Babyklær!

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Noen som har begynt å kjøpe? I tilfellet i hvilke størrelser, og hva? Fortell!!:)
 
Har kjøpt en en body, en bukse og en lue i ull pluss en litt tykkere ulldress :) måtte kjøpe noe etter OUL, også var ulldressen på halv pris når vi var på barnas hus for å kjøpe noe til 2åringen for en liten stund siden:)
Trenger egentlig ikke så mye så kommer nok ikke til å kjøpe mye klær til han :)
 
Jeg har kjøpt en del og fått en del. Dette er første barnebarn for mine foreldre, så mormor har gått litt amok :)
Jeg finner egentlig kun ting som er på salg, og kjøper i allslags størrelser:) Blir av og til rørt til tårer når jeg går å kikker og gleder meg til lille tulla kommer :)
 
Har kjøpt en en body, en bukse og en lue i ull pluss en litt tykkere ulldress :) måtte kjøpe noe etter OUL, også var ulldressen på halv pris når vi var på barnas hus for å kjøpe noe til 2åringen for en liten stund siden:)
Trenger egentlig ikke så mye så kommer nok ikke til å kjøpe mye klær til han :)

åh det har jeg lurt litt på; på sånne innkjøpslister står det gjerne oppført "utedress". jeg vil jo ikke tro babyen trenger type reimadress med det første, men det er kanskje sånn ulldress de tenker på? Når bruker du den?
 
Jeg har kjøpt bodyer, strømpiser, nattpysjer, 2 kjoler, strikka ulldresser...
Mormor har kjøpt inn bodyer og pysjer og fått strikka 2 dåpskjoler...
Og farmor har handla to bæreposer med klær+ vinterdresser til neste vinter :)
Formen begynner å bli litt dårligere nå så må snart få en oversikt over hva jeg må supplere med før jeg ikke orker å gå ut av døra mer!
Er mest i 50, litt mindre i 56 og noe i 62...
 
Jeg har kjøpt en del og fått en del. Dette er første barnebarn for mine foreldre, så mormor har gått litt amok :)
Jeg finner egentlig kun ting som er på salg, og kjøper i allslags størrelser:) Blir av og til rørt til tårer når jeg går å kikker og gleder meg til lille tulla kommer :)

ja det er så koselig!:) kjøper du store størrelser også, slikt hun først kan bruke om et halvt år?
 
Jeg har kjøpt bodyer, strømpiser, nattpysjer, 2 kjoler, strikka ulldresser...
Mormor har kjøpt inn bodyer og pysjer og fått strikka 2 dåpskjoler...
Og farmor har handla to bæreposer med klær+ vinterdresser til neste vinter :)
Formen begynner å bli litt dårligere nå så må snart få en oversikt over hva jeg må supplere med før jeg ikke orker å gå ut av døra mer!
Er mest i 50, litt mindre i 56 og noe i 62...

Imponerende, du er virkelig i rute!
 
åh det har jeg lurt litt på; på sånne innkjøpslister står det gjerne oppført "utedress". jeg vil jo ikke tro babyen trenger type reimadress med det første, men det er kanskje sånn ulldress de tenker på? Når bruker du den?
Jeg hadde en slik til førstemann og brukte den hele tiden når vi var ute på trilletur (han er født i november), under hadde han body og strømpebukse... http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Pro...02620trine%7d&fh_eds=%c3%9f&fh_refview=lister
Tidenes lengste link....De selger tilsvarende på Nøstebarn men de er vel en del dyrere.
 
Jeg hadde en slik til førstemann og brukte den hele tiden når vi var ute på trilletur (han er født i november), under hadde han body og strømpebukse... http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-212696.aspx?Catalog=SparBase&ProductID=212696&VariantID=120490165&ColorOnly=1¶ms=fh_view_size=100&fh_secondid=p212696&fh_lister_pos=20&fh_location=%2f%2fcatalog01%2fnb_NO%2fcategories%3c%7bcatalog01_c3007%7d%2fbasebrand%3e%7btom202620trine%7d&fh_eds=%c3%9f&fh_refview=lister
Tidenes lengste link....De selger tilsvarende på Nøstebarn men de er vel en del dyrere.

Tusen takk for link, denne må klikkes hjem!
 
Jeg hadde en slik til førstemann og brukte den hele tiden når vi var ute på trilletur (han er født i november), under hadde han body og strømpebukse... http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-212696.aspx?Catalog=SparBase&ProductID=212696&VariantID=120490165&ColorOnly=1¶ms=fh_view_size=100&fh_secondid=p212696&fh_lister_pos=20&fh_location=%2f%2fcatalog01%2fnb_NO%2fcategories%3c%7bcatalog01_c3007%7d%2fbasebrand%3e%7btom202620trine%7d&fh_eds=%c3%9f&fh_refview=lister
Tidenes lengste link....De selger tilsvarende på Nøstebarn men de er vel en del dyrere.

Hmm men så rare størrelser da? 50, 60, 70, 80?
 
Vi hadde 60 til gutten vår som var 4,4kg og 53cm da han ble født i slutten av november og den holdt hele vinteren...De har luer, votter og tøfler der i samme serien som også er på tilbud for øvrig :)
 
Vi har jo alt etter storebror, men måtte kjøpe ett symbolsk plagg etter oul ;) kjøpte i str 62! Var på halv pris i tillegg :p
ImageUploadedByBV Forum1376605878.056788.jpg
 
Vi har alt etter storebror! Men har handlet inn et par småting! Kjøpte en blå sparkebukse som eg tok bilde av sammen med et av bildene fra OUL som eg sendte til sambo siden han ikke ikke fikk være med på OUL :)
 
Vi har jo alt etter storebror, men måtte kjøpe ett symbolsk plagg etter oul ;) kjøpte i str 62! Var på halv pris i tillegg :p
Vis vedlegget 26411

Så søt! Dere som har barn fra før har jo mer erfaring med hva man faktisk får bruk for også.. Kjenner jeg står i fare for å kjøpe masse søtt, rosa tøy som sikkert aldri kommer til å bli brukt..
 
har følgende ting, pysjamas, bukser, kjoler, sparkebukser, gensere, luer, bodier, etc etc, i følgende kasse (ja du leste riktig, kasser!) 50-56, 62-68, og over pluss en med uteklær! mamma gikk litt berserk på brukteklær på facebook gruppene, MYE fint å få for en 50 lapp (samlet), en kasse med leker, og en med div utstyr, tilleg til litt større ting som feks leketeppe, vippestol, etc
 
Vi har kjøpt en del bodyer og pysjamas. Kjøpte noen få i 50 og ellers i 56-68. Det får vel holde ei stund. Og så får vi en stor pakke fra søstra mi med klær i de størrelsene (sparkebukser, gensere, vanlige bukser, jakker etc.). Er litt heldig at hun har to vinterbarn, så alt passer i forhold til vinter- og sommerklær.
Hun mente også at hun nesten ikke brukte 50 selv om guttene hennes ikke var særlig lange.
Og så har vi to søte luer :)
 
Så søt! Dere som har barn fra før har jo mer erfaring med hva man faktisk får bruk for også.. Kjenner jeg står i fare for å kjøpe masse søtt, rosa tøy som sikkert aldri kommer til å bli brukt..

Takker :D 145 kr for både sparkebuksa og bodyen under kunne jo jeg ikke gå ifra :p
Erfaringer jeg har i fra forrige er at alle som kommer med klær i gave, kjøper enten i 56 eller helst i 62 :p
Nå har ikke jeg gått igjennom alle klærne etter storebror, men vi hadde rikelig nok til han, og overhodet ingenting er utslitt :p
Så får prøve å være litt økonomisk ;)
Skulle det vise seg at det plutselig er en prinsesse i magen (noe jeg ikke tror), så må jeg nok handle litt :p Men da tar jeg det nok etter fødsel, bare for å se hva vi får!
Har nok en del klær som kan brukes uansett kjønn :)

Omslagsbodyer er veldig kjekke å ha første tiden, spesielt for far i huset ;)
 
Så får prøve å være litt økonomisk ;)
Helt enig! Har ikke kjøpt et eneste plagg til full pris. Det var så mye salg mange steder i sommer at jeg fikk masse plagg til 10 -30 NOK. Veldig fornøyd!
 
Back
Topp