Babyklær, vaskemaskin, tørketrommel

Tror nok ikke 5 bodyer holder? :p og to bukser.. i str 50. Må nok kanskje doble det. Trodde vi hadde MASSE... o.o

Jeg hadde 5-6 bodyer i hver størrelse og ca. 3 bukser. Størrelse 50 ville jeg ikke kjøpt mer av. Mange trenger aldri den størrelsen en gang, men kan gå rett for 56, og det er jo bare å sende ut mannen om man har behov for mer i en størrelse. Kjedelig å sitte med masse klær man ikke får brukt!

Når det gjelder gaver fikk vi nesten alt i størrelse 62, så jeg endte med å bytte masse av det vi fikk til større størrelser. Når jeg selv kjøper babygaver til folk nå går jeg for 74 :)
 
Tror nok ikke 5 bodyer holder? :p og to bukser.. i str 50. Må nok kanskje doble det. Trodde vi hadde MASSE... o.o

Jag hade ikke köpt aaaallt for mye i str 50 asså, det blir fooort litet for de aller fleste. Bedre å ha litt och så köpa mer eventuellt. Första min hade aldrig str 50, selv om han bara var 52 lang når han föddes. Nr to var 49 cm lang, så handlade in lite etter han var född, för han svömte i str 56, men gick opp 800 gr på 5 dager så han brukte väl str 50 i 1 vecka :hilarious:
 
Jeg synes kombi vask og tørk var noe drit, kommer ikke til å kjøpe det igjen... Men jeg hadde en "Billig" en fra Siemens (tror den kosta 5000). Synes ikke klærne ble tørre, og den måtte renses slik at alt tok lang tid. Meh :p Men har man ikke plass så er det jo et greit alterantiv. Bare ikke forvent for mye... :p

Tror pris har litt å si på kvaliteten :p er ofte slik med hvitevarer ;) Har venninner med Miele kombi som er veldig fornøyd, men har også hørt det du sier. Vi gikk for en mellomting så får bare krysse fingrene for at den er bra! :D
 
Tror nok ikke 5 bodyer holder? :p og to bukser.. i str 50. Må nok kanskje doble det. Trodde vi hadde MASSE... o.o

Har jo ikke baby fra før så har ikke erfaring, men jeg tror faktisk det holder i strl. 50. Vi har kjøpt masse babytøy, men ikke noe særlig mer enn det du har i strl. 50. Totalt har jeg nok 60 omslagsbodyer i strl. 50,54,56 og 62 da. Og kommer til å få masse i gave. Mamma og svigermor har allerede kjøpt inn en god del. Her skal jeg ikke måtte vaske for å si det sånn :p
En venninne fødte en på 53 cm i januar og de brukte likevel strl. 50 en stund - de ligger så sammenkrøket i begynnelsen.

Du kan jo uansett se an. Du får jo en 5-pak med hvite bomullsbodyer for under kr 200,- på H&M om det skulle vise seg å være behov :) Må ikke ha bodyer fra Petit Bateau :D
 
Tror pris har litt å si på kvaliteten :p er ofte slik med hvitevarer ;) Har venninner med Miele kombi som er veldig fornøyd, men har også hørt det du sier. Vi gikk for en mellomting så får bare krysse fingrene for at den er bra! :D

Ja, en kollega av mannen har også kombi som de er vanvittig fornøyd med. Men jeg er sta og har sagt vi skal ha en vaskemaskin og en tørketrommel, fra Miele. Ferdig snakka :p
 
Ja, det skjønner jeg godt, det var veldig "hendig", endog til stor irritasjon :p haha, når jeg bodde i ei leilighet. Nå med husbygging har man helt klart fordeler og luksuser man ikke kunne unne seg før! :)
Vi håper å kunne flytte etterhvert, ikke minst så frøkna får sitt eget rom. :) når vi er klare for det,
 
Har dere god tørk der dere bor nå da? Isåfall kan kombimaskin ble helt unødvendig. Ihvertfall de bittesmå babyklærne tørker fortere og :) Vi snakket litt om tørketrommel men endte med å droppe det når vi begynte å vaske babyklærne og så for fort det uansett tørket. Vi tørker under varmepumpa, så sier bare «poff tørt» nesten :)
 
Har dere god tørk der dere bor nå da? Isåfall kan kombimaskin ble helt unødvendig. Ihvertfall de bittesmå babyklærne tørker fortere og :) Vi snakket litt om tørketrommel men endte med å droppe det når vi begynte å vaske babyklærne og så for fort det uansett tørket. Vi tørker under varmepumpa, så sier bare «poff tørt» nesten :)
Tar veldig lang tid før ting tørkes dessverre. Gleder meg til å kunne flytte.
 
Har aldri vaska mer en et par maskiner i helgene og vi er fire mennesker med to barnehagebarn.

Jeg er minimalist, så har heller ikke så veldig mye klær. Synes det er totalt unødvendig med masse klær som skal brukes i et par uker.
 
Har aldri vaska mer en et par maskiner i helgene og vi er fire mennesker med to barnehagebarn.

Jeg er minimalist, så har heller ikke så veldig mye klær. Synes det er totalt unødvendig med masse klær som skal brukes i et par uker.
For tiden vasker vi kanskje annenhver uke.. :p Og har ikke allverdens med klær heller.
 
Har kombi, og er gull verdt. Den er også stillegående. Men hører den såklart litt.
Det var en dyrere modell som var på tilbud.
Eneste som har skjedd er at jeg jeg glemte å tømme for støv over lang tid, så den tettet seg bakerst der fukten renner ut, (men jeg har vasket hundesenger og alt mulig inni der)
Min handy samboer fikk det ut igjen så ble ikke noe ekstra av det men viktig å huske med tørketrommel.
 
Med snart 4 barn går det 1-2 maskiner med klær til dagen, hadde ikke overlevd uten tørketrommel! Vaskemaskinen vi har nå er kombi, men har egen tørketrommel uten :happy: føler ikke det blir skikkelig tørt i kombimaskinen.
 
Vi vasker 2-4 maskiner i uken med en 3 åring i hus. Aldri vasket mer enn det. Innimellom kjører vi halvfulle maskiner med ull for eksempel da det er begrenset hvor mye ullklær man gidder å kjøpe når de tørker på snor over natta. Når frøkna var nyfødt så kunne vi bruke samme klærne i flere dager uten problemer. Alt avhenger av babyen
 
Har aldri måtte vaske klær daglig verken i babyperioden eller barnehageperioden:) Min erfaring med klær i tørketrommel er at de krymper en del og blir fortere slitt, så tørketrommelen ble kun brukt til vaskekluter, gulpekluter og den slags!

Når det gjelder antall klær, så selges det mengder med babyklær i de minste størrelsene på Finn.no og de er såvidt brukt:) Hadde heller sett der, både en økonomisk og miljøvennlig løsning;)
 
Sniker:)

Vi hadde vell 3 boddyer i strl50 og litt pysjer og strømpebukser i 50-56. Før fødsel.

Endte opp med en baby på 49 cm så måtte sende mor og søster på shopping for mer 50 kler til meg, 56 ble for stort i og med strl 50 også måtte brettes for at det skulle passe.

Hadde en skikkelog gulpebaby og de 4-5 første mnd har jeg faktisk vasket klær nesten hver dag, og strl 56-68 har vi endt opp med å arve endel i tillegg så har hatt mye klær, nå har gulpingen avtatt, men hun har startet å spise selv og det blir myyye gris, så det går mange vaskemaskiner enda.

Men når det er sagt kan du kjøpe moderat mengde å heller kjøpe mer etter fødsel om det blir behov. Vi har stort sett beukt to strl om hverandre også etterhvert som hun har vokst til, så har hun feks gulpet ut alt i strl 56 kunne jeg putte på henne 62 selv om det ble litt stort:)

Var ikke uvanlig med 5-10 skift pr dag når det sto på som verst for å si det slik. Husker spessielt en episode hvor jeg skiftet på hun 4 ganger iløpet av en times tid. Hadde omtrent akuratt gått ut døra fra badet før vi måtte snu og skifte på igjen x3:-/

Vi er bare en familie på 3 men vi hadde ikke overlevd uten tørketrommel. Ikke minst også fordi det faktisk tar mye tid å drive å henge opp en million små klær og med en unge som skal være klistret på meg og nekter å sitte i bæretøyet lenger hadde jeg aldri i verden hatt tid til å styre med å henge det opp til tørk.
 
Last edited:
Har aldri måtte vaske klær daglig verken i babyperioden eller barnehageperioden:) Min erfaring med klær i tørketrommel er at de krymper en del og blir fortere slitt, så tørketrommelen ble kun brukt til vaskekluter, gulpekluter og den slags!

Når det gjelder antall klær, så selges det mengder med babyklær i de minste størrelsene på Finn.no og de er såvidt brukt:) Hadde heller sett der, både en økonomisk og miljøvennlig løsning;)
Sniker igjen.

Har opplevd krymping selv med den «gammeldagse» tørketrommelen.

Men nå har vi tørketrommel med varmepumpe teknologi og har aldri opplevd at det krymper:) kan til og med tørke ull i den:)[/QUOTE]
 
Back
Topp