn :D

Jeg liker dem litt korte og tradisjonelle. Bryr meg ikke om det er et topp ti navn og vil ikke ha dobbeltnavn :) Har en Mari fra før, og sånn sett vil Mie klinge bra. Men det er noe jeg liker veldig godt med Helle altså :D Erik eller Eirik står øverst på guttenavnlista. Men Eirik heter en god venn og kollega av samboer og Erik er mellomnavnet til min sjef, så sånn sett er det kanskje litt dumt. Eller, det gjør kanskje ingenting?

Alle hatt min liste og vært så sikker, helt frem til jeg ble gravid, når er jeg nææ tjaa til alt, samt tror ikke jeg vill gi navn før vi har sett barnet, før skulle det få navn når vi fikk vite kjønn :p

hmmmm.... Ja hvis det blir gutt, så må vi igjen ha en kamp og bli enige, som tar sånn ca 6 mnd eller noe :p Blir det jente så har vi egentlig navnet klart, men nå begynner jeg egentlig å tvile litt på det. Har alltid likt Victoria, og jeg liker det jo så klart enda, men nå har så mange venninner fått og brukt det, så nå er det liksom brukt opp, hvis jeg kan kalle det det :( så må nok finne et nytt tenker jeg ja ;)

Da høres det ut som vi har samme smak når det gjelder navn :D

Jeg liker dem litt korte og tradisjonelle. Bryr meg ikke om det er et topp ti navn og vil ikke ha dobbeltnavn :) Har en Mari fra før, og sånn sett vil Mie klinge bra. Men det er noe jeg liker veldig godt med Helle altså :D Erik eller Eirik står øverst på guttenavnlista. Men Eirik heter en god venn og kollega av samboer og Erik er mellomnavnet til min sjef, så sånn sett er det kanskje litt dumt. Eller, det gjør kanskje ingenting?
Det hadde jeg ikke brydd meg filla om;) det vil alltid være noen som kjenner noen eller assosierer noe/noen med navnvalgene man tar. Gå for de navnene du liker best :) I familien vår finnes det uttalige eriker og mamma syns jeg var så lite kreativ angående det navnvalget. Men det er bare noe med det Erik navnet. Så flott og stødig på ett vis at jeg bare måtte bruke det;):D

Har en følelse av at denne ungen blir navnløs;)
Lukter litt på Tina og Eir til jente og Alfred, Tian og Erling til gutt :)

Vi har Tilde og Tuva fra før av. Om det blir en jente til så ønsker jeg at det blir enda et T-navn. Tonje, Tale, Thea, Tara er alle mulige...

Blir det en gutt blir det Lars. Det har vært klart siden lenge før jeg ble gravid første gangen.

Veldig nytt enda, men noe av det kjekkeste med å gå gravid er jo å fundere på navn :happy:
Fra før har jeg to gutter som heter Ailo og Max, og ei jente som heter Heli :)
Vet bare at neste navn må være på maks 4-5 bokstaver, passe noenlunde til søsknene og etternavnet vårt :)
Elsker jentenavnet Ava :Heartred
Gutt er vanskeligere.. liker Felix, men hunden til ei venninne heter det og klarer ikke la være å assosiere det med den :p
Ivo er et spennende guttenavn :happy:

Jente: Jemima, Emine, Sophia...
Gutt: Joel, Samuel, Timothy...

Men skifter stadig vekk, også må jo mannen være enig :)

Jente navn e jeg helt blank på..kanskje Sigrid. Guttenavn så er jeg så låst på Linus at ingen ting annet høres fint ut..haha .. Men Linus blir det ikke ifølge mannen.. Så æ sliter
Her ville ikke manne ha Oscar på første, Oscar ble det ;) han kom ikke med navn og jeg nevnte Oscar ca hver dag til han ble 3 dager så fikk jeg viljen min :p så bare putt i Linus i hodet hannes i jevne mellomrom så skal du se du får det som du vil :D

Back
Topp