Babymaking

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide denne gangen?

Testet dere med eggløsningstester og eller målte temperaturen for å sjekke eggløsning?

Ble du gravid ved et «uhell»?

Hvor mange dpo fant du ut av at du ble gravid?

Syns det er spennende og gøy å vite :happy:
 
Det kom helt overraskende på oss så vi fikk det visst til uten å prøve denne gangen . Forrige gang tok det oss over et halvt år..
Jeg testet 4 dager etter ikm.
 
Et kvarter ca. :hilarious: Første el etter forrige fødsel, hadde aldri trodd det!

Første gang brukte vi 16 mnd, men da drev vi egentlig ikke å prøvde så hardt. Bare droppa prevensjon og lot det stå til. Andre gang tok 7 pp, tempa frem til 2 pp før klaff. Brukte el tester en periode og.
 
Et kvarter ca. :hilarious: Første el etter forrige fødsel, hadde aldri trodd det!

Første gang brukte vi 16 mnd, men da drev vi egentlig ikke å prøvde så hardt. Bare droppa prevensjon og lot det stå til. Andre gang tok 7 pp, tempa frem til 2 pp før klaff. Brukte el tester en periode og.
Wow! Første el etter fødsel :p ! Hsr vurdert om vi skal prøve på det med en eventuell tredjemann etter andremann som forhåpentligvis kommer i januar :hilarious:

Så veldig forskjellig tider på de ulike barna o_O :wideyed: kult!
 
Det kom helt overraskende på oss så vi fikk det visst til uten å prøve denne gangen . Forrige gang tok det oss over et halvt år..
Jeg testet 4 dager etter ikm.
Så deilig å slippe den «stressende» prøveperioden da! :D
 
Wow! Første el etter fødsel :p ! Hsr vurdert om vi skal prøve på det med en eventuell tredjemann etter andremann som forhåpentligvis kommer i januar :hilarious:

Så veldig forskjellig tider på de ulike barna o_O :wideyed: kult!

Har gått raskere for hver gang. Første gang så bomma vi jo endel på el også da, men gynekolog fant litt ymse som kunne påvirke fertiliteten (polypp i livmor, mulig trange eggledere og en stor cyste på venstre eggstokk). Hadde aldri forventa klaff på første EL da, virkelig ikke. :wideyed:
 
Vi planla å begynne å prøve, så jeg sluttet på p-piller og ventet på at mens skulle komme igang. Bestilte eggløsningstester og var klar å begynne prøvingen. Men ble gravid ca 10 dager etter p-pilleslutt faktisk <3 Så her klaffet det kjempefort, rakk ikke å få tilbake mens. :)
 
Så deilig å slippe den «stressende» prøveperioden da! :D
Ja når man først har forsont seg med at slik ble det, så er jeg glad til, for jeg ble skikkelig deppa i psyken sist da vi prøvde. (selv om jeg vet det ikke er så lenge som enkelte har opplevd)
 
Gravid på første el etter spiral. Jeg fant ut at jeg var gravid med test 10 dpo, men kjente at det var noe på gang allerede fra 2 dpo og var rimelig sikker dagene frem mot testxsmile3

Brukte ikke el-test, men har en kropp som gir tydelige signaler om tingenes tilstandxsmile5
 
  • Liker
Reactions: M2M
2,5 år har vi brukt :shy: så håper denne klamrer seg godt fast inni der :joyful:


Tror jeg har prøvd det meste av el tester, temp,kjerringråd osv , siste 3-4 mnd har vært så mye så har tenkt lite på det så godt det klaffet endelig :happy:
 
Vi ble enige om å starte i april, og i april satt spiren. :happy093
Vi brukte ikke andre hjelpemidler enn å beregne sannsynlige dager for eggløsning. Jeg har gått uten hormonell prevensjon i to år pga psykiske og fysiske helseplager, som bla.a. førte til at jeg mistet menstruasjonen i 2 (!!) år. Da den kom tilbake så kjente jeg bare at: Nei, nå skal jeg tukle minst mulig med kroppen. Uendelig takknemlig for at jeg ble frisk nok til å få menstruasjonen tilbake. At vi ble gravide på første forsøk var en STOR gave. :love7
 
Vi har ikke brukt prevensjon siden andremann ble født mai 2017, men passet på å holde oss rundt El. Så var det vel noen perioder i høst vi tenkte det ikke spilte noen rolle, men prøvde å holde oss unna desember igjen.
Nå ville vi at det skulle klaffe og gjorde alt vi kunne og hurra :happy:
 
Vi har ikke brukt prevensjon siden andremann ble født mai 2017, men passet på å holde oss rundt El. Så var det vel noen perioder i høst vi tenkte det ikke spilte noen rolle, men prøvde å holde oss unna desember igjen.
Nå ville vi at det skulle klaffe og gjorde alt vi kunne og hurra :happy:
Testet positivt 3 dager før mensen skulle komme. Følte meg gravid spesielt da bekkenløsningen hadde vist seg allerede. Brukte ikke El tester men får utrolig sterke symptomer rundt El!
 
Jøss, her var det mange som fikk det til på første forsøk, så gøy!

Jeg trodde egentlig jeg var blitt gravid forrige syklus, men da hadde vi ikke planlagt noe. Begge ble så skuffet da mensen kom at vi fant ut at vi like godt kunne hoppe i det. Hadde jo trodd vi måtte prøve en liten stund, men neida, den satt på første forsøk her også gitt!

Eneste hjelpemiddel jeg brukte var Clue-appen - den er visst skummelt nøyaktig når det gjelder meg, for det gikk på første forsøk forrige gang vi prøvde også :D

Testet første gang lørdag morgen (11-13 dpo troooor jeg), men den var negativ! Så da tenkte jeg jo at det ikke hadde gått. Drakk vin og greier. Før jeg begynte å lure på hvor mensen ble av, og fikk en følelse av at kontrollstreken kanskje ikke hadde vært der, for den kunne jeg ikke huske at jeg hadde sett :eek: Så da testet jeg igjen på tirsdag og fikk positiv test nesten før jeg rakk å telle til ti :p
 
Vi brukte ca 6.mnd fra jeg tok ut spiralen til jeg ble gravid denne gangen. Med 1 kjemisk og 1 SA underveis.

Gjorde ingenting for å sjekke eggløsning, bare hadde jevnlig kos gjennom måneden :)

Testet på mensdagen da jeg ikke ville teste for tidlig grunnet evt. kjemisk.

Bare håper den sitter hele veien denne gangen :)
 
Ble gravid på pp1 med hjelp av CB eggløsningstester. Fikk første svake streken (kunne vært skyggestrek) 8 dpo:Heartred
 
1pp. hadde fått en følelse på at jeg ikke kunne få barn (aner ikke hvorfor) så jeg testet EL til alle døgnets tider.. har sikkert 30 tester liggende nå :smiley-angelic006 men, til tross for magefølelsen satt spiren på første!

Tenker mye på de som bruker land tid, evt mister:Heartred Det må være helt grusomt! Jeg syntes de to ukene var lange nok, og da var egentlig ikke babyønsket sååå høyt.
 
1 pp, tok ut kobberspiral i midten av mens - neste mens kom aldri ❤️ Brukte eggløsningstester, men fikk ikke taket på det - så sex hver dag ble løsningen her.

Fant ut at jeg var gravid 1 uke etter forventet mensen
 
Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide denne gangen?

-PP1, overraskende nok.. Spesielt med tanke på alder og amming.
Jenta vi har fra før satt på PP3, men da hadde jeg gått på p-piller.

Testet dere med eggløsningstester og eller målte temperaturen for å sjekke eggløsning?

-Nei, kroppen min er som et urverk og jeg merker derfor når det er el og hvilken side egget slippes på.

Ble du gravid ved et «uhell»?

-Nei, vi er to meget planleggende vesener..

Hvor mange dpo fant du ut av at du ble gravid?

-Tok test 4+3. Hadde da ikke fått mensen. Har sykluser på 26-28 dager.
 
Back
Topp