Babyklær i mai?

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Forige gang fødte jeg i februar, og det var da naturlig hva man skulle handle sv klær. Nå er jeg litt i villrede, siden mai både kan være varm og kald. Jeg er veldig usikker på om jeg skal "gidde" og handle noe ull... Hva tenker dere å ha på baby den første tiden??:)
 
Tror det kommer til å gå mye i body og forhåpentligvis kjoler ;)
Har en god jakke og bukse i tilfelle det blir kaldt et par dager. Ellers kommer jeg til å kjøpe strømpebukser . Har hørt at det er body og strømpebukser de kommer til å gå i med vår/sommer babyer og evt dyne eller vogn/bil-pose.
 
Har egentlig ikke tenkt så mye på det, men tror ikke jeg handler noe særlig med ull. Kanskje en body eller to, og evt en dress :) Sånn ellers kommer hun vel til å bli kledd i kjoler eller vanlige klær ;)
 
Kommer nok til å handle inn en ulldress. Finnes ikke noe bedre enn ull. Er kaldt på kveldene i mai uansett. :) sjekk ut nostebarn.no
 
Har egentlig nok fra guttungen kom i februar om det skulle bli kaldt. Så kjøper inn mest lette klær nå :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har en del ullbodyer og strømpebukser etter storebror så er det kaldt så får det bli blå klær og heller en søt kjole over! He he
Vi skal ha ferie på Senja i sommer så ullklær må vi ha uansett


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kommer til å kjøpe lette sommerklær. Skulle sommeren blir kald, kjøper jeg varmere tøy da.
 
Kommer nok til å kjøpe litt silkeull fra nøstebarn. Den er veldig fin på vår/sommer (og ellers også da egentlig ;) ).
 
Jeg har masse fra storesøster da, så blir det kaldt, har jeg jo liggende:p Har masse fra nøstebarn, og lille lam dressen i rosa<3 Så da trenger jeg jo ikke kjøpe inn ull:p
 
Skal definitivt ha noe i ull. Det varmer på kjølige dager/netter, og kjøler på varme dager. Ellers blir det nok litt i bambus her, og resten i bomull. Tenkte jeg skule se hva jeg har etter de to andre luringene denne uka. Kosejobb! :)
 
Tips som jeg har blitt fortalt fra andre mødre, ikke bruk både ull og bomull på barna samtidig, for da koker de lett over har jeg blitt fortalt. Ullen varmer, men kjøler ikke når den blir kombinert med bomullsplagg, så da er det best å velge mellom ull eller bomull når en kler de ;)
 
Kjøper ikke ull, og venter med strikkeplaggene. Skal muligens strikke en dress i ull/bomull-blanding, men kommer nok til å bruke tepper o.l. første tia uansett, og kommer heller ikke til å være mye ute før i juni. Håper jo på en god sommer :)
 
Tynn ull er fint i mai :)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 
Jeg har lammefell hun kan ligge på og alt mulig av tepper i alt fra tynt til tjukk ull så hu skal nok ikke fryse :)
 
Finnes ingenting bedre enn ull synes jeg, og bruker ull hele året :) Men man kan jo fint begrense det på sommeren :) For min del har jeg termin tidlig i mai. Om lillegutt kommer litt før tida så kan vi risikere at det er april, å da er det ikke varmt her i allefall :)
 
Har mye ull fra storebror som jeg tenker å ha i bakhånd, både bodyer, stilongs og ulldresser :) Ellers kjøper jeg kun inn bomullsbodyer og strømpebukser/bukser til lillebror nå. Greit med litt ull, vet jo aldri om det snø eller ikke i mai ;)
 
Har forresten tenkt å strikke Fuglemammas omslagsbody i en nydelig alpakka jeg har fått i gave, som jeg skal bruke på babyfotografering, så den blir jeg å ha da.
 
Hm, med alt dette ull-snakket, så begynner jeg å lure på om kanskje jeg også skal kjøpe noe ull på salg. Blir nok vanskelig å få kjøpt det i mai hvis jeg trenger det.
Er det noen som anbefaler noe? :)
 
Back
Topp