Babyhud som flasser

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei. Min sønn på 3,5 uker har begynt å flasse litt i ansiktet og på magen osv, blir jo anbefalt å ikke bruke pleie på det. Hva gjør egentlig dere? Smører dere med litt olje uansett eller lar dere det flasse av
 
Hei. Min sønn på 3,5 uker har begynt å flasse litt i ansiktet og på magen osv, blir jo anbefalt å ikke bruke pleie på det. Hva gjør egentlig dere? Smører dere med litt olje uansett eller lar dere det flasse av
Lar det flasse av. Vasker litt i ansiktet innimellom, ellers bad en gang i uka.
 
Bade med babyolje 1 gang i uka er nok. Mener at det er vanlig med flassinh sånn i starten.
 
Vi gjorde ingenting med det, badet i kun vann. Ordnet seg selv etter en stund :) Så lenge det ikke er sånn tørt at de plages/irriterer. Smurte en gang babyolje direkte på føttene tror jeg, var litt usikker og ville teste.
 
Bade med olje er eneste... Unngå Våtservietter og bruke minst mulig produkter. Kan være baby har sensitiv hud.
 
Sønnen vår er en måned gammel og har flasset endel. Det varierer hvor på kroppen han flasser, men det har alltid gått over av seg selv, og uten at vi har brukt særlig produkter.

Vi testet å smøre med babyolje én gang, men det var like flassete neste stell. Det gikk over helt av seg selv.

Vi testet også å smøre med fuktighetskrem for baby én gang, men det ble ikke så mye bedre. Det gikk også over av seg selv.

Derfor bruker vi nå kun litt olje i badevannet, og bader ca. hver femte dag. Ellers lar vi det bare flasse av. Det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. :Heartred De har ligget i vann så lenge og nå venner de seg til livet utenfor livmoren.
 
Jordmor sa babyolje i badevannet som eg først prøvde, utan effekt, (anbefalt av ei anna jm) kunne legge seg som ei hinne utanpå huden i staden for å trekke inn, så ho anbefalte fuktighetskrem beregnet på spedbarn. Eg kjøpte ein frå Aderma på apoteket og det hjalp umiddelbart.
 
Morsmelk på alt! (Nesten!) Ikke på rumpa da.
Men til og med ansiktet og ved rødhet, utslett osv. Ellers har jeg brukt babyolje fra Baby Burts Bee :happy:
 
Bruker kun babyolje i badevatnet, ellers ingenting
 
Back
Topp