Babynavn - blir dere enig?

Ønskespiren95

Elsker forumet
Novemberfnuggene 2023
Litt nysgjerrig på hvordan navnedebatten er hos dere?:D vi er på forskjellige plan, jeg liker litt mer uvanlige navn og partner er tradisjonell. Er ikke enig om ett eneste navn foreløpig. Tror dette kan bli ganske vanskelig:nailbiting:

Har dere navn klart? Tradisjonelt eller uvanlig? Del gjerne dine favoritter, jeg trenger inspo!
 
Tror nok vi skal bli enige men jeg har mange tradisjonelle Norske navn på min liste. Noen vanlige og noen sjeldne. Mannen liker nok litt med sjeldne men samtidig litt nyere navn.

Jentenavn har vi hatt klart lenge. Jentenavnet er det litt symbolikk i utifra vår lange prøvesituasjon. Guttenavn er vi ikke i mål med.
 
Vi er ganske tradisjonelle og enkle begge to mtp navn, problemet er bare å finne noen vi liker. Vanskelig med nr 3:hilarious:
 
Vi er nok begge ganske tradisjonelle. Navn har vi ikke tenkt så mye på enda, selv om vi har noen favoritter. Spent på debatten på sikt :hilarious:
 
Navn har vi ikke begynt å tenke på enda. Med første var det jeg som fant en del forslag jeg likte, og når jeg sa det det endte opp med, bare likte vi det begge to. Var ganske enkelt den gangen. Så får vi se nå
 
Vi kom halvveis fram til noen da jeg først ble gravid sent i 2020 (mistet før 8. uke men fant ikke ut før uke 12) - kan hende de havner på lista igjen etter hvert. Tør ikke tenke på navn før om noen uker til i alle fall :Heartred
 
Navn har vært klart en stund. :) forrige runde var kjønnet en overraskelse og vi hadde et jentenavn og et guttenavn klar. Denne gangen har vi samme jentenavn som sist, og et nytt guttenavn.

Jeg har hatt et ønske og kriterier om å kalle opp etter noen som betyr noe for oss. Sist ble det noe tull så bare mellomnavnet ble en oppkalling. Er veldig fornøyd med navnet til sønnen min likevel, men denne gangen så skal ikke navnene vi skal bruke deles før etter fødselen så slipper man tull.
 
Jentenavn har vi vært enige om så og si siden vi ble kjærester :hilarious: Guttenavn har vi drodla litt. Vi liker begge to "gammeldagse" / tradisjonelle navn, så føler meg sikker på at vi blir enig når et valg skal tas.
 
Kan jeg aldri tenke meg :hilarious: Vi sleit veldig med første, så han var 2 mnd før han fikk navnet sitt.
 
Sniker
Vi er begge glade i oppkalling og tradisjon- favorittnavnet til mannen stakk svoger av med for 2 år siden, så han hadde ikke så mange forslag, junior blir Asbjørn etter min Bestefar. Han har ett jentenavn klart etter sin bestemor, Ingeborg, så håper vi får jente på neste så kan ha også få oppkalling :thumleft
 
vi har hatt lista klar veldig lenge, så bare spent på kjønnet nå❤️
 
Vi har hatt navnene klare i snart et år! Jentenavnet er helt spikret, mens guttenavnet står mellom 2 navn :love017
 
Vi står mellom 2 jentenavn og 3 guttenavn - vi finner ut av navnet når vi ser mirakelet ❤️
 
Vi har landet på guttenavn, men ikke helt på jentenavn. Samboer sier nei om det er for sprøtt, men ellers er han med på de forslagene som føles rett for meg. Så får vi se hva det blir til slutt :p
 
Vi har fortsatt bare jentenavn klart. Mannen er ikke så gira på å "styre" med å finne guttenavn ennå for han er så sikker på at det er jente. Så tenker at vi heller tar opp navnedebatten etter oul dersom det viser seg å være en gutt :)
Hvis vi får jente skal hun hete Lykke :Heartred Litt symbolsk fordi denne babyen er jobbet for i to år med mange nedturer underveis. Så dette er vårt lykkebarn og vår største lykke :Heartred
 
Last edited:
Vi har vel så og si bestemt oss for navn om det blir gutt, men jentenavn er vi veldig usikre på. Spent på om vi kan se kjønn på oul 13+6. Jordmor mener vi er ca en uke lenger frem.
 
Jentenavn er i boks og guttenavn tror jeg vi er så og si sikre på også. Gleder oss til å få vite kjønn snart (12+1).

Vi liker sånne helt normale navn som verken er gamle eller nye. De passer både til babyer og voksne mennesker.
 
Både jenter og guttenavna er sånn ca klare. Vi står mellom to navn på hvert kjønn. Så får vi bare vente å se da. :)
 
Back
Topp