Babyklesvask :)

Nr.3-2015

Glad i forumet
når tenker dere å begynne å vaske opp babytøy og utstyr som trengs å vaskes før den lille kommer? :)
Gleder meg til å begynne med det, men føler det er for tidlig enda..
Tenker jeg tar det når vi må frem med varmere klær til storesøsknene, og sommerklærne skal pakkes bort. Da får jeg skikkelig system i kommodene igjen, og får rydda plass til babyens klær :)
Blir en koselig høst med alle forberedelsene :) <3

Ja, det ser eg og fram til! Tenkjer sånn 1-2 mnd før termin? Her blir det kanskje planlagt ks, så då tenkjer eg å vaske eit par veker før det..

Jeg var lei av posene som stod, mens skuffene var tomme. Så jeg vasket det jeg hadde å la nedi skuffene. Gidder ikke legge de fint i skuffene, hive dem til vask om 1-2mnd og brette dem fint nedi igjen :p

Syns det er litt tidlig enda.. Hvis jeg gjør det nå (28+2) så kommer jeg bare til å vaske det enda en gang nærmere termin da jeg sikkert hadde syns det hadde ligger for lenge å 'støvet' i kommode. :D

Vi skal flytte i midten av september så vi sparer det meste av shoppingen til etter det. Tenker jeg koser meg med vasking og organisering når nye møbler er på plass :happy:
Så spørs det hvor mye vi skal handle inn, mamma har handlet en en del som hun viser til meg først og når jeg sier at jeg liker det så tar hun av lappen og vasker det for oss. Vil tro det blir met etter hvert som det nærmer seg :rolleyes:

Vasker fortløpende etterhvert som jeg kjøper plagg :) tørker, og pakker ned i kommoder. Så alt er vasket :)

Har vasket alt jeg selv har kjøpt. Det jeg får i gave tar jeg som det kommer.

Husk å stryke all tøyet også.

Gidder nok ikke gjør det før permisjonen starter, sånn ca 3 uker før termin :) Men med førstemann var nok alt klart en gooood stund før det! Litt annerledes denne gangen kjenner jeg :)

Pga bakterier, allergi o.l.
Det har jeg lært av min mor - for det har blitt gjort i alle år i spedbarnsalder.

Og man vet jo at den tiden man hørte på de eldre var alt mye bedre

Jeg starter med det nå :) Man veit jo aldri når den lille kommer. Førstemann kom før termin, så vil heller være tidlig ut med forberedelsene; )

Jeg startet på vaskingen idag faktisk... Tripp trapp stolen er tatt fra hverandre og vasket godt (kjøpt brunt). Kjører en full maskin med klær nå, det skal tørke og inn i kommoder :) stryke kommer jeg nok ikke til å gjøre, hadde ikke tenkt på det en gang.. Syns det er godt å ta ting fortløpende, ser jo at det samler seg opp med ting som skal vaskes. Vil ha en del klart til jeg starter permisjonen. Håper å kunne bruke de tre ukene til å slappe av (gitt at jeg føder til termin og ikke før) ;)

Jeg har vasket det etter hvert som jeg har fått det;) liker å få ting på plass:)

Jeg skal hive på en vask nå med baby klær som jeg skal ha med meg på sykehuset! Tar litt etter litt fra nå av tenker jeg, men greit å begynne med de som skal pakkes ned etter hvert! :) vil ha pakket i god tid så begynt forberedelser nå, men bruker nok lang tid på den :)

Har endel klær etter sønnen min og alt det er vasket og sortert allerede.:) klær vi kjøper blir vasket etterhvert.:)
Har tatt grov sorteringen, men fin sorteringen tar jeg senere når ting begynner å komme mer på plass. Mye som mangler på babyrommet enda.:)

Skjønner godt dere som har begynt allerede. Mye som skal ordnes før babyen kommer! :) klærne er jo like rene om de ligger i kommoden i noen uker :) tror jeg skal begynne å vaske dyne, sengetøy, bilsete, vognpose og div.utstyr ganske snart.. Mange vaskemaskiner som skal vaskes! Men venter med klærne. Mest fordi jeg må få rydda og sortert for å få plass, så tar det samtidig som ullklærne skal frem, og sommerklærne bort uansett :) hvis ikke blir det ekstraomganger :D

Skjønner godt dere som har begynt allerede. Mye som skal ordnes før babyen kommer! :) klærne er jo like rene om de ligger i kommoden i noen uker :) tror jeg skal begynne å vaske dyne, sengetøy, bilsete, vognpose og div.utstyr ganske snart.. Mange vaskemaskiner som skal vaskes! Men venter med klærne. Mest fordi jeg må få rydda og sortert for å få plass, så tar det samtidig som ullklærne skal frem, og sommerklærne bort uansett :) hvis ikke blir det ekstraomganger :D

Ja, vaskemaskinen går seg varm her! Vasker du bilsetet?

Back
Topp