Babymoon

MammaKaktus

Glad i forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Har dere tenkt å reise på ferie under graviditeten? Fortell gjerne hvor, og hvor langt du er på vei da :D

Har dere tenkt å reise på ferie under graviditeten? Fortell gjerne hvor, og hvor langt du er på vei da :D
Var på ferie i starten av graviditeten, da var jeg 5 - 6 uker påvei. Var i Tyrkia. Har også tenkt reise tilbake til Tyrkia i slutten av oktober, da vil jeg være 20 + 2 til 21 + 5 påvei :happy:

På ferie nå og er 7+6. Det et ganske tungt for å være ærlig :p Trøtt, kvalm og sliten.. men lillemor koser seg og det betyr mest! Og jeg koser meg også altså, må bare hvile litt innimellom. Om det blir ferie senere er alt etter form og sykemelding. Nå har jeg ikke mer ferie til gode og tror ikke jeg orker reise noe i januar, februar til neste år :happy:

Blir nok ikke det. Skal ha nytt tak, vi. :dead: :smiley-ashamed004

Jeg har ferie når jeg er i uke 22. Har lyst til å reise, og det er jo den gyldne 2.trimester, men er litt sånn redd for å reise langt bort.
Hadde dere tenkt på evt helsetilbud og sånn? Er jo ikke til å redde hvis det skulle skje noe på turen, men de må jo kunne ivareta meg? Eller er det hysterisk å tenke på :laughing002

Jeg har ferie når jeg er i uke 22. Har lyst til å reise, og det er jo den gyldne 2.trimester, men er litt sånn redd for å reise langt bort.
Hadde dere tenkt på evt helsetilbud og sånn? Er jo ikke til å redde hvis det skulle skje noe på turen, men de må jo kunne ivareta meg? Eller er det hysterisk å tenke på :laughing002
Om du drar innenfor EU så går det jo, mtp helsetrygdkortet?

Vi skal ha en lengere ferie i høst, men den skal vi bruke på oppussing :hilarious:
Formen min er uansett ikke så bra når jeg er gravid så jeg synes det er best å være hjemme. Så kan vi heller planlegge noen turer i permisjonen :)

Vi reiser til Tyskland i slutten av september, kommer til å være i uke 17 da :)

Kunne vært godt, men sparer alt av feriedager så jeg kan overføre til neste år, og dermed dra ut permisjonen så langt jeg kan før jeg evt. mø ta ulønnet:dead:

Tenker kanskje vi tar en hotellovernatting med spa i nærheten av hjemme, evt en storbyhelg i Sverige eller Danmark. Har en liten en fra før, og har ikke så lyst å dra bort fra han en uke i syden. Kunne jo tatt han med, men når jeg tenker babymoon er det en fin anledning for mor og far til å koble av litt før livet endres for alltid :)

Ja tenkte mer på om man skal planlegge sånn at det faktisk er gode sykehus i nærheten osv.
Og vil helst utenfor EU i november :happy:
Da ville jeg sjekket opp i reiseforsikringen i alle fall! :)

Det står bare at de ikke dekker svangerskapskomplikasjoner etter uke 36, så da må det jo bety at de dekker før :happy:

Eg tenker jo at babymoon er ei greie før man får første barn... vi skulle til Thailand då. Men zikavirus satte ein stopper for det.

No har eg ytra ønske om ei weekendreise aleine med mannen i nokre år, men vi enda alltid opp med å ta med ungane.

Ennj om vi kanskje klare å få til to netter på tur uten barn før 3. melder ankomst.

Back
Topp