Babyklær og utstyr

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Hva tenker du å kjøpe inn?

Hva anbefaler du ikke å kjøpe - som du kanskje føler var bortkasta penger sist?

Har du begynt å kjøpe noe?

:Heartpink

Vi begynte å selge alt i år (etter å ha prøvd i 5 år og mistet så bestemte vi oss for å gi opp)
Det siste jeg solgte var nyfødtklærne som gikk i posten for 2 mnd siden :hilarious::hilarious:
 
Jeg skal ha en litt mindre og lettere vogn! har en mondial de luxe fra første. Tror det blir ny emaljunga, selv om mannen er uenig :laughing002 må kjøpe bilstol, ny madrass og dyne, ellers har vi alt.. blir det gutt må jeg kjøpe klær.. har kjøpt to bodyer:Heartred
Bortkastet for min del var brystpumpe. Baby tok ikke flaske og fikk ut lite under pumping
 
Jeg skal ha en litt mindre og lettere vogn! har en mondial de luxe fra første. Tror det blir ny emaljunga, selv om mannen er uenig :laughing002 må kjøpe bilstol, ny madrass og dyne, ellers har vi alt.. blir det gutt må jeg kjøpe klær.. har kjøpt to bodyer:Heartred
Bortkastet for min del var brystpumpe. Baby tok ikke flaske og fikk ut lite under pumping
Brukte du ikke brystpumpe mellom amminger for å lette på trykket?
Jeg var helt avhengig av min - spesielt når jeg begynte på jobb og ikke fikk ammet.

Emmaljunga er en ganske tung vogn også ;) Vi hadde emmaljunga city sport.
 
Vi skal helt klart kjøpe sovesauen Ewan og innføre den fra starten denne gangen. Sovesauen Ewan gjorde underverker for oss når vi innførte den til førstemann, selv om vi innførte den sent. Tror han var 10 mnd når vi gjorde det.
 
Vi har stort sett alt vi trenger fra de to første, så her blir det veldig lite å handle inn. Har gutt og jente fra før, så nr tre kommer til å gå i arveklær hele barndommen :hilarious:
 
Vi skal helt klart kjøpe sovesauen Ewan og innføre den fra starten denne gangen. Sovesauen Ewan gjorde underverker for oss når vi innførte den til førstemann, selv om vi innførte den sent. Tror han var 10 mnd når vi gjorde det.
Hva er det den gjør som er bra? Vi slet veldig med søvn det første året så tenker vi også skal innføre litt andre rutiner fra starten av..
 
Brukte du ikke brystpumpe mellom amminger for å lette på trykket?
Jeg var helt avhengig av min - spesielt når jeg begynte på jobb og ikke fikk ammet.

Emmaljunga er en ganske tung vogn også ;) Vi hadde emmaljunga city sport.
Nei. Var ikke behov for det :love017 Prøvde å pumpe, men gikk ikke. Hadde vært greit å kunne gi flaske av å til:laughing002Fullammet så og si i 1 år pga store mandler og satt mye mat i halsen/:love017kastet opp. Måtte slutte etter 2,5 år pga medisiner. Ja, men syns egentlig de nye emmaljunga er mye lettere enn emaljunga jeg har fra 15. Men kommer til å beholde den gamle til sovevogn. Baggen er lang og god! står mellom ny emmaljunga og en fra britax. Kan hende det blir noe helt annet når jeg er så langt på vei at jeg føler det blir mer «trygt» å se på utstyr:laughing002 Har du sett på noe utstyr eller venter du?
 
Hva er det den gjør som er bra? Vi slet veldig med søvn det første året så tenker vi også skal innføre litt andre rutiner fra starten av..
Det er vel kombinasjonen av beroligende lyder, rødt lys og gråtesensor som gjør den bra. Gråtesensor er vel bare på delux versjonen, vil absolutt anbefale med gråtesensor! ☺️
 
Nei. Var ikke behov for det :love017 Prøvde å pumpe, men gikk ikke. Hadde vært greit å kunne gi flaske av å til:laughing002Fullammet så og si i 1 år pga store mandler og satt mye mat i halsen/:love017kastet opp. Måtte slutte etter 2,5 år pga medisiner. Ja, men syns egentlig de nye emmaljunga er mye lettere enn emaljunga jeg har fra 15. Men kommer til å beholde den gamle til sovevogn. Baggen er lang og god! står mellom ny emmaljunga og en fra britax. Kan hende det blir noe helt annet når jeg er så langt på vei at jeg føler det blir mer «trygt» å se på utstyr:laughing002 Har du sett på noe utstyr eller venter du?
Jeg venter så lenge som mulig å kjøper det meste brukt ;)
 
Vi skal helt klart kjøpe sovesauen Ewan og innføre den fra starten denne gangen. Sovesauen Ewan gjorde underverker for oss når vi innførte den til førstemann, selv om vi innførte den sent. Tror han var 10 mnd når vi gjorde det.
Den kjøpte jeg og, og tydeligvis alt for seint for frøkna bare så rart på den og ble forstyrret av den, men har den enda så skal prøve til neste. Har lyst å prøve noe annet enn å måtte bære/gynge enda en i armene til h*n sovner de første 2 årene, ryggen fikk svi for å si d sånn :bored::bag:
 
Det har jeg ikke begynt å tenke på ennå :p Men har to kasser med babytøy, både til gutt og jente. Har også vognpose og vogn. :)
 
Den kjøpte jeg og, og tydeligvis alt for seint for frøkna bare så rart på den og ble forstyrret av den, men har den enda så skal prøve til neste. Har lyst å prøve noe annet enn å måtte bære/gynge enda en i armene til h*n sovner de første 2 årene, ryggen fikk svi for å si d sånn :bored::bag:

Vært mye byssing her også, men gyngeføtter til sprinkelsenga hjalp oss med å komme bort fra det!
 
Vi brukte veldig mye bæresjal og veldig lite vogn. Koselig å bære, men skal bruke mer vogn nå så jeg ikke ødelegger ryggen. Bæresjal får bli mest når ungen er våken :hilarious:
 
Mest brukt: bæresele og sjal, lekegrind ( med nummer 2), speil, bøker, bilstol med bilstolpose og understell den kunne klikkes på (helt optimalt til barnehagelevering).

Lite brukt: vippestol, flasker (da ingen tok flaske), trange strikkegensere
 
Blir nok et par ting vi trenger siden termin er i jan/feb og førstemann ble født i mai og det var hinsides varmt! Så her blir det nok kjøpt inn: bilstolpose, babystol til basen vi har, uro, sengehimmel, bedrockers(!!), Moseskurv (så jeg lettere kan ta med baby opp og ned trappa uten å vekke), vippestol som kan stå nede, bag til vogn evt kjøpe en ny brukt vogn da jeg synes city elite er litt vel bred og masse barnesikring til skap (orker ikke å ha uten en gang til :hilarious: ) og flere sikringer til stikkontakter.
 
Blir nok et par ting vi trenger siden termin er i jan/feb og førstemann ble født i mai og det var hinsides varmt! Så her blir det nok kjøpt inn: bilstolpose, babystol til basen vi har, uro, sengehimmel, bedrockers(!!), Moseskurv (så jeg lettere kan ta med baby opp og ned trappa uten å vekke), vippestol som kan stå nede, bag til vogn evt kjøpe en ny brukt vogn da jeg synes city elite er litt vel bred og masse barnesikring til skap (orker ikke å ha uten en gang til :hilarious: ) og flere sikringer til stikkontakter.
Jeg hadde vinterbaby sist og kan bare si; ull - dun - ull - dun :hilarious:
En god bilstolpose er genialt
 
Hvis det blir gutt trenger vi egentlig svært lite klær ettersom vi fortsatt har klær etter kommende storebror som vi ikke rakk å bruke.
Blir det jente er det mye vi kan bruke etter storebror, men jeg kommer ikke til å klare å dy meg fra å handle inn en (god) del søte kjoler o.l.
Vi må også kjøpe inn ny base til bilstol (kan bruke samme vi brukte til storebror), seng og en vugge/mosekurv e.l. vi kan ha på stua som lille kan sove i på dagtid.
Har VELDIG lyst på helt ny vogn, men vi må se etterhvert hva vi ender opp med (har ei sportsvogn til storebror vi kan kjøpe bagdel til, men er usikker på hvor egnet den er til å trille midt på vinteren med masse snø).

Ellers tror jeg vi har det meste, men vil sikkert dukke opp ting etterhvert.
 
Vi har ei fra før på 1 år, så har det meste. Men hvis det blir gutt må vi nok kjøpe litt klær. Vi har to vogner fra før, og eldste skal i større stol før neste kommer. Men litt shopping blir det :Heartred
 
Back
Topp